کد خبر: ۴۱۵۳۰۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
یک روزنامه آمریکایی با انتقاد از دیدگاه های درهم و برهم و خود برتر بینانه ترامپ نوشت رئیس جمهور آمریکا یک سکوی حکومتی کوته فکرانه‌ای برای خود انتخاب کرده است که نتیجه آن بیگانگی جهانی آمریکا خواهد بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی با عنوان «طرز فکر خود برتر بینانه رئیس جمهور ترامپ» نوشت روسای جمهوری آمریکا در طول تاریخ این کشور تاکید داشته اند که کار آنها حفاظت و پیشبرد منافع آمریکا و شهروندان آمریکایی است اما رئیس جمهور ترامپ این ایده تاریخی را به یک سکوی حکومتی کوته بینانه تبدیل کرده است که احتمالا جهان را از آمریکا بیگانه و بیزار خواهد کرد و در عین حال به مردمی که ترامپ مدعی حمایت از آنهاست،‌ آسیب خواهد رساند.

ترامپ در طول رقابت های انتخاباتی، سخنرانی مراسم تحلیف و اولین سخنرانی خود در کنگره آمریکا با غرور از عبارت انزوا طلبانه «آمریکا اول (برتر)» استفاده کرد و روش فکری روسای جمهوری سابق آمریکا مبنی بر لزوم همکاری و همبستگی نزدیک بین ملت های جهان را رد کرد.

ترامپ سازمان ناتو که ائتلافی برای کمک به حفظ صلح در اروپا در طول بیش از نیم قرن است را بی اعتبار و با روسیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور روابط صمیمانه برقرار کرد.

ترامپ همچنین راه حل های جهانی برای مشکلاتی مانند تغییرات آب و هوایی و افزایش پناهندگان از سوریه، عراق و سایر کشورهای جهان را موضوعاتی بی اهمیت شمرد.

بر اساس این گزارش، دیدگاه درهم و برهم ترامپ زمانی بیشتر عیان شد که مهاجران غیر قانونی را مجرم توصیف کرد.

با این وجود به نظر می رسد که ترامپ اخیرا از برخی از دیدگاه های خود عقب نشینی کرده و برای مثال اعلام کرده است که آمریکا از ناتو قاطعانه حمایت می کند اما مشخص نیست که این اظهارات ترامپ در عمل به چه صورت خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا به کنگره گفت که متحدان واشنگتن بار دیگر آمریکا را آماده رهبری خواهند دید اما چند دقیقه ای از گفتن این حرف نگذشته بود که ترامپ گفت: وظیفه من این نیست که نماینده جهان باشم، شغل من نمایندگی آمریکا است.

این روزنامه نوشت که واژه دموکراسی در سخنرانی های ترامپ دیده نشد و او صحبت چندانی درباره همکاری واشنگتن با متحدان آمریکا در زمینه منافع مشترک نداشت.

یکی دیگر از نمونه های عقب نشینی ترامپ از اظهار نظرش درباره رهبری جهانی آمریکا، کاهش بودجه 37 درصدی وزارت امور خارجه آمریکا و کمک های خارجی این کشور است.

این در حالیست که بسیاری از قانونگذاران کنگره آمریکا مخالفت خود را با  اجرای این کاهش های بودجه ای اعلام و تاکید کرده اند که این روند منجر می شود سفارتخانه های آمریکا که پیشتر نیز دچار کمبود کارمند بوده اند، کوچک شوند و نهایتا ارتباط دولت آمریکا با سایر دولت ها و نهادهای چندجانبه قطع می شود و برنامه های حمایت از حفظ صلح را نیز نابود می کند.

یکی دیگر از نمادهای استقلال طلبی ترامپ ادعای وی درباره این است که چین و مکزیک به همراه سایر کشورها در حال سرقت فرصت های شغلی و ثروت آمریکا هستند و تنها راه مهار این روند عقب نشینی آمریکا از قراردادهای تجاری نامطلوب و تحمیل مالیات های مرزی بر واردات است.

نیویورک تایمز نوشت که اظهارات ترامپ که با بی دقتی و اغراق همراه است منجر به تعطیلی ده ها هزار کارخانه خواهد شد. دولت ترامپ با افزایش تعرفه ها و لغو قراردادهای تجاری در اقدامی بی اساس، به کسب و کار آمریکایی ها و کارگران این کشور صدمه می رساند و در عین حال کشورهای دوست با آمریکا را نیز تبدیل به دشمن می کند.

ترامپ در بخشی از سخنرانی اخیر خود در کنگره یک قسمت گزینشی از گزارش ارائه شده سال 2016 توسط آکادمی های ملی علوم، مهندسی و پزشکی را خواند با این محور که حضور مهاجران در آمریکا سالانه میلیاردها دلار برای مالیات دهندگان آمریکایی هزینه به همراه دارد.

این در حالیست که بر اساس گزارش این آکادمی ها، حضور مهاجران و فرزندان آنها در دراز مدت به افزایش درآمدهای مالیاتی ختم می شود که این افزایش های مالیاتی بیشتر از مزایای دولتی است که مهاجران از آن استفاده می کنند. در این گزارش همچنین با تاکید بر اینکه مهاجران تاثیر بسیار اندکی روی درآمدهای کارگران بومی آمریکا دارند، آمده است که مهاجرت بخش جدایی ناپذیر در رشد اقتصادی آمریکا به حساب می آید.

نیویورک تایمز نوشت جمعیت مهاجران در آمریکا در کل جوان تر از جمعیت بومی آمریکا است و بنابراین، احتمال کار و پرداخت مالیات برای این جوانان مهاجر وجود دارد و از طرف دیگر احتمال جمع کردن مزایای دولتی برای آنها کمتر است.

بسیاری از مهاجران و کارگران غیرقانونی در آمریکا که ویزاهای موقت دارند، هزینه ای را بابت برنامه های خدمات پزشکی و تامین اجتماعی آمریکا پرداخت می کنند آن هم در شرایطی که هیچ امتیازی از این برنامه ها به آنها نمی رسد.

نیویورک تایمز نوشت اتباع خارجی ماهر می توانند به اقتصاد و کارگران بومی آمریکا کمک کنند تا کسب و کار راه بیندازند و فناوری های جدیدی ایجاد کنند. بر اساس مطالعات صورت گرفته در سال 2016 میلادی، حدود نیمی از 87 مورد کارآفرینی به ارزش بیش از 1 میلیارد دلار در آمریکا، توسط یک و یا دو بنیانگذار مهاجر در این کشور ثبت شده است.

در پایان این گزارش عقب نشینی آمریکا تحت سیاست های دولت ترامپ به شدت احمقانه توصیف و تاکید شده است که آمریکا در تعامل با جهان باید قدرتمند و نه کوچک عمل کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها