أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۲۶۶۷۵
زمان انتشار: ۱۵:۵۵     ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
هواداران سرخ از همین حالا وحشت کرده‌اند!
اگر شایعاتی که درباره پیوستن مهاجم برزیلی بارسلونا به PSG منتشر شده‌اند درست از آب درآیند، نه تنها گران ترین قرارداد تاریخ به ثبت می‌رسد بلکه بزرگترین داستان تاریخ فوتبال نوشته می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیـوز، این روزهای برای توصیف بازار نقل و انتقالات فوتبال باشگاهی اروپا الفاظ زیادی به گوش‌مان می‌رسد. از الفاظ عامیانه‌ای مثل دیوانه‌وار و جنون‌آمیز و احمقانه بگیرید تا واژگانی رسمی‌تر مانند غیرمنطقی، غیرموجه و .... همه اینها را هم کنار هم بگذارید باز هم شاید نتوانید واژه‌ و اصطلاحی بسازید که بتواند توصیفی در خور کاری که پاری‌سن‌ژرمن می‌خواهد انجام دهد، انجام دهید: پرداخت 222 میلیون یورو یعنی تمام غرامت فسخ قرارداد نیمار با بارسلونا برای تصاحب این مهاجم برزیلی.

 

اگر شایعاتی که درباره پیوستن مهاجم برزیلی بارسلونا به PSG منتشر شده‌اند درست از آب درآیند، نه تنها گران‌ترین قرارداد تاریخ به ثبت می‌رسد بلکه بزرگترین داستان تاریخ فوتبال نوشته می‌شود، داستانی که هنوز تأیید نشده اما حتی شنیدن شایعه‌اش هم ابروهای زیادی را بالا برده و زبان‌های زیادی را به گفتن واژه «چه؟» واداشته است. خب تعجبی هم ندارد. شکستن رکورد نقل و انتقالات با خرید 222 میلیون یورویی که در خیلی از کشورها هزینه خرید یک یا بیش از یک باشگاه است، اتفاقی نیست که تا به حال تجربه کرده باشیم.

 

در حالی که هر روز بر شایعات درباره پیوستن نیمار به پاری‌سن‌ژرمن افزوده و حتی گفته می‌شود که او تا چهارشنبه همین هفته پیراهن پایتخت نشینان فرانسه را می‌پوشد، بد نیست که با چاشنی طنز این جابجایی را بررسی کنیم.

 

1- رکوردت را دست نیافتنی کن!

رکورد فعلی که برای خرید یک بازیکن به ثبت رسیده مربوط به انتقال فصل گذشته پل پوگبا از یوونتوس به منچستریونایتد است که برای شیاطین سرخ 89 میلیون پوند (105 میلیون یورو) آب خورد. پولی که PSG برای خرید نیمار کنار گذاشته اما نه فقط رکورد پوگبا را می‌شکند بلکه از دو برابر آن هم بیشتر می‌شود. دقیق‌تر بگوییم که رکورد خرید گران‌ترین بازیکن با تورمی 121 درصدی همراه می‌شود.

 

2- «آهی» که از نهاد نیمار بلند می‌شود!

به فرصت بازی در بزرگترین باشگاه دنیا در شاید بزرگترین لیگ فوتبال دنیا در یک دهه اخیر پشت کنی، تا بتوانی در سیل اسکناس‌هایی که در فرانسه انتظارت را می‌کشند، غرق شوی؟ اگر این اتفاق برای نیمار رخ دهد او باید منتظر غرق شدن در این طعنه و کنایه‌ها در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها هم باشد: «نیمار رؤیای تبدیل شدنش به بهترین بازیکن دنیا را با رفتن به PSG بر باد داد. این واقعیت لوشامپیونه است.»

 

3- هواداران لیورپول از همین حالا وحشت کرده‌اند!

هواداران لیورپول! پوزش بابت اینکه پای‌تان را به این مطلب باز می‌کنیم اما اگر بارسلونا ستاره تکنیکی‌ و بازیساز جوانش را از دست دهد، فکر می‌کنید چه کسی را به عنوان جانشین ارجح او در نظر می‌گیرد؟ بله همان بازیساز جوان برزیلی تکنیکی که شما دوستش دارید! کوتینیو.

 

4- این دنی آلوز موذی!

زمانی که دنی آلوز دو سه هفته به پاری‌سن‌ژرمن پیوست - همان تیمی که پول زیاد دارد، هرچند آلوز گفت که پول تنها دلیل او برای انتخاب یک تیم نیست - اولین چیزی که به نظر خیلی‌ها جالب آمد، دور زدن پپ گواردیولا و منچسترسیتی‌ تحت هدایت او بود. اگر نیمار سر از پاریس درآورد، باید انتظار سیلی از توئیت‌های بامزه درباره عاملی به نام آلوز را داشته باشد که به توطئه‌چینی برای جدا کردن نیمار از بارسلونا متهم می‌شود.

 

5- نیمار را بده، 2.63 روملو لوکاکو ببر!

222 میلیون یورو برای یک بازیکن؟! واقعا؟ اگر نیمار 222 میلیون یورو می‌ارزد یعنی اینکه با فروش او می‌توانی 2.63 تا روملو لوکاکو (بازیکن جدید منچستریونایتد) یا 3.79 تا الکساندر لاکازته (بازیکن جدید آرسنال) یا 5.32 تا محمد صلاح (بازیکنان جدید لیورپول) ببری. تیم‌های لیگ برتری عزیز، لطفاً تا اطلاع ثانوی دیگر حرفی از رکوردشکنی در بازار نقل وانتقالات نزنید!

 

6- قانونی به نام بازی «نا» ‌جوانمردانه مالی یوفا

تا اینجا توانستیم خیلی چیزها را توضیح دهیم اما کار به توضیح ساز و کار قانون بازی مالی جوانمردانه یا شاید بهتر باشد بگوییم ناجوانمردانه یوفا که می‌رسد آن وقت دیگر کارشناسان مؤسسه آماری مطالعاتی پدی پاور هم دیگر نمی‌توانند کمکی به شما بکنند. یکی از سخنگویان یوفا اخیراً گفت: «راستش را بخواهید خودم هم نمی‌دانم که این قانون بازی جوانمردانه مالی چگونه کار می‌کند؟!». پس خودتان تا آخرش بخوانید!

 

7- بهانه‌ای دیگر برای رؤیا پردازی هواداران آرسنال

یک باشگاه بزرگ تصمیم به فروش بازیکن بزرگش گرفته است؟ هواداران آرسنال، آیا حالا به فروش الکسیس سانچس رضایت می‌دهید؟ حیف شد چون آرسن ونگر قبول نمی‌کند که برای خرید نیمار چنین پولی بپردازید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها