کد خبر: ۴۴۴۹۲۰
زمان انتشار: ۰۹:۲۷     ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری خراسان رضوی گفت:مجموع 320 هزار اتباع خارجی 95 درصد در مشهد، 3 درصد مهمانشهر و 2 درصد در سایر شهرستان‌های استان زندگی می‌کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمد عجمی در حاشیه بازدید خبرنگاران و روابط عمومی سازمان‌ها از مهمانشهر تربت‌جام گفت: تا چند سال گذشته ایران رتبه دوم یا سوم دنیا را در مورد تعداد پناهنده‌پذیری داشت، اما با اتفاقات سوریه در رتبه ششم قرار گرفتیم، 95 درصد اتباع خارجی در شهرها و 5 درصد در مهمانشهرها و شهرهای کوچک زندگی می‌کنند.

95 درصد اتباع خارجی در مشهد زندگی می‌کنند
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در خراسان رضوی از مجموع 320 هزار اتباع خارجی 95 درصد در مشهد، 3 درصد مهمانشهر و 2 درصد در سایر شهرستان‌های استان زندگی می‌کنند، حضور اتباع خارجی را در تمام نقاط مشهد داریم که در 2 ـ 3 سال گذشته در حاشیه شهر صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: دو مدرسه 12 کلاسه در منطقه پنج تن و تبادکان با اعتبارات دولتی ساخته شده است و  یک مدرسه در حال ساخت در منطقه شهید رجایی وجود دارد، همچنین دو مرکز بهداشت درمانی در گلشهر خریداری شده که در جهت محرومیت زدایی پناهندگان در حاشیه شهر بوده است.   

عجمی به  تمدید طرح کارت آمایش مرحله 13 پناهندگان اشاره و اظهار کرد: کارت آمایش پناهندگان از دوم تیرماه تا 31 مردادماه سال جاری، مشمول 50 هزار پناهنده ساکن خراسان رضوی می‌شود و 15 روز برای تمدید کارت فرصت است. 

بیش از 8 هزار تبعه خارجی برای دریافت دفترچه بیمه سلامت ثبت نام کرده‌اند 
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: دفترچه بیمه سلامت به اقشار آسیب‌پذیر پناهندگان تعلق دارد و از 10 هزار  پناهنده واجد دریافت بیمه سلامت، 8 هزار و و 400 نفر مراجعه کردند و علاوه بر آن پناهندگان دارای کارت آمایش که تمایل دارند از مزایای بیمه سلامت برخوردار شوند، پناهندگان دیگر نیز می‌توانند با مراجعه و پرداخت حق بیمه، بیمه سلامت دریافت کنند.

مهمانشهر تربت‌جام نمونه مهمان‌نوازی ایرانیان است
در ادامه مسؤول دفتر کمیساریای عالی پناهندگان در مشهد با بیان اینکه مهمانشهر نمونه بارزی از مهمان‌نوازی ایرانیان است؛ گفت: کمیساریا در کنار دولت  ایران اقدامات حمایتی در زمینه ارائه کمک به پناهندگان به‌ویژه به‌افغان‌ها که بیشترین پناهندگان را شامل می‌شوند، ارائه می‌دهد، در تلاش هستیم که دولت ایران را از طریق بسیج منابع حمایت کنیم.
مولوگتا زودای مامو افزود: جامعه بین‌المللی اعتباری را به کمیساریا می‌دهد و بر اساس آن اعتبارات به دولت‌ها کمک می‌کند. 

وی اظهار کرد: در سطح دنیا سعی می‌کنیم این اعتبارات به پناهندگان داده شود، زیرا بحران پناهندگی بر کل دنیا اثر می‌گذارد، یکی از کارهایی که برای جذب اعتبارات انجام می‌شود، بازدیدهای هیأت‌های دیپلمات کشورهای دیگر است که خدمات ارزنده ایران را ببینند تا اعتبارات بیشتری را بتوان جذب کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها