کد خبر: ۴۴۳۱۸
زمان انتشار: ۰۲:۴۶     ۱۹ اسفند ۱۳۹۰
بسياري از نمايندگان پارلمان انگليس هنگام رأي دادن به لوايح مهم، در حالت مستيِ ناشي از مصرف بي رويه مشروبات الکلي قرار دارند.
به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي، مجري اين شبکه ابتدا گفت، وظيفه اصلي نمايندگان پارلمان انگليس اين است که به حل مشکلات حاد اين کشور کمک کنند. اين در حالي است که به نظر مي آيد بسياري از نمايندگان انگليسي، خودشان نيز به کمک احتياج داشته باشند.
بازداشت اخير يکي از نمايندگان عضو حزب کارگر انگليس، پس از ايجاد دعوا و درگيري در اواخر شب در رستوران مجلس عوام انگليس که شامل بخش فروش مشروبات الکلي بود، فقط يک نمونه از فهرست طولاني رسوايي هاي نشأت گرفته از مصرف زيادِ مشروبات الکلي توسط نمايندگان پارلمان اين کشور به شمار مي رود.
لورا اسميت، خبرنگار اين شبکه در گزارشي از لندن در مورد مست بودن دائمي برخي از قانونگذاران انگليسي در وست مينستر گفت، از اواخر دهه هشتاد ميلادي که به دوربين‌هاي تلويزيوني اجازه ورود به صحن پارلمان انگليس داده شد، مشاهده رفتار ناهنجار و پرسروصداي نمايندگان انگليسي در صحن مجلس عوام اين کشور براي همگان عادي شده است. لورا اسميت پرسيد: آيا نمايندگان مردم انگليس در پارلمان اين کشور، سرمست قدرت اند، يا به سادگي مست (از الکل) هستند؟
هري کول، بلاگ کننده سياسي در شبکه اينترنت در مصاحبه با خبرنگار اين شبکه گفت، ما شنيده ايم برخي از نمايندگان مجلس عوام انگليس آنقدر مست بوده اند که براي انتقال آنان به صحن پارلمان براي رأي دادن، بايد آنان را به طور فيزيکي حمل مي کردند و به کرسي شان در پارلمان مي رساندند. وي افزود اين مسئله بسيار شگفت آور است، زيرا شما نمي توانيد هيچ کار يا شغل ديگري را پيدا کنيد که شخص کارمند در ساعات اداري و هنگام انجام وظيفه به اين حد مشروبات الکلي مصرف کند و مست شود، اما در عين حال، او را از کار بيرون نکنند.
لمبيت اوپک که سيزده سال عضو پارلمان انگليس بوده و اکنون ديگر عضو پارلمان نيست، از مواردي خبر مي دهد که نمايندگان پارلمان انگليس هنگام رأي گيري در مورد مسائل بسيار مهم ملي و بين المللي، در حالت مستي کامل بسر مي برده اند و در همين حالت، له يا عليه لوايح حساس، رأي داده اند. وي افزود، در بسياري از موارد هنگامي که بحث هاي پارلمان انگليس به درازا مي کشد، برخي از اعضاي مجلس عوام که به رستوران مي روند، به جاي اين که غذاي شام سفارش دهند، صرفاً مشروبات الکلي مصرف مي کنند، و سپس در همان حالت مستي، به صحن مجلس عوام برمي گردند و در مناظرات و بحث ها نيز شرکت مي کنند و بعضاً رأي هم مي دهند که البته رفتار حرفه اي و مسئولانه از سوي نمايندگان مردم اين کشور محسوب نمي شود.
لورا اسميت که از وست مينستر گزارش مي داد گفت، در ساختمان پارلمان انگليس 9 بار (Bar) يا محل اختصاصي مجزا براي سروِ مشروبات الکلي وجود دارد که کارکنان و نمايندگان پارلمان اين کشور و ميهمانانشان مي توانند از آن استفاده کنند. معروفترينِ اين محل هاي سرو مشروبات الکلي «بار غريبه ها» نام دارد که نمايندگان عضو احزاب رقيب آنقدر در حال مستي در آن به برخوردهاي لفظي يا زد و خوردهاي فيزيکي پرداخته اند که در نزديکي درب خروجي آن، فلشي در پانزده سانتيمتري سطح زمين نصب کرده بودند که به نمايندگان پارلماني که از فرط مستي يا زد و خورد، روي چهار دست و پاي خود راه مي رفتند، محل خروج از اين بار (Bar) را نشان دهد.
گزارشگر اين شبکه افزود، همگان مي دانند که در خارج از پارلمان انگليس و در سطح جامعه اين کشور، معضل مصرف بي رويه و شديد مشروبات الکلي به مشکل بزرگ اجتماعي تبديل شده است، اما به نظر مي آيد وضعيت مستي نمايندگان مردم انگليس در درون ساختمان پارلمان اين کشور نيز بهتر از سايرين در خارج از اين ساختمان نباشد.
در سال گذشته سارا ولاستون، يکي از نمايندگان پارلمان انگليس گفت، برخي از نمايندگان انگليسي اغلب آنقدر مست هستند که هنگام بحث و مناظره در صحن علني مجلس عوام اين کشور حتي قادر نيستند روي پاهاي خود بايستند. وي افزود، شمار تکان دهنده‌اي از نمايندگان پارلمان انگليس (از فرط مستي) متوجه نيستند که در حال رأي دادن به چه لايحه‌اي در مجلس عوام اين کشور هستند و صرفاً به دستور رهبران حزبي خود، رأي مي دهند.
در سال هاي اخير، بسياري از نمايندگان مجلس عوام انگليس به مست بودن خود هنگام رأي دادن به لايحه بودجه يا ساير لوايح در پارلمان انگليس داوطلبانه اعتراف کرده و گفته اند، ما آنچنان مست بوده‌ايم که بسياري از رفتارهايمان يا رأي‌هايي را که داده‌ايم به خاطر نمي آوريم. برخي ديگر از نمايندگان انگليسي به علت مستي، به حالت خشونت مفرط افتاده و با کارکنان پارلمان يا حتي با ساير نمايندگان به مشاجرات لفظي يا حتي زد و خوردهاي فيزيکي پرداخته و برخي از آنان نيز متعاقباً دستگير شده اند.
گفتني است مشروبات الکلي براي نمايندگان مجلس اين کشور با قيمتي بسيار نازل که از يارانه هاي تهيه شده از ماليات هاي شهروندان انگليسي به دست آمده، عرضه مي شود. هري کول گفت، يارانه مصرفي براي مشروبات الکلي هر يک از نمايندگان مجلس انگليس در هر سال به حدود نه هزار پوند بالغ مي شود. وي افزود، مثلاً اگر يک شخص معمولي در انگليس بخواهد در رستوران، غذاي استيک، سيب زميني سرخ کرده و مشروب الکلي سفارش دهد، حدود پانزده پوند برايش تمام مي شود. اين در حالي است که سفارش همين اقلام در رستوران پارلمان براي نمايندگان انگليسي، فقط هفت پوند خرج دارد. وي پرسيد، چرا بايد مردم انگليس ملزم به پرداخت يارانه براي مشروب خوري آخر شب نمايندگان پارلمان اين کشور باشند؟
در پايان اين گزارش صحنه‌اي شلوغ و پرسر و صدا از مجلس عوام انگليس با حضور ديويد کامرون، نخست وزير اين کشور، نشان داده شد که يکي از نمايندگان فرياد مي‌زد: "Order" که در زبان انگليسي هم به معناي درخواست نظم و آرامش است و هم به معناي سفارش دادن مشروبات الکلي است. گزارشگر اين شبکه در همين رابطه افزود، ماليات پردازان انگليسي که اين رفتار ناهنجار نمايندگانشان در پارلمان انگليس را از طريق تلويزيون مشاهده مي کنند، متحير مي‌مانند که آيا نمايندگان پارلمان انگليس خواهان برقراري نظم و انضباط اند يا صرفاً به دنبال سفارش دادن مشروبات الکليِ بيشتر هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها