کد خبر: ۴۴۴۸۵۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
نکته اینجاست که صاحب جمله مشهور «تَکرار می‌کنم» برای رأی‌آوردن رئیس‌جمهور روحانی! اکنون باید عذرخواهی کند نه اینکه مدعی رهبری نظام شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، خاتمی‌مدیا گزارش داد: سید محمد خاتمی، لیدر اصلاح‌طلبان و رئیس دولت اصلاحات به تازگی طی اظهاراتی در جمع تعدادی از نمایندگان ادوار مجلس گفته است:

«با همه وجود از رهبری درخواست می‌کنم که با فرمان و دستورات خود مسائل و مشکلاتی که امروز کشور را دچار چالش کرده حل کنند و معتقدم با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات موجود این کشور می‌تواند به مراتب بهتر از این اداره شود.»

*نکته اینجاست که صاحب جمله مشهور «تَکرار می‌کنم» برای رأی‌آوردن رئیس‌جمهور روحانی! اکنون باید عذرخواهی کند نه اینکه مدعی رهبری نظام شود.

از طرفی مشکل را اول از همه کسی باید حل کند که مسبب آن است...

یعنی وقتی لیدر اصلاح‌طلبان تکرار کرده است و دولت آقای روحانی هم مشکلات فعلی اقتصاد را بوجود آورده است، این دو نفر و حامیان ستادی‌شان بایستی برای حل مسئله گام بردارند و اساساً جایگاه رهبری در این بخش از ماجرا هیچ مدخلیّتی ندارد.

جایگاه رهبری آنجاست که در اوضاع و مشکلات ارزی و سکّه‌ای موجود که به دلیل عملگری دولت و اصلاح‌طلبان بروز یافته‌اند؛ تغییری در نرخ نان مردم و سوخت ایجاد نشده، ضریب جینی کشور بهبود یافته، علیرغم تمام تحریم‌ها قحطی غذا در کشور بوجود نیامده، نرخ بیکاری طی 8 سال گذشته 2 درصد کاهش یافته، امنیت خوبی در کشور حکمفرماست و میزان اثرگذاری تحریم‌ها نیز هرگز نتوانسته بیش از 30 درصد باشد. [5]

این شاخص‌های کلان ثمره هدایت‌های مقام معظم رهبری بوده است که نگذاشته کشور وارد بحران شود.

اکنون اما آقایانی که درون این شاخص‌های کلان عملگری منفی داشته‌اند، نظارت کافی را بر بازارهایی مثل ارز و سکه انجام نداده‌اند، از سرعت پیشرفت کشور کاسته‌اند و از همه بدتر اینکه حامی ادامه این نحوه مدیریت بوده‌اند؛ بایستی پاسخگو باشند.

خاتمی اگر هم دلسوزی‌ای نسبت به شرایط کشور دارد بایستی در روزهایی که برادرش می‌گفت ما اصلاح‌طلبان تضمین روحانی هستیم [6] رسول منتجب‌نیا تأکید می‌کرد اصلاح‌طلبان «فدائیان روحانی» هستند [7] و... جلوی این رفتارهای سفیهانه را می‌گرفت تا مشکلات فعلی بروز نکند.

اما او خود به جمع اینان پیوست و عاشقانه برای ادامه راه رئیس‌جمهور روحانی تَکرار کرد.

اکنون نیز نباید برای بدن بیماری که با دارو و خوددرمانی بهبود می‌یابد، «جراحی» را تجویز کرد.

البته اینکه آقایان در ستاد جریان خاص نمی‌خواهند نوشداروی وضع موجود را به دست روحانی برسانند، مسئله دیگریست...

گفتنیست، برخی محافل تحلیلی مدتهاست تأکید دارند که جریان سیاسی خاص به دنبال ایجاد «فتنه اقتصادی» و شکل دادن به اعتراض ظالمانه در کشور است.

طرحی با عملگری لیدرهای فتنه 88 که قرار است در آن ضمن ایجاد مشکلات تعمّدی در اقتصاد کشور، کاستن از سرعت پیشرفت کشور و همزمان دادن آدرس خیابان به مردم؛ مقصر اصلی وضع موجود نیز جریانات اصیل انقلابی، رأس نظام و نهادهای امین کشور جلوه داده شوند.

در بیان اماره‌هایی برای این تحلیل می‌توان به تأکید رسانه‌های دولت بر ناامیدی و سرخوردگی مردم، صحبت کسانی از جریان خاص درباره «فردای براندازی» [8]، اصرار اصلاح‌طلبان بر اینکه اغتشاشات دیماه 96 با شدت بیشتری تکرار خواهد شد و حتی میلیونی خواهد بود [9] و تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران دچار «بحران مشروعیت» شده است، اشاره کرد.

بدیهیست که در فضای القایی اشاره شده، نبایستی اجازه داد جای شهید و جلّاد عوض شود و کسانی که وضع موجود را ایجاد کرده‌اند، نمی‌توانند و نباید با فرافکنی، انگشت اتهام را به سمت دیگران دراز کنند و از این بگویند که وضع موجود، تقصیر رهبری و سپاه پاسداران است و آنها هستند که باید همه مشکلاتی که دولت پدید آورده است را حل کنند!

***

1_ mshrgh.ir/881195

2_ mshrgh.ir/857580

3_ http://sharghdaily.ir/fa/main/print/192936

4_ mshrgh.ir/870134

5_ http://sharghdaily.ir/fa/main/print/192936

6_ https://www.isna.ir/news/96021206977/

7_ http://fna.ir/a1hzoo

8_ mshrgh.ir/880914


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها