کد خبر: ۴۱۷۴۵۲
زمان انتشار: ۱۲:۳۸     ۱۵ فروردين ۱۳۹۶
دونالد ترامپ رييس جمهور آمريكا مصوبه جنجالي كنگره آمريكا را امضا كرد كه به شركت‌هاي ارائه دهنده خدمات اينترنتي اجازه مي‌دهد اطلاعات خصوصي كاربران را به ديگران بفروشند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سي نت، در روزهاي گذشته كنگره آمريكا با حمايت اكثريت جمهوريخواه، قانوني را تصويب كرد كه به شركت هاي ارائه دهنده خدمات اينترنتي و همين طور موسسات خدمات بي سيم امكان مي دهد تا بدون كسب اجازه از مشتريان خود و حتي بدون اطلاع دادن به آنها اطلاعات حساس شخصي آنان مانند سوابق وبگردي اين افراد و برنامه ها و app هاي مورد استفاده آنها و حتي موقعيت مكاني آنها را فاش كرده و اين اطلاعات خصوصي را در اختيار مجموعه هاي ثالث مانند شركت هاي تبليغاتي قرار دهند.

بر اساس قوانين مصوب در دولت  اوباما شركت هاي ارائه دهنده خدمات اينترنتي حق نداشتند بدون اطلاع مشتريان داده هاي خصوصي مربوط به آنها را افشا كنند. اين قانون افشاي اطلاعات خصوصي را براي شركت هاي اينترنتي مانند گوگل و فيس بوك مجاز ندانسته است، اما به نظر مي رسد اولين گام در جهت پايان دادن به حفظ حريم شخصي كاربران اينترنت در آمريكا باشد.

اين اقدام ترامپ با موجي از مخالفت ها در شبكه هاي اجتماعي و در ميان سازمان هاي مدني مدافع حريم شخصي مواجه شده، اما به نظر مي رسد ترامپ و كنگره امريكا براي اين موضوع اهميتي قائل نيستند. شركت هاي ارائه دهنده خدمات اينترنتي نيز كه با خشم مردم مواجه شده اند با صدور بيانيه هاي جداگانه اي وعده داده اند كه كماكان به حريم شخصي كاربران احترام مي گذارند و اطلاعات خصوصي آنها را به فروش نمي رسانند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها