کد خبر: ۴۴۴۳۰۹
زمان انتشار: ۰۸:۱۴     ۰۴ مرداد ۱۳۹۷
کامران غضنفری در گفتگو با ۵۹۸:
اگر روحانی به سخنان اخیر خود اعتقاد دارد و می خواهد رویه‌اش در اداره کشور را تغییر دهد، در درجه اول باید عوامل نابسامانی های بازار را برکنار نماید یعنی وزیر اقتصاد، وزیر صنعت، وزیر مسکن و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه را برکنار کند چرا که این افراد عوامل اصلی نابسامانی های اخیر بوده‌اند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، کامران غضنفری تحلیلگر سیاسی و نویسنده کتاب راز قطعنامه در گفتگویی با خبرنگار سیاسی پایگاه 598 به دشمنی همیشگی آمریکا با ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا طی سالیان گذشته تحریم‌های زیادی را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده‌ و اخیرا نیز از توافق برجام خارج شده است، با اینحال در شرایط فعلی اجماع جهانی برای تحت فشار قرار دادن ایران وجود ندارد و آمریکا نیز به تنهایی نمی تواند معادلات تجاری دیگر کشورها را تغییر دهد.


غضنفری ادامه داد: آمریکا در حال حاضر با روسیه، چین، کانادا و اتحادیه اروپا درگیری تجاری و اقتصادی پیدا کرده است و نمی تواند کشورهای جهان را برای فشار آوردن به ایران با خود همراه کند.

وی افزود: آمریکا می تواند تحریم های قبلی علیه ایران را به حالت اول بازگرداند یا اینکه تحریم های جدیدی علیه ما اعمال کند اما چنانچه ما به توان داخلی خودمان ایمان داشته باشیم، می توانیم این فشارها را خنثی کنیم؛ البته به شرط اینکه دولت در این زمینه با برنامه ریزی حرکت کند و اعتقاد داشته باشد که باید از توان داخلی و نیروی کار متخصص بومی حمایت نماید.

غضنفری بیان کرد: متاسفانه بعضی رفتارها نشان از آن دارد که در هیات دولت اراده‌ای برای حمایت از توان داخلی وجود ندارد، در ۵ سال گذشته اعضای دولت نشان دادند که اعتقادی به  اقتصاد مقاومتی ندارند هرچند که در سخنرانی‌ها و شعارهایشان از اقتصاد مقاومتی سخن به میان می‌آوردند.

وی ادامه داد: نابسامانی های اخیر در بازار سکه و ارز نشان داد که تدبیر عاقلانه‌ای در بین تصمیم‌گیران دولت روحانی وجود ندارد.

به گزارش 598، نویسنده کتاب راز قطعنامه اظهار داشت: آقای روحانی در سخنرانی‌ها و موضع‌گیری‌های اخیر خود گفته‌اند "باید در برابر زورگویی های آمریکا ایستادگی کنیم و به هیچ وجه نیاید در برابر هجمه‌های شیطان بزرگ تسلیم شویم"، اینها حرف‌های خوبی است، اما باید ببینیم در عمل چه اتفاقی خواهد افتاد.

این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: موضع گیری های اخیر جناب روحانی همان سخنانی است که مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام طی ۵ سال گذشته بیان می‌کردند اما آقای روحانی نه تنها این سخنان را نمی‌پذیرفت بلکه با آن مقابله می کرد.

غضنفری ادامه داد: اگر روحانی به سخنان اخیر خود اعتقاد دارد و می خواهد رویه‌اش در اداره کشور را تغییر دهد، در درجه اول باید عوامل نابسامانی های بازار را برکنار نماید یعنی وزیر اقتصاد، وزیر صنعت، وزیر مسکن و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه را برکنار کند چرا که این افراد عوامل اصلی نابسامانی های اخیر بوده‌اند.

وی اظهار داشت: چنانچه آقای روحانی مدیران ناکارآمد دولتی را برکنار کند و به جای آن ها افراد با انگیزه و جهادی را وارد میدان نماید، می‌توان گفت که  شعارهای اخیر او واقعی است و می توان به او اعتماد کرد اما چنانچه روحانی مدیران ناکارآمدش را برکنار نکند  یا آنها را بصورت صوری برکنار کند و افرادی شبیه به آنها را جایگزین نماید این بدان معناست که روحانی بنایی بر اصلاح مشکلات اقتصادی و بازگرداندن روند اجرایی کشور به ریل واقعی خود را ندارد.

غضنفری ادامه داد: روحانی به تازگی سخنانی را مطرح کرده است که پیش از این اگر کسی همین حرف‌ها را می‌زد مورد هجمه و تخطئه قرار می گرفت، از طرفی تناقض هایی در رفتار رئیس جمهور وجود دارد که وقتی با آن مواجه می شویم دیگر نمی توانیم به سخنان او اعتماد کنیم، ایشان از یک طرف شعارهای ضد آمریکایی مطرح می‌کند و از طرفی از قرارداد استعماری و سراسر خسارت‌بار برجام  دفاع می‌کنند.

وی بیان کرد: آقای روحانی برجام را تصمیم نظام اعلام می‌کند در صورتی که این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد؛ برجام حاصل اصرار و پافشاری آقای روحانی و ظریف بود و این‌ها بودند که به هشدارها و توصیه های رهبری بی توجهی کردند.

غضنفری توضیح داد: مذاکره با آمریکا هیچ وقت خواسته رهبری نبوده است با اینحال آقای روحانی می خواهد چنین جلوه دهد که برجام تصمیم نظام بوده و بنابه خواست رهبری انجام شده است.

 وی افزود: برخی رفتارها و سخنان آقای روحانی نشان می‌دهد که او همچنان بر مواضع قبلی خود اصرار دارد، این موضوع پذیرش واقعی بودن شعارهای ضد آمریکایی آقای روحانی را با تردید مواجه می کند.

 غضنفری مطرح کرد: سوال اینجاست که اگر شعارهای جناب روحانی مبنی بر مقابله و ایستادگی در برابر آمریکا صحت داشته باشد پس چرا ایشان همچنان از اشتباهات ۵ سال گذشته خود دفاع میکند؟!

وی ادامه داد: «مذاکره با آمریکا» و «کوتاه آمدن در برابر کدخدا» با موضع اخیر جناب روحانی در تضاد است، وقتی آقای روحانی از تصمیمات قبلی خود دفاع می کند، بدان معناست که او به شعارهای ضدآمریکایی خود اعتقاد ندارد.

به گزارش 598، این کارشناس سیاسی بیان کرد: هرچند که ما از موضع مقتدرانه آقای روحانی در برابر امریکا دفاع می کنیم اما تصمیمات اشتباه و خسارت‌هایی که  تیم مذاکره کننده هسته ای به کشور وارد کردند به هیچ وجه قابل دفاع نیست چراکه برخلاف منافع ملی بوده و باعث هدررفت سرمایه های مملکت شده است.

کامران غضنفری در بخش دیگری از سخنان خود به تهدیدات اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا در حال حاضر به هیچ وجه توان شروع یک درگیری نظامی را ندارد، درگیری تظامی آن هم با کشوری همچون ایران هزینه زیادی روی دست آمریکا خواهد گذاشت ولی آمریکا به لحاظ اقتصادی در شرایط مناسبی قرار ندارد و اگر وارد یک جنگ تازه شود توان مالی کافی برای هدایت آن را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: حتی اگر آمریکا بی عقلی کند و با ایران وارد درگیری شود باز هم جای نگرانی نیست چراکه تمام پایگاه های نظامی آمریکا تا شعاع 2000 کیلومتری در تیررس نیروهای نظامی جمهوری اسلامی قرار دارند و چنانچه کوچک ترین خطایی از جانب مقام ها یا نیروهای نظامی آمریکا سر بزند مطمئنا تمامی نیروها و پایگاه های نظامی آنها در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

* مصاحبه از وحید عزیزی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها