کد خبر: ۴۳۹۹۷
زمان انتشار: ۱۹:۳۸     ۱۷ اسفند ۱۳۹۰
آمون دیک از اعضای سازمان بین‌المللی شفافیت در اسرائیل می‌گوید: «رتبه یأس آور اسرائیل و نمره آن باید زنگ‌های خطر را بین سیاست‌مداران و تصمیم‌گیران به صدا در آورد. اسرائیل امروز در دنیا و نیز در نزد سازمان‌های مهم بین‌المللی کثیف‌تر از گذشته به نظر می‌رسد.»

تجاوز و بی‌اخلاقی در ارتش صهیونیست‌ها

ارتش صهیونیستی به مثابه ستون فقرات رژیم به قرارگاهی تبدیل شده است که سوای اهداف بیرونی‌اش مانند کشتار ملت فلسطین و تهدید مداوم ملل منطقه گویا یک هدف درونی دیگر نیز برای خود تعریف کرده که عبارت است از «زنا، همجنس بازی و تجاوز جنسی» که به کرات در میان افسران اتفاق می‌افتد. این هدف، تنها به نظامیان یا سربازان محدود نشده و افسران ارتش غیر نظامیان صهیونیست را نیز فرصت مناسبی برای ش ه و ت رانی خود می‌دانند؛ تا جایی که افسری به نام ایال ناحوم در این ارتش کشف می‌شود که به تنهایی در مدت 5 سال 4 هزار دختر اسرائیلی را اغفال کرده است.

برخی از این دختران 14 تا 16 سال سن داشته‌اند که بر اساس استانداردهای بین‌المللی کودک محسوب می‌شوند. این‌جاست که در می‌یابیم چرا قاضی دادگاه عالی رژیم صهیونیستی آرزو می‌کند کودکان در آن جامعه مورد خشونت قرار نگرفته و جنایتکار به بار نیایند. در سال 1997 کمیته منع تبعیض علیه زنان سازمان ملل طی گزارشی فاش کرده بود که بازار رو به رشدی برای محصولات پورنوگرافی کودکان در اسرائیل به وجود آمده‌ است. این محصولات آزادانه وارد اسرائیل شده و به خورد تقاضای روزافزون جامعه اسرائیلی داده می‌شود.

بی‌تردید، ظهور افسرانی همچون ناحوم در چنین جامعه‌ای عجیب نیست و نمونه‌های فراوانی از آن در صورت دخالت نکردن موساد در گردش آزاد اطلاعات مربوط به ارتش قابل معرفی خواهد بود. یک مورد دیگر از این دست «عاطف زاهر» افسر بلندپایه ارتش رژیم صهیونیستی بود که اقدامات او در سال 2011 در رسانه‌ها مطرح شد. این افسر ارتش اسرائیل نیز به ده‌‌ها دختر جوانی که دوره خدمت نظامی اجباری سه ساله خود را در واحد او گذرانده بوده‌اند تجاوز کرده است.

او در فاصله سال‌های (سالی که بنیش اعتراف می‌کند اسرائیل در بحبوحه یک آشفتگی فرهنگی قرار گرفته است) تا از سربازان دختر زیر دست خود سوء استفاده جنسی کرده و در عوض به آنان قول نمرات عالی ترخیص داده است تا با توجه به این نمرات بتوانند موقعیت‌های شغلی بهتری بیابند. 9 مورد از تجاوزات متعدد زاهر در دستور کار رسیدگی دادگاه قرار گرفت و ده‌ها دختر دیگر از ترس ایجاد مشکل در به پایان رساندن خدمت اجباری در مورد تجاوز زاهر به خود سکوت کردند.

سال‌های بعد از اظهار نگرانی بنیش

به گزارش مطبوعات، در سال 2008 حدود 10 هزار دختر اسرائیلی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند که بخش اعظم آن‌ها توسط یکی از افراد فامیل بوده است! در حدود یک پنجم موارد تجاوز توسط بیش از یک نفر بوده است. در این میان هاآرتص در سال 2009 گزارش می‌دهد که بیش از 30 درصد از نوجوانان دختر اسرائیلی تجربیات غیراخلاقی داشته و مرتکب فساد شده‌اند و بیش از یک سوم دختران دانش آموز سال آخر دبیرستان و نیمی از پسران روابط جنسی نامشروع داشته‌اند.

به اذعان اتحادیه مراکز جرایم تجاوز در اسرائیل (ARCCI) در سال 2010، از هر سه زن اسرائیلی، یک نفر مورد تجاوز یا آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است. جرایم تجاوز، آزار جنسی، زنای با محارم و کودک آزاری جنسی در سال‌های اخیر به شدت در اسرائیل افزایش یافته است. در نیمه اول سال 2010 آمار شکایت در مورد تجاوز جنسی 13 درصد افزایش یافته است. تجاوز به اقلیت‌ها رو به فزونی گذاشته است. گاهی قربانیان، سنی بین 13 تا 18 سال دارند. و فساد جنسی در بخش خدمات اجتماعی 40 درصد بیش‌تر شده است. در محل‌های کار، زنان به کرات مورد تجاوز قرار می‌گیرند. زنای با محارم به سرعت در حال افزایش است. 61 درصد از مردان اسرائیلی رابطه جنسی با زور و تهدید را تجاوز تلقی نمی‌کنند!

دکتر مور که یک روانپزشک بالینی است، تحقیقی را در جامعه اسرائیل انجام داده و بر اساس آن می‌گوید: در اکثر مواقع سیستم قضایی طوری است که خود قربانیان نیز نمی‌دانند چیزی که اتفاق افتاده یک تجاوز به عنف بوده است. در نتیجه زنی که توسط یکی از آشنایان مورد تجاوز قرار گرفته است نمی‌تواند حمایتی را جلب کند و حتی شاید متهم به ایجاد شرایطی برای وقوع این اتفاق نیز بشود!

از طرفی مبلّغان مذهبی، تصویب لایحه‌ای را درخواست کرده‌اند که در آن برای کسانی که علیه زنان و کودکان غیر یهودی مرتکب جرم و تجاوز می‌شوند مصونیت قضایی خواسته شده است. آیا واقعا اینان را می‌توان پیروان شریعت یک پیامبر الهی به نام موسی دانست؟ در حالی که مبلّغان به اصطلاح مذهبی صهیونیست، سرگرم گرفتن مصونیت برای متجاوزین جنسی به زنان و کودکان غیر یهودی هستند، روزنامه صهیونیستی معاریو در گزارشی اعلام کرده است که زنان و دختران اسرائیلی با دادن آگهی در روزنامه‌ها، مجلات تلوزیون‌های خصوصی و شبکه‌های اجتماعی اینترنتی اقدام به خودفروشی می‌کنند!

این روزنامه، خودفروشی زنان و دختران اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی و بعضی کشورهای اروپایی و آسیایی را نتیجه بحران اقتصادی و بیکاری در داخل اسرائیل می‌داند. جالب توجه است که بعضی از اعضای مجلس کنیست اسرائیل به بررسی این موضوع پرداخته و آن را از نظر اقتصادی مثبت ارزیابی کرده‌اند! بدین ترتیب رژیمی که به بهانه نجات و حمایت از «یهودیان مظلوم» تاسیس شده، امروز به وضعیتی گرفتار شده است که خود فروشی زنان و دختران اسرائیلی را منبع درآمد جدیدی برای اسرائیل معرفی می‌کند!

تجارت فحشا در اسرائیل

سالانه هزاران زن و دختر از کشورهای مختلف بخصوص اروپای شرقی وارد بازار جهانی تجارت فحشا می‌شوند. بخش زیادی از این زنان و دختران علی رغم میل خود و از طریق دزدیده شدن، تهدید و شکنجه وارد این بازار می‌شوند. در میان بازارهای خرید زنان اروپای شرقی، بازار اسرائیل از سیری ناپذیرترین بازارهاست. هرچند گفته می‌شود که این بازار داغ در اسرائیل به خاطر حضور برخی کارگران خارجی به وجود آمده است، اما این کارگران هیچ‌گاه پول کافی برای هزینه کردن در چنین بازاری را ندارند! واقعیت این است که بسیاری از مردان اسرائیلی از مشتریان پروپاقرص این بازار هستند.

برده‌های جنسی در تل آویو در شرایط بسیار اسفناکی همچون زندانیان نگه داشته شده و روزانه به دفعات متعدد برای حضور در کنار مردان اسرائیلی از اتاق خود اجازه خروج می‌یابند. فقط در تل آویو بیش از 20000 برده جنسی زن وجود دارند که به فحشا واداشته می‌شوند!

سقوط اسرائیل به پایین‌ترین رتبه فساد در طول تاریخ موجودیتش

رژیم صهیونیستی در رتبه بندی فساد در سال 2011 به رتبه 36 نزول کرد. در سال 2010 اسرائیل سی‌اُمین کشور فاسد جهان بود که با 6 پله سقوط به رتبه 36‌ام رسید. این رتبه از زمانی که شاخص فساد سازمان شفافیت بین‌المللی، این رژیم را نیز وارد لیست خود کرده، پایین‌ترین رتبه برای اسرائیل بوده است. شاخص سال 2011 تعداد 183 کشور جهان را بررسی کرده بود. نمره اسرائیل از 1/6 در سال 2010 یه 8/5 در سال 2011 کاهش یافت. در این فهرست نیوزلند با کمترین فساد رتبه اول را داشت. در خاورمیانه اسرائیل حتی از کشورهای دیکتاتوری عربی مانند قطر و امارات نیز که به ترتیب رتبه‌های 22 و 28 داشتند فاسدتر محسوب می‌شود.

مدیر اجرایی سازمان بین‌المللی شفافیت در اسرائیل، گالیا ساگی (Galia Sagy) می‌گوید: «در سال 1996 اسرائیل نمره 71/7 را کسب کرده بود اما از آن زمان تاکنون به مرور فساد در اسرائیل افزایش یافته است. نمره کنونی کم‌ترین نمره در همه دوران‌ها بوده است. ما یک دوران بحرانی را در کشور می‌گذرانیم و آن زمانه‌ای است که مردم صدای خود را به گوش می‌رسانند و عدالت اجتماعی می‌خواهند. امروز مردم خواستار شفافیت، اطلاعات، رفتار اخلاقی، انفصال ثروت و قدرت و مبارزه علیه فساد هستند؛ زیرا فساد از عوامل اصلی نابرابری اجتماعی است.

آمون دیک از اعضای سازمان بین‌المللی شفافیت در اسرائیل می‌گوید: «رتبه یأس آور اسرائیل و نمره آن باید زنگ‌های خطر را بین سیاست‌مداران و تصمیم‌گیران به صدا در آورد. اسرائیل امروز در دنیا و نیز در نزد سازمان‌های مهم بین‌المللی کثیف‌تر از گذشته به نظر می‌رسد که در آینده باعث دشواری‌های اقتصادی برای ما خواهد شد. ارتقاء شفافیت، کلید تصحیح این وضعیت و ارتقاء رتبه در این فهرست است.»

شاخص شناسایی فساد، بر حسب این که بخش عمومی کشورها به چه میزانی باور بر وجود فساد دارند، کشورها را رتبه‌بندی می‌کند. نمره یک کشور، نشان دهنده سطح تشخیص عموم از فساد است که از صفر تا ده متغیر می‌باشد. نمره صفر نشان می‌دهد که کشور شدیدا دچار فساد است و نمره ده به این معناست که آن کشور کاملا بری از فساد می‌باشد.پس از به دست آمدن شاخص، جایگاه هر کشور نسبت به کشورهای دیگر معلوم می‌شود. این شاخص بر اساس ارزیابی و پایش عقاید توسط سازمان‌های مستقل و موجه تعیین می‌شود. این ارزیابی شامل سؤالاتی درباره رشوه خواری، نارسایی خدمات اجتماعی، اختلاس و مؤثر بودن کوشش‌های ضد فساد است.

نتیجه‌گیری پایانی‌

این گزارش با اظهار نگرانی بنیش در مورد وضعیت اجتماعی و اخلاقی اسرائیل شروع شد؛ جا دارد که با یک نتیجه‌گیری واقع‌گرایانه از طرف «یوری آونری» روزنامه‌نگار اسرائیلی پایان یابد: «آن‌چه اسرائیل را تهدید می‌کند، عوامل درونی از جمله فساد و فروپاشی اخلاقی جامعه است که در کنار شکاف طبقاتی عمیق (آونری رژیم صهیونیستی را پس از آمریکا در رتبه دوم شکاف طبقاتی جهان می‌داند‌) تهدیدات اصلی برای موجودیت این رژیم می‌باشد. ما به هیچ وجه در قبال دیگران احساس مسؤولیت و حس محبت نداریم. اخلاق به مقوله‌ای مزخرف و آزار‌دهنده تبدیل شده است. فساد در تمامی حوزه‌ها نفوذ کرده و به فرهنگ عمومی اسرائیل تبدیل شده است. ما در وضعیتی هستیم که هرگز در زمان تأسیس، تصور آن را نداشتیم.»

منبع : پرتو سخن

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها