يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۶۴۷۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۲۰ دی ۱۳۹۶
معاون دادستان کل کشور از اخطار این دادستانی به وزارت ارتباطات به خاطر رفع فیلتر از شبکه اجتماعی اینستاگرام که پس از آشوب‌های اخیر با مصوبه شورای امنیت فیلتر شده بود، خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، «عبدالصمد خرم‌آبادی» در کانال شخصی خود در پیام‌رسان سروش نوشت: یکی از اعضای کانال سوال کرده‌اند: چرا با وجودی که اینستاگرام دارای میلیون‌ها محتوای مجرمانه علیه امنیت کشور و مقدسات اسلامی و غیر اخلاقی است دستور رفع فیلتر آن صادر نشده است؟ آیا مراجع قضایی نمی‌خواهند از این اقدامات غیرقانونی جلوگیری کنند؟

معاون دادستان کل کشور اضافه کرده است: بله کاملا درست است، شبکه اجتماعی اینستاگرام در ظاهر امر یک شبکه‌ اطلاع رسانی است اما در واقع یک شبکه جاسوسی غیرقابل کنترل است که میلیون‌ها محتوای مجرمانه علیه امنیت داخلی و خارجی کشور و محتوای غیراخلاقی و علیه مقدسات اسلامی را منتشر می‌کند. اطلاعات میلیون‌ها شهروند ایرانی در سرور‌های اینستاگرام در آمریکا ذخیره، نگهداری و تحلیل شده و مورد سوء استفاده سرویس‌های جاسوسی قرار می‌گیرد.

خرم‌آبادی تصریح کرده است: فرمان هدایت و مدیریت اینستاگرام در دست سرویس‌های جاسوسی شیطان بزرگ است و به همین جهت اینستاگرام هیچگونه همکاری در ارتباط با جلوگیری از ارتکاب جرم و شناسایی مجرمین با جمهوری اسلامی ایران ندارند. هزاران پرونده کلاهبرداری، جعل عنوان، نقض حریم خصوصی و ... در ارتباط با شکایات مردم از کاربران صفحات اینستاگرام در دستگاه قضایی تشکیل شده، اما به لحاظ اینکه سرور‌های این شبکه در خارج از کشور است و هیچگونه همکاری با مراجع قانونی ایران ندارند این پرونده‌ها بدون نتیجه باقی مانده و مردم به حق و حقوق خود نرسیده‌اند.

این مقام مسئول در دادستان کل کشور ادامه داده است: تنها در بخشی از اینستاگرام که مورد بازدید کاربران ایرانی قرار گرفته بیش از 250 میلیون محتوای خلاف عفت و اخلاق عمومی توسط روبات‌های هوشمند وزارت ارتباطات و حدود 500 هزار محتوای ضد امنیتی و علیه مقدسات و سایر محتوا‌های مجرمانه توسط گروه‌های رصد مردمی و نهاد‌های امنیتی انتظامی و قضایی شناسایی شده است.

وی اضافه کرده است: برهمین اساس دستور مسدودسازی محتوای مجرمانه اینستاگرام از مدت‌ها قبل از اغتشاشات و فتنه اخیر، توسط مراجع مختلف قضایی صادر و در اجرای دستور دادستان کل کشور به وزارت ارتباطات ابلاغ شده ولی این دستور بنا به دلایلی که وزارت ارتباطات باید پاسخگوی آن باشد قبل از فتنه 96 اجرا نشد. اخیرا به خاطر نقش آشکار اینستاگرام در ایجاد آشوب‌ها و اغتشاشات و عملیات تروریستی درشهر‌های مختلف کشور، دستور فیلتر آن از ناحیه شورای امنیت کشور صادر و اجرا شد اما متاسفانه وزارت ارتباطات بدون توجه به مسایل امنیتی و حجم عظیم محتوای مجرمانه موجود در اینستاگرام و دستورات قضایی صادره این پایگاه اینترنتی را رفع فیلتر کرده است.

خرم‌آبادی گفته است: با رفع فیلتر اینستاگرام جوانان و نوجوانان ایرانی مجددا با بهمنی از محتوا‌های مجرمانه در فضای مجازی کشور مواجه شده‌اند. بدین لحاظ از سوی دادستانی کل کشور به مسئولین وزارت ارتباطات اخطار داده شده که رفع فیلتر اینستاگرام بر خلاف موازین قانونی و قضایی انجام گردیده و مسئولین امر باید پاسخگو باشند. شبکه‌های اجتماعی بومی مشابه اینستاگرام، نظیر سلام، ویسگون و لنزور، در زمان فیلتر اینستاگرام مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفته و خودی نشان داده بودند اما رفع فیلتر اینستاگرام امیدشان را ناامید کرد.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ادامه داده است: حمایت بی قید و شرط دولت از فعالیت بی‌ضابطه پیام‌رسان‌های خارجی و اختصاص بخش عمده‌ای از پهنای باند کشور به آن‌ها علت اصلی تضعیف شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های بومی است. حمایت از فعالیت بی ضابطه و غیر قانونی پیام رسان‌های خارجی علاوه بر اینکه موجب ترویج جرم و جنایت و قانون گریزی و تضعیف حاکمیت ملی در فضای مجازی کشور گردیده موجبات جاسوسی دشمنان و وابستگی اقتصادی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور را به دشمنان فراهم کرده و مانع ایجاد شبکه ملی اطلاعات شده است.

او تصریح کرده است: لازمه تحقق شبکه ملی اطلاعات دل کندن از شبکه‌های اجتماعی غیر قابل کنترل بیگانه و رونق گرفتن شبکه‌های اجتماعی بومی است. اگر تصمیمات مسئولین کشور به جای کمک به رونق شبکه‌های اجتماعی بومی منجر به فراگیری دائم شبکه‌های اجتماعی خارجی شود، استقلال اقتصادی و سیاسی و فرهنگی کشور در فضای مجازی هرگز تحقق نخواهد یافت. هیچ‌یک از مسئولین، مخالف گردش آزاد اطلاعات در کشور نیستند اما قانونگرایی اقتضاء دارد با گردش آزاد مجرمین و تروریست‌ها و جاسوسان و مهاجمان فرهنگی در فضای مجازی کشور مخالفت شود.

خرم‌آبادی گفته است: بستن شبکه‌های اجتماعی غیرقابل کنترل خارجی نه تنها به کمیت و کیفیت گردش آزاد اطلاعات در کشور لطمه نمی‌زند، بلکه موجب رونق گردش آزاد اطلاعات و توقف گردش آزاد جرم و جنایت در فضای مجازی کشور خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۲۱ دی ۱۳۹۶
۰
۰
تلگرام و امثال آن خیانت فاحش به دین و ملت و ایران است. دولت کجای کاری؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها