أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۲۶۱۱
زمان انتشار: ۱۴:۳۱     ۲۸ مهر ۱۳۹۶
نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «مسیر عشق» در آستانه اربعین حسینی باوجود اعلام فراخوان و ارسال آثار از سراسر جهان به دلیل مشکلات مالی لغو شد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی و در ماه سوگواری سالار شهیدان، به حتم خبر تعویق یا به تعبیری تعطیلی نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «مسیر عشق»، آن هم به دلیل مشکلات مالی برای دلسوزان و ارادتمندان اهل بیت(ع) در حوزه فرهنگ و هنر بسیار تکان دهنده و نگران‌کننده بوده است.

طرح این پرسش در همان‌نگاه اول به این موضوع انکارناپذیر است که مگر می‌شود جشنواره‌ای که بنا به اطلاعیه ستاد برگزاری آن پس از دو ماه و اندی کار مفید و پرشتاب، موفق به دریافت 3482 اثر در قالب فیلم، فیلم‌نامه و عکس از هنرمندان ایران و 82 کشور دنیا شده و حتی تا مرحله انتخاب آثار بخش رقابتی نیز پیش رفته است، ناگاه تنها چند روز مانده به زمان افتتاحیه در اول آبان‌ماه و برگزاری آن در شهرهای مشهد و کربلا از عدم تأمین نقدینگی کافی از سوی دستگاه‌های حمایت‌کننده سخن بگوید و فعالیت همکاران خود را به حالت تعلیق درآورد؟

بی‌سابقه است که اگر فرض بگیریم جشنواره تا این مرحله بدون بودجه مکفی اقدام کرده باشد و از اساس رقمی از سوی دستگاه‌های حمایت کننده این رویداد مهم فرهنگی که نشان سازمانی آنها در ذیل پوستر جشنواره طراحی شده به این اتفاق مهم در سینمای مذهبی و دینی کشور اختصاص داده نشده باشد؛ پس مشکل کجاست؟

خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های گروهی خوب بیاد دارند که نخستین کنفرانس خبری دبیر جشنواره مسیر عشق در 10 مرداد سال جاری در حوزه هنری، با حضور معاون فرهنگی آستان قدس رضوی و نیز نماینده‌ای از آستان مقدس امام حسین(ع) از کربلای معلی برگزار شد و حتی پرچم‌های این دو آستان به سیداحمد میرعلایی دبیر جشنواره اهدا گردید که این خود حاکی از حمایت همه جانبه این دو ارگان شناخته شده از کشور ایران و عراق از «مسیر عشق» تلقی می‌شود؛ حال چگونه می‌توان باور داشت چنین جشنواره‌ای که با مجموعه مدیرانی باتجربه، کار خود را تا حدود زیادی به ثمر رسانده در اقدامی بی‌سابقه تعهدات خود به جامعه هنری به خصوص هنرمندان و مشتاقان فرهنگ شیعی از سراسر جهان را به زمین بگذارد تنها با یک اطلاعیه پایان موقت کار خود را اعلام نماید؟!

مرتفع ساختن محدودیت‌های مالی یک جشنواره نوپا که می‌تواند با برگزاری یک مراسم اهدای جوایز آنهم نه در کربلا و مشهد، بلکه در همین تهران به پایان برسد و برای دوره دوم خود با برنامه‌ریزی دقیق‌تر به میدان بیاید چقدر هزینه می‌خواهد که از توان وزارتخانه‌ها، ارگان‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر با آن همه ارقام بودجه‌ای و اعتباری خارج است و کسی مسئولیت ادامه این جشنواره را نمی‌پذیرد؟

حفظ شأن و اعتبار جشنواره منسوب به امام حسین(ع) و پیاده‌روی آیین ارزشمند اربعین که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده است می‌طلبد که همگان آستین همت بالا زده و برای معرفی این همایش عظیم حسینی به جهانیان از طریق ابزار رسانه‌ای و هنری به میدان بیایند و مانع از سوء استفاده بدخواهان انقلاب و نظام از حرکت خوجوش و تمیز فرهنگی عده‌ای از فعالان فرهنگی در این بخش شوند.

بی‌تردید در این‌ میان سازمان سینمایی وزارت ارشاد که همیشه حامی جشنواره‌های متعدد سینمایی در کشور بوده قادر است در هم‌اندیشی و تعامل بیشتر با متولیان این جشنواره و صرف نظر از همه اختلاف سلیقه‌ها و دیدگاه‌ها به یاری جشنواره «مسیر عشق» بشتابد و با اندک حمایت مالی مانع از تعطیلی رویدادی مهم و معتبر همچون جشنواره مسیر عشق در کشوری شود که چشم امید بسیاری از هنرمندان شیعی سراسر دنیاست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها