کد خبر: ۴۳۵۹۸۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۶     ۰۹ دی ۱۳۹۶
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۹۷ دارای ۱۱ مساله اساسی است از احتمال ۱۲۰۰ تومانی شدن قیمت بنزین خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، روزنامه اصلاح‌طلب اعتدال نوشته است: رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۹۷ دارای ۱۱ مساله اساسی است از احتمال ۱۲۰۰ تومانی شدن قیمت بنزین خبر داد.

وی گفت: باید مشخص شود که برای کسب 17هزار و 400 میلیارد تومان فقط قرار است بنزین و گازوییل گران شود یا سایر حامل‌های انرژی نیز افزایش قیمت خواهند داشت اگر دیدگاه دوم در نظر گرفته شود در واقع باید حداقل هر حامل انرژی 20‌درصد افزایش قیمت داشته باشد و به عبارت دیگر قیمت بنزین 1200 تومان در نظر گرفته شود.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه عمرانی بیان داشت: دولت 60 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته است در این حوزه دولت 39 هزار و 500 میلیارد تومان چاپ اوراق قرضه در نظر گرفته است که این مساله بسیار جدی است.

این نماینده مجلس توضیح داد: در سال 97 باید حدود 23هزار میلیارد تومان اصل اوراق مشارکت پرداخت شود و سود این اوراق بالغ بر 7هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود این در حالی است که مقرر شده 39هزار و 500 میلیارد تومان نیز اوراق مشارکت چاپ شود.

جلالی ادامه داد: یعنی در سال‌های آینده با این روش منابع کشور را پیشخور کرده‌ایم این دقیقا کاری است که شهرداری‌ها زمانی با شهرهای کلان انجام داده بودند.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه سهم صندوق توسعه ملی 32‌درصد است، گفت: دولت در نظر دارد 21هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برداشت کند این یعنی سهم صندوق برخلاف برنامه ششم 20‌درصد شود که برای این کار هم باید رأی دوسومی از مجلس گرفته شود و هم نیاز به اذن رهبری دارد.

وی تاکید کرد: نمی‌خواهم بگویم که همه بودجه منفی است یا رسانه‌ها به نکات منفی این لایحه بپردازند بلکه ضمن اینکه نکات مثبتی در لایحه بودجه وجود دارد، اما نقاط ابهام در آن کم نیست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۶
۰
۰
بخدا 10 ريال هم زياده اگه بخواد اضافه بشه. مردم بيش از اين توان ندارن.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها