کد خبر: ۴۱۵۱۹۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
ارتفاع ریزش‌های جوی از ابتدای سال آبی جاری با دو میلی‌متر افزایش نسبت به هفته گذشته به ۱۴۶ میلی‌متر رسیده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، ارتفاع ریزش‌های جوی از ابتدای مهرماه جاری تا امروز (شنبه) ۱۴ اسفند ماه، به ۱۴۶ میلی‌متر رسیده که این میزان بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ۱۴۹ میلی‌متر، دو درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۱۵۱ میلی‌متر، سه درصد کاهش نشان می‌دهد.

بیشترین ارتفاع بارش‌ها در کشور مربوط به حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان با ۲۴۳ میلی‌متر است که حوضه آبریز مند، کاریان و خنج با ۳۹۷ میلی‌متر بارش در سال جاری، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵۲ میلی‌متر به میزان ۵۸ درصد و نسبت به متوسط ۴۸ ساله ۴۴ درصد افزایش بارش داشته است.

همچنین کمترین ارتفاع بارش‌ها در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان مربوط به حوضه آبریز رودخانه‌های بلوچستان با ۸۹ میلی‌متر ثبت شده که این حوضه در سال آبی گذشته در مدت مشابه ۱۴ میلی‌متر بارش داشته است.

 حوضه‌های آبریز دریای خزر با ۲۱۲ میلی‌متر، دریاچه ارومیه با ۱۱۳ میلی‌متر، قره‌قوم با ۱۱۲ میلی‌متر، ‌ فلات مرکزی با ۹۹ میلی‌متر و مرزی شرق با ۴۵ میلی‌متر بارش، پس از حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان، به ترتیب حائز رتبه دوم تا ششم بارش‌های امسال از اول مهرماه تا امروز (شنبه) ۱۴ اسفندماه بوده‌اند.

 حجم بارش‌های اول مهر تا پایان ۱۴ اسفند ماه معادل ۲۴۰ میلیارد و ۶۱۲ میلیون  مترمکعب است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها