کد خبر: ۴۲۵۲۲
زمان انتشار: ۱۰:۲۹     ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
رئیس مرکز آموزش عالی اهل بیت (ع) تهران:

سید ابوالحسن مخزن موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس در رودبار به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: مجلس مرکز تصمیم‌گیری کشور و به تعبیر امام خمینی (ره) مجلس در رأس امور و عصاره فضائل ملت است.

وی با بیان اینکه مجلس و مجلسیان سه وظیفه مهم به‌عهده دارند، افزود: قانونگذاری، انتخاب هیئت وزیران و نظارت بر کارکرد دستگاه‌ها از وظایف مهم مجلس است و رأس امور بودن آن را مشخص می‌کند.

به گفته عضو شورای سیاست‌گذاری هم‌اندیشی استادان دانشگاه‌های کشور، اگر نمایندگان مجلس شایسته و عصاره فضائل ملت نباشند، امور کشور دچار ضعف می‌شود و این ضعف به جامعه سرایت می‌کند.

وی تصویب قوانین ضعیف و ناکارآمد، روی کار آمدن وزرا و به تبع آن، مدیران و کارگزاران غیر شایسته و ناکار آمد، فقدان نظارت بر کارکرد دستگاه‌ها و ضعف در نظارت را از جمله عوارض عدم شایستگی نمایندگان مجلس عنوان کرد.

مخزن موسوی همچنین ناکارآمد نشان دادن نظام دینی، نارضایتی عمومی، دلسرد شدن ملت‌های مسلمان دنیا نسبت به ارزش‌های اسلامی و برآورده شدن آرزوی دشمنان اسلام را از دیگر عوارض روی کار آمدن نمایندگان نالایق برشمرد.

وی با بیان اینکه روی کار آمدن نمایندگان نالایق دشمن را به اهدافش نزدیک می‌کند، تصریح کرد: با روی کار آمدن نمایندگان غیر اصلح، هدفی را که دشمنان اسلام با به راه انداختن جنگ هشت ساله و شبیخون فرهنگی و جنگ نرم نتوانستند به آن دست یابند، با رأی غیر مسئولانه و ناآگاهانه مردم می‌توانند به آن برسند.

نماینده دور دوم مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کلامی از پیامبر اکرم (ص) خاطرنشان کرد: هر کس خود را برای مدیریت جامعه عرضه کند در حالی که بداند شایسته‌تر از او وجود دارد، به خدا و رسول او و مسلمان‌ها خیانت کرده است.

وی با تصریح بر اینکه شرکت مردم در انتخابات و دادن رأی آگاهانه به فرد اصلح در حقیقت دو رأی تلقی می‌شود، بیان داشت: رأی آگاهانه مردم رأی به اصل نظام و دیگری رأی به فرد اصلح است که کارآمد نشان دادن نظام و حل مشکلات مادی و معنوی جامعه نتیجه آن خواهد بود.

مخزن موسوی انتخاب کاندیدای اصلح را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر مردم با بصیرت و روشن‌بینی اشخاصی که آگاه به تعالیم اسلامی و پایبند به دستورات دین بوده و از بصیرت، تقوا، سلامت نفس و توانمندی علمی و مدیریتی بالایی برخوردار باشند، را برگزینند رأی آنها داشتن یک مجلسی توانمند خواهد بود.

به گفته وی، انتخاب نماینده کارآمد و اصلح می‌تواند سه وظیفه کلان مجلس را به نحو مطلوب به انجام برساند و نتیجه این انتخاب درست تصویب قوانین کارساز و دولت توانمند است.

رئیس مرکز آموزش عالی اهل بیت (ع) تهران خاطرنشان کرد: نظارت دقیق مجلس بر جریان امور، رشد و بالندگی کشور سریع‌تر صورت می‌گیرد و به موازات آن مشکلات مردم به نحو مطلوب برطرف می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها