کد خبر: ۴۲۷۱۲۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: ۲۳ سوله دپوی باندهای قاچاق کالا در شرق تهران شناسایی شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، سردار عبدالرضا ناظری پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه اختتامیه طرح ذوالفقار ۹۶ در جمع خبرنگاران گفت: امروز مراسم جمع بندی و اختتامیه عملیات مشترک ذوالفقار ۹۶ در شرق تهران بود، که با محوریت شهرستان پردیس و مشارکت شهرستان های دماوند، فیروزکوه، ورامین، پاکدشت و قرچک پیشوا به مدت یک هفته است که در مرحله آشکار به اجرا درآمد.

وی گفت: در این طرح همکاران بنده با پشتیبانی خوب همکاران قضایی موفق شدند در حوزه برخورد با جرائم اقتصادی و قاچاق کالا بیش از ۲۳ سوله از محل دپوی قاچاق از باندهای سازمان یافته در شرق استان تهران را شناسایی کنند.

ناظری گفت: ارزش کالای ظن به قاچاق که در مجموع در این طرح با دستور مقام قضایی کشف و ضبط شده است، ۱۲۰ میلیارد ریال است.

وی به حوزه برخورد با متهمین و مجرمین فراری اشاره کرد و گفت: در این طرح بیش از ۲۶۰۰ نفر از اتباع غیرمجاز، سارقین و افرادی که جرائم مرتکب شده بودند، در این طرح دستگیر شدند که در این بین ۴ قاتل فراری وجود دارد، تعداد زیادی سارقین به عنف و ۱۳۶ نفر خرده فروش مواد مخدر در چنگال قانون گرفتار شدند و مقادیر زیادی اموال مسروقه به صاحبان اموال بازگشت.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران اظهار داشت: بیش از ۱۳۰ دستگاه موتور سیکلت و خودرو مسروقه، بیش از ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این طرح کشف شد، مقادیر زیادی سلاح و مهمات، مشروبات الکلی کشف شد.

وی به حوزه فضای مجازی اشاره کرد و گفت: بسیاری از افراد مجرمین فضای مجازی، در این مدت با دستور مقام محترم قضایی دستگیر شدند.

ناظری اظهار داشت: در حوزه ترافیک و امنیت ترافیکی نیز همکاران من در حوزه پلیس راهور و پلیس راه حضور داشتند و بیش از ۵۶ هزار اعمال قانون در کل این طرح داشتند و بیش از ۲۴۰۰ خودرویی که دو تخلفات حادثه ساز هم زمان و یا جریمه بیش از یک میلیون داشتند توسط همکاران ما در این طرح توقیف شد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران به آموزش همگانی مردمی در این طرح اشاره کرد و گفت: این آموزش ها در مساجد، اصناف، رانندگان حمل و نقل عمومی و دیگر افراد توجیه شدند و آموزش دیدند.

وی مبارزه با قاچاق کالا را بسیار پراهمیت خواند و گفت: با استقرار پلیس گمرکات، حلقه مفقوده مبارزه با قاچاق کالا اضافه خواهد شد.

ناظری با بیان این که مرحله غیر محسوس و پنهانی طرح ذوالفقار ۹۶ دو هفته قبل از مرحله آشکار به اجرا در آمد، گفت: این مرحله شامل بررسی های اطلاعاتی و برخوردها بود، اما مرحله آشکار آن طی یک هفته اجرا شده و تداوم این طرح در دستور کار ناجا است.

وی گفت: پلیس با اقتدار توام با مروت با اراذل و اوباشی که امنیت مردم را با اخلال مواجه می کردند، برخورد کرده و ۳۰ نفر از اراذل و اوباش دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

ناظری با بیان این که بیش از ۱۰۰۰ نفر از نیروهای انتظامی شرق استان تهران در مرحله های آشکار و پنهان این طرح مشارکت داشتند، گفت: بیش از ۳۰ نقطه آلوده مواد مخدر و مخفی گاه ها در این طرح بازرسی شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها