کد خبر: ۴۲۲۵۰
زمان انتشار: ۱۰:۴۸     ۰۳ اسفند ۱۳۹۰
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کسانی که به خود زحمت داده و وارد رقابت شده و بنزین مصرف می‌کنند و خانه به خانه به دنبال جلب رای مردم هستند بهتر می‌دانند که انتخابات نظام اسلامی صندوق اضافی و رای تقلبی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد شامگاه سه‌شنبه در نشست با دانشجویان دانشگاه دولتی یاسوج با موضوع انتخابات با بیان اینکه قشر فرهیخته دانشجو برای انتخاب اصلح به قیم نیاز ندارد، اظهار کرد: دانشجویان از آن دسته اقشاری هستند که خودشان به دیگران بصیرت می‌بخشند و برای حضور در انتخابات و انتخاب آگاهانه نیازی به پند و اندرز ندارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: به همین خاطر ما در نقاط مختلف این استان حضور پیدا کردیم تا دغدغه مردم را در مورد انتخابات بشنویم و امروز نیز به همین خاطر به دانشگاه آمده‌ایم که حرف دل آن‌ها را در این مورد بشنویم و اگر کمبود و نقصانی در راه برگزاری انتخابات بود آن را برطرف کنیم.

*عده‌ای می‌خواهند موهبت انتخابات را به دردسر تبدیل کنند

نیکزاد با بیان اینکه عده‌ای به دنبال این هستند که موهبت انتخابات را به دردسر تبدیل کنند، ابراز داشت: انتخابات دستاورد نظام جمهوری اسلامی بوده و فرمایش رهبری نیز این است که انتخابات برای کشور مصونیت‌بخش خواهد بود.

عالی‌ترین مقام اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به همین منظور سعی ما بر این است که در انتخابات کهگیلویه و بویراحمد دستور رهبری را اجرا کنیم و در چارچوب قانون گام برداریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: چون مردم این استان موضوع انتخابات را با حساسیت دنبال می‌کنند ما نیز وظیفه داریم که دغدغه‌های آن‌ها را با حساسیت پی‌گیری کرده و نگرانی‌های آن‌ها را در این زمینه برطرف کنیم.

وی به یکی از کارهای مهم انجام گرفته برای رفع دغدغه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: ‌از ماه‌ها قبل در شورای اداری این استان به مدیران ارشد استانی اعلام کردیم برای جلوگیری از هرگونه شائبه‌ای در عزل و نصب‌ها در این مدت و حتی در رده‌های پایین مدیریتی عزل و نصبی صورت نگیرد تا نشود از آن سوء استفاده انتخاباتی را استنباط کرد.

 

*کلی‌گویی در مورد تخلفات انتخاباتی چاره‌ساز نیست

نیکزاد به تخلفات انتخاباتی و کلی‌گویی در این ارتباط اشاره کرد و گفت: تا هنگامی که به صورت مشخص از تخلفات و با سند معتبر به ما گزارشی داده نشود نمی‌توان در این زمینه کسی را بی‌دلیل متهم کرد.

این مسئول عالی اجرایی به موضوع افتتاح پروژه‌های دهه فجر امسال در کهگیلویه و بویراحمد نیز اشاره کرد و گفت: به دلیل این‌که شائبه سیاسی‌کاری در کلنگ‌زنی و افتتاح این پروژه‌ها به وجود نیاید سعی کردیم که به صورت حضوری این کار انجام نشود و به صورت نمایش فیلم این موارد صورت گیرد که در نوع خود ظلمی به دست‌اندرکاران و کارگران این پروژه‌ها کردیم تا انتخابات زیر سئوال نرود.

نیکزاد با بیان اینکه همه کاندیداها می‌توانند بر سر صندوق‌های رای نماینده‌ای داشته باشند، تصریح کرد: اگر در هر صندوقی به ما گزارشی ارائه شود که در آن ‌جا تخلفی شکل گرفته است به سرعت وارد عمل خواهیم شد و جلوی تخلف را با اهرم‌های قانونی خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه این استان 643 صندوق رای داشته و این تعداد هرگز در نظام جمهوری اسلامی 644 و یا 642 صندوق نخواهد شد، افزود: این مملکت قانون دارد و بحث‌هایی که در مورد صندوق اضافی و رای تقلبی می‌شود در شان مردم و این نظام نیست.

*حاشیه

*استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سئوال دانشجویی که مسئولان نظام جمهوری اسلامی را دزد معرفی کرد و انتخابات را برای رد گم کردن دانست، گفت: با این حرفی که شما زدید من دیگر روی این که به خانه بروم را ندارم. 

*نیکزاد در همین زمینه گفت: مسئولان و خدمتگزاران شما فرزندانی از این استان هستند که در پد خندق وقتی فشنگ تمام کردند به دشمن سنگ پرتاب می‌کردند و رشادتی از خود برجای گذاشتند که در تاریخ ایران ماندگار شد.

*نیکزاد با بیان اینکه در کل طایفه‌ها و اقوام یک دیپلم ردی هم در دوره پهلوی به زور پیدا می‌شد، گفت: در گذشته دامپزشک‌های پاکستانی و هندی ما را درمان می‌کردند و به کار بردن الفاظی این‌چنینی که جمهوری اسلامی خدمت نکرد مناسب قشر روشنفکر دانشجو نیست.

*استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به دانشجویی که می‌گفت انتظار شما از ما در انتخابات چیست، گفت: انتظار دارم در خط رهبری حرکت کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها