کد خبر: ۴۲۶۷۵
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
امروز به همت سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) مراسم سالگرد سردار سرلشکر شهید حسین خرازی و یادواره شهدای لشکر امام حسین (ع) در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان در این مراسم که مقارن با سالروز شهادت سردار حسین خرازی است حجت‌الاسلام راشد یزدی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و جمعی از مسئولان سپاه و ارگان‌های مختلف حضور می‌یابند. 

سردار سرلشگر حسین خرازی فرمانده لشگر 14 امام حسین (ع) و از جمله فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که با شروع جنگ تحمیلی به تقاضای خودش راهی خطه جنوب شد و تا لحظه شهادت حضوری فعال در جبهه‌ها داشت به گونه‌ای که تنها ایام مرخصی کاملش هنگام زیارت خانه خدا آن هم 6 ماه پیش از شهادت بود.

شهید خرازی در روز جمعه هشتم اسفند ماه سال 1365 در عملیات کربلای پنج و در اوج آتش توپخانه دشمن، زمانی که رساندن غذا به رزمندگان با مشکل مواجه شد خود پیگیر این امر شد که انفجار خمپاره‌ای سبب شد روح عاشورایی این سردار بزرگ به سربازان شهید لشگر امام حسین (ع) بپیوندد و بنا به سفارش خودش در قطعه شهدا و در میان یاران بسیجی‌اش به خاک سپرده شد.

گزارش فارس، حاکیست در بخشی از پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت این سردار رشید اسلام و پرچمدار جهاد و شهادت، آمده است: او که در طول 6  سال جنگ قله‌هایی از شرف و افتخار را فتح کرده بود اینک به قله رفیع شهادت دست یافته است و او که "هل من ناصر ینصرنی" زمان را با همه وجود لبیک گفته بود اکنون به زیارت مولایش امام حسین (ع) نایل آمده است و او که در جمع یاران لشگر سرافراز امام حسین (ع) عاشقانه به سوی دیار محبوب می‌تاخت، پیش از دیگر یاران به منزل رسیده و به فوز دیدار نایل آمده است. آری، او پاداش جهاد صادقانه خود را اکنون گرفته و با نوشیدن جام شهادت، سبکبال در جمع شهدا و صالحان درآمده است.

*پشتیبان ولایت فقیه باشید

همچنین سردار سرلشکر شهید حسین خرازی در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: از مردم می‌خواهم که پشتیبان ولایت فقیه باشند، راه شهدای ما راه حق است، اول می‌خواهم که آنها مرا بخشیده و شفاعت مرا در روز جزا کنند و از خدا می‌خواهم که ادامه‌دهنده راه آنها باشم. آنهایی که با بودنشان و زندگی‌شان به ما درس ایثار دادند. با جهادشان درس مقاومت و با رفتنشان درس عشق به ما آموختند. از مسئولان عزیز و مردم حزب‌الهی می‌خواهم که در مقابل آن افرادی که نتوانستند از طریق عقیده، مردم را از انقلاب دور و منحرف کنند و الان در کشور دست به مبارزه دیگری از طریق اشاعه فساد و فحشا و بی‌حجابی زده‌اند در مقابل آنها ایستادگی کنید و با جدیت هر چه تمام‌تر جلو این فسادها را بگیرید.

به گزارش فارس مراسم سالگرد سردار سرلشگر حسین خرازی از ساعت 15 تا 17 امروز در محل خیمه گلستان شهدای اصفهان برگزار و مزار شهید خرازی و دوستان و فرماندهان لشکر وی مانند شهید احمد کاظمی، شهید جاویدالاثر محمد قوچانی، شهید غلامرضا عرب و شهید جاویدالاثر مصطفی ردانی‌پور که در جوار مزار وی قرار دارد به شیوه‌ای خاص تزئین و عطرافشانی می‌شود.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها