کد خبر: ۴۴۱۰۵۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۸     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
قطار سریع و السیر برقی با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت از تابستان بین دو شهر مقدس مکه و مدینه آغاز به کار می‌کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا: قطار سریع و السیر برقی با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت از تابستان بین دو شهر مقدس مکه و مدینه آغاز به کار می‌کند.

به گزارش عرب نیوز، وزیر حمل و نقل و ترابری عربستان سعودی اعلام کرد: اولین قطار سریع‌السیر دو شهر مقدس مکه و مدینه از ماه سپتامبر آغاز به فعالیت می‌کند و با سرعتی بیش از ۳۰۰ کیلومتر سریع‌ترین قطار در منطقه خاورمیانه خواهد بود.

این پروژه که از سال ۲۰۰۹ کلید خورده است پیش از این قرار بود تا سال ۲۰۱۲ میلادی افتتاح شود.

این خط راه آهن ظرفیت جابجایی ۶۰ میلیون مسافر را در سال دارد و قرار است از اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی به صورت کامل بهره‌برداری شود.

خط راه آهن میان دو شهر مکه و مدینه به طول ۴۵۰ کیلومتر از شهر اقتصادی ملک عبدالله گذر می‌کند و یک مسیر انحرافی ۳.۷۵ کیلیومتری نیز به سمت فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز جده دارد.

حمل و نقل یکی از برنامه‌های اصلی عربستان سعودی در استراتژی چشم‌انداز ۲۰۳۰ این کشور عنوان شده است و این خط آهن در حالی در آیندهای نزدیک در عربستان افتتاح می‌شود که پیش از این مسیر جاده‌ای میان دو شهر مکه و مدینه از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار نبود و با تصادف و کشته‌های زیادی بویژه از زائران حج و عمره همراه بود.

"نبیل بن محمد العمودی" وزیر حمل و نقل عربستان سعودی از پروژه یک فرودگاه جدید در شهر جده نیز خبر داد که از ماه جاری به صورت محدود با میزبانی از پروازهای محدود داخلی کار خود را آغاز می‌کند. در ماه جولای و سپتامبر نیز پروازهای بین‌المللی به این فرودگاه اضافه خواهد شد. این فرودگاه در سه ماه نخست سال ۲۰۱۹ به صورت کامل و با مجموع ۴۶ گیت پروازی و با وسعتی پنج برابر فرودگاه کنونی و ظرفیت ۳۰ میلیون مسافر در سال به بهره‌برداری می‌رسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها