کد خبر: ۴۲۰۴۰۳
زمان انتشار: ۲۰:۳۱     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
خبرگزاری رویترز حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از آیت الله رئیسی را موجب تقویت این کاندیدای ریاست جمهوری در آستانه انتخابات دانسته است.
به گزارش پایگاه 598، رویترز نوشت: مجموعه ای از روحانیون تاثیرگذار در ایران روز سه شنبه حمایت خود را از ابراهیم رئیسی، کاندیدای ریاست جمهوری اعلام کردند. این اعلام حمایت از آقای رئیسی موجب تقویت جایگاه وی در آستانه انتخابات ماه می ایران شده است.

تحلیلگر اندیشکده رند نیز با اشاره به وضعیت نه چندان مناسب ایران در دوران ریاست‌جمهوری «حسن روحانی» تأکید کرد که ممکن است روحانی شانس پیروزی برای دومین بار در انتخابات ریاست‌جمهوری را نداشته باشد.

«علیرضا نادر» تحلیلگر ارشد سیاست بین‌الملل در اندیشکده «رند» نوشت: برجام آنطور که روحانی وعده داده بود و بسیاری از مردم ایران انتظار داشتند، سود اقتصادی بزرگی به همراه نداشت. این گزارش می‌افزاید، تولید بیشتر نفت احتمالاً به مفهوم افزایش درآمد دولت باشد اما این امر به بهتر شدن اوضاع یک فرد از طبقه متوسط جامعه منجر نشد. وضعیت اشتغال در ایران چندان مناسب نیست و بسیاری از مردم این کشور از پس قیمت‌های بالا و کاهش یارانه‌های دولتی برآیند. این گزارش سپس با اشاره به تمامی این موارد، ابراز داشت که بسیاری از مردم ایران که با این اوضاع ناامیدکننده مواجه هستند، احتمال می‌رود یا روز انتخابات در خانه‌هایشان بمانند یا اینکه به یک کاندید جدید و ناشناس رأی دهند.

خبرگزاری کیودو ژاپن نیز با اشاره به فضای رقابت‌های انتخاباتی در ایران گزارش داد: کاملا روشن است که روحانی و جهانگیری در یک تیم رقابت می‌کنند، اما حضور مستقل رئیسی و قالیباف در این رقابت‌ها می‌تواند به پاشنه آشیل اصولگرایان تبدیل شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها