کد خبر: ۴۲۶۷۶
زمان انتشار: ۱۳:۵۶     ۰۴ اسفند ۱۳۹۰

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، سید احمد قلندری ظهر امروز در دومین جلسه فوق‌العاده شورای فرهنگ عمومی که با عنوان وظایف شورا در قبال انتخابات در تالار شهید عابد فرمانداری نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: روزهای حساس برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان گویاترین نماد مردم سالاری دینی است.

وی افزود: شکل‌گیری مجلسی که رهبر کبیر انقلاب اسلامی آن را عصاره ملت و در رأس امور توصیف فرمودند مسئولیت خطیری را متوجه شوراهای فرهنگ عمومی به عنوان نهاد هماهنگی مسئولان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی عهده‌دار حفظ و ارتقای فرهنگ عمومی شهرستان می‌سازد.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی از اعضای شورا درخواست دارد نسبت به این موضوع مهم و سرنوشت‌ساز، با ملاحظه موقعیت حساس جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با نهضت عمیق بیداری اسلامی در منطقه و سرایت نفوذ آرمان‌های انقلاب اسلامی  دقت شود.

وی تشکیل کانون‌های انقلاب اسلامی در ملت‌های غربی و وجدان‌های بیدار و غیرتمند ملل جهان را از مهم‌ترین مسایل جهان دانست و یادآور شد: در اوج‌گیری تقابل و رویارویی جریان دین‌داری انقلاب اسلامی با استکبار جهانی از یک سو و نیز مورد عنایت قرار دادن شرایط محلی، قوت‌ها و ضعف‌های داخلی از دیگر سو، باید مورد توجه واقع شود.

همچنین فرماندار نیشابور گفت: کاندیداها به مطالبات عمومی غیرقابل دسترس دامن نزنند و برای کلیت نظام و دستگاه‌های اجرایی مشکل درست نکنند.

سید جلال هاشمی افزود: با خداوند عهد بستیم که در ذهنمان هم حتی یک رأی جا به جا نکنیم و هوای نفس بر ما غلبه نکند و انتخابات را در سلامت کامل برگزار می‌کنیم.

وی گفت: انتظار داریم هر کاندیدایی خودش را معرفی کند نه اینکه به تخریب دیگران بپردازد.

هاشمی با بیان اینکه بیش از شش هزار نفر عوامل به کار گرفته شده‌اند، تاکید کرد: هیچ کدام از عوامل اجرایی نباید در ستاد کاندیدایی فعالیت کنند.

نایب رئیس شورای فرهنگی عمومی نیشابور ادامه داد: در انتخابات نیشابور از همه اقشار و گروه‌های سیاسی، کاندیدا وجود دارد و این به افزایش شور و نشاط انتخاباتی کمک می‌کند.

هاشمی تصریح کرد: ما بنا به بستن فضای انتخاباتی نداریم و متناسب با صحنه‌ها، موضع می‌گیریم و طبق قانونی گاهی مدارا و گاهی برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری دو جلسه توجیهی توسط فرمانداری برای کاندیداها و رؤسای ستاد انتخاباتی آنها در محل فرمانداری نیشابور، گفت: ستاد انتخابات در نیشابور و فیروزه خوب شکل گرفته شده است.

در ادامه امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی نیشابور گفت: تعداد زیاد کاندیداها در این شهرستان خود سبب افزایش حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالجواد غرویان افزود: کاندیداها شوق مردم را برانگیزند تا آنها پای صندوق‌های رأی بیایند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی مرکزی است که باید همه خوبی‌ها از آنجا سرچشمه بگیرد.

وی با تصریح بر اینکه معنای رقابت، دشمنی و تخریب نیست، اظهار امیدواری کرد: کسانی که وارد مجلس می‌شوند بتوانند بر پایه اعتقاد به ولایت فقیه و آرمان‌های امام راحل به امور نمایندگی خود بپردازند.

در این پیوند همچنین رئیس هیئت نظارت بر انتخابات حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه نیز گفت: زمانی که نامزدها مشغول تدوین برنامه‌های آینده خود هستند با در نظر گرفتن اینکه خداوند متعال که همیشه ناظر بر اعمال ما هست، به یاد داشته باشند، اهداف و مواضع خود را به دو مؤلفه حقیقت و واقعیت پایه‌ریزی کنند.

رئیس دادگستری نیشابور افزود: همان گونه که یک نامزد حقیقت گراست نباید از واقعیات موجود غافل باشد.

محمود رفسنجانی اظهار امیدواری کرد: مردم نیشابور در روز 12 اسفندماه شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم تا افتخار دیگری بر افتخارات این شهرستان بیفزاید.

در همین جلسه همچنین فرماندار فیروزه گفت: کاندیداها باید به دنبال کسب قدرت برای بسط ارزش‌های اسلامی خدمت به مردم و استواری حکومت اسلامی تلاش کنند.

محمدرضا حاجی‌زاده افزود: هدف همه ما مجریان انتخابات و کاندیداها باید عشق به خدا و خدمت به خلق باشد و امید است هر کس که صداقت و کارنامه بهتری دارد انتخاب شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی نامزدها وعده‌های غیرممکن می‌دهند و مسئولیت اشتباهات و تخلفات مجموعه خود را نمی‌پذیرند، دچار بداخلاقی سیاسی می‌شوند.

فرماندار فیروزه یادآور شد: اوج بداخلاقی، بداخلاقی سیاسی است و انسان باید در میدان سیاست، صادقانه و خالصانه حرف بزند و عمل کند که البته کار ساده‌ای هم نیست.

حاجی‌زاده تصریح کرد: فرصت انتخابات برای نظام اسلامی یک فرصت مناسب برای مدیریت نظام و آوردن مردم به صحنه برای حمایت از نظام اسلامی است.

وی تاکید کرد: دشمن تلاش می‌کند تا فرصت انتخابات را به تهدید تبدیل کند که باید همه برای مقابله با این تلاش‌ها هوشیاری به خرج دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها