کد خبر: ۴۲۹۶۵۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
ترامپ هر چه درباره ایران فکر می کند را به صراحت می گوید. دشمنی اش نسبت به ایران را مخفی نمی کند. اما این به آن معنا نیست که از ایران نگران است و در آینده و تحولات پیش رو در سایه ریاست جمهوری اش ممکن است تحولی روی ندهد. ایران کشور قدرتمندی است و نقشی مهم دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فردا، سرکیس نعوم نويسنده و روزنامه نگار مشهور لبناني است. وی به واسطه ارتباطاتش با مقام های امریکایی و سفرهای هر ساله‌اش به آمریکا از روزنامه نگاران سرشناس عرب در امریکا محسوب می شود. در بخشی از یکی از سلسله یادداشت‌های او که در سایت دیپلماسی ایرانی منتشر می شود، می‌خوانیم:
 
با یکی از کارشناسان برجسته آمریکایی که در سیاست خارجی امریکا تجربه دارد و از اطلاعات مهمی برخوردار است، صحبت می‌کردم. او به من گفت فکر می کنی ایران اوضاع را چگونه پیگیری می کند؟ گفتم: «ایران به دقت مواضع ترامپ را دنبال می کند، البته مواضع منفی اش را. حاکمیت ایران بی شک همه سناریوها را در نظر می گیرد. از همسایگان عربش گرفته تا واشنگتن. نمی گذارد خلائی در هرم قدرت به وجود بیاید. در این چارچوب شکی نیست که سپاه پاسداران نقشی بارز خواهد داشت علی رغم همه احتمالات وجود مراکز قدرت در آن.»

وی در جواب من گفت: «اوباما در نظر ایرانی ها ضعیف بود و امکان بهره برداری از او وجود داشت. همین کار را هم کردند. به اندازه ای که حقش بود ارزش به او نمی دادند. نظرشان درباره ترامپ این است که او حالت تهاجمی دارد. بهتر است که او رئیس جمهور امریکا نشود. او هر چه درباره ایران فکر می کند را به صراحت می گوید. دشمنی اش نسبت به ایران را مخفی نمی کند. اما این به آن معنا نیست که از ایران نگران است و در آینده و تحولات پیش رو در سایه ریاست جمهوری اش ممکن است تحولی روی ندهد. ایران کشور قدرتمندی است و نقشی مهم دارد. امکانات نظامی در اختیار دارد. اما توانایی ها و امکاناتش تا کنون با کشوری در حد و اندازه خودش مثل امریکا تجربه نشده است. آمریکا به ایران مستقیما حمله نمی کند مگر ایران بخواهد عملیات مستقیمی علیهش انجام دهد. اما در سوریه به ایران فشار خواهد آورد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها