أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۴۵۷۹۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
در ادامه می توانید با دسرهای جذاب چندین مقصد محبوب گردشگران آشنا شوید.
 
بهترین دسرهای مالزی

کوئه لاپیس

یکی از جذاب ترین و وسوسه کننده ترین کوئه ها، همین کوئه لاپیس است که با رنگ ها و لایه های مختلفش، دهان آدم را آب می اندازد. وقتی یک ظرف از کوئه لاپیس را در پیش رو دارید، مقاومت و صرف نظر کردن از خوردن، به نظر دشوار می رسد!

اگر بخواهیم اسمی برای کوئه لاپیس پیدا کنیم که ما را از هویتش بیش تر آگاه کند، می توان نام کیک لایه ای بخارپز را برایش برگزید! این کوئه خوشمزه و رنگارنگ را نیز مانند دیگر کوئه ها، با استفاده از آرد برنج، شیرنارگیل، شکر و آب تهیه کرده و آن را در ۹ لایه روی هم قرار می دهند. کوئه لاپیس در شکل سنتی با استفاده از دو رنگ سفید و صورتی تهیه می شود؛ اما در برخی از موارد مدرن تر و جذاب تر، رنگ های دیگری نیز به لایه های این کوئه خوشمزه می افزایند.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تور مالزی و همچنین سایر تورهای لحظه آخری به سایت سفر باتو مراجعه کنید.

باهولو

اگر به دنبال دسری خوشمزه برای همراهی با چای و قهوه عصرانه هستید، باهولو را فراموش نکنید! این کیک های کوچک و اسفنجی و طلایی رنگ، به قدری برشته و در عین حال لطیف اند که محال است بخواهید از خوردنشان صرف نظر کنید.

برای پخت این کیک های کوچک، از ترکیب تخم مرغ، آرد و شکر استفاده می کنند و اغلب آن ها را به شکل دکمه قالب می زنند. جالب است بدانید که کیک های باهولو، پای ثابت شیرینی های عید فطر در کشور مالزی هستند، با این حال فرقی نمی کند چه زمانی به این کشور سفر کرده اید، این خوراکی خوشمزه را می توانید در بسیاری از فروشگاه های بزرگ بیابید.

بینگکا اوبی
 بینگکا اوبی یکی دیگر از دسرهای مالایی است که قیافه ای زرد رنگ، جذاب و ژلاتینی دارد و در برش ها و قطعه های کوچک سرو می شود. این دسر نسبتا شیرین، ترکیبی خوشمزه از موادی مانند تاپیوکا رنده شده، شیر نارگیل، کاسترد و عصاره برگ پاندان است که در انتها و پس از طبخ، با لایه ای از نارگیل رنده شده پوشانده می شود.

بینگکا اوبی دسری ساده اما دوست داشتنی است که در نقاط مختلفی از شهر کوالالامپور می توانید آن را امتحان کنید. به طور مثال اگر به مرکز خرید معروف گاردنز در مگامال مید وَلی (Mid Valley Megamall) می روید، سری به رستوران واقع زیرزمین بزنید و از دسرهای بیگکا اوبی بچشید.

سری موکا
 سری موکا، کوئه ای دو رنگ و چشم نواز است که لایه زیرین آن سفید و لایه بالایی، رنگ سبز زیبایی دارد. برای طبخ این کوئه، ابتدا برای لایه زیرین برنج چسبان را بخار پز کرده، شکل داده و کنار می گذارند. سپس برای لایه بالایی، کاسترد را با عصاره برگ پاندان ترکیب کرده و لایه ای سبز و خوشرنگ تهیه می کنند. در انتها نیز دو لابه را روی یک دیگر قرار می دهند و سری موکای خوشمزه شما آماده است!

مثل دیگر کوئه ها نیز شیر نارگیل، نقشی اساسی در تهیه هر دو لایه این کوئه خوشمزه دارد و طعمی کرم مانند به برنج چسبان و لایه نخست کوئه می دهد. جالب است بدانید که در سال ۲۰۰۹ سازمان میراث غذایی مالزی، سری موکا را جزو یکی از ۱۰۰ غذا و نوشیدنی تاریخی مالزی اعلام کرد. بنابراین در سفرتان به کوالالامپور، جای هیچ بحثی نیست که تنها برای یک بار هم که شده، سری موکای خوشمزه را امتحان کنید.

بهترین دسرهای ارمنستان

گاتا، یک شیرینی خوشمزه ارمنی

گاتا از چه موادی تشکیل شده است؟ گاتا یک نان شیرین است که مواد اصلی تشکیل دهنده آن آرد، آجیل و جوش شیرین است.

گاتا چه مزه ای است؟ گاتا یک شیرینی خیلی خوشمزه است که یک طعم شیرین ملایم و عجیب و غریب دارد.برای دریافت جزئیات تورها و اطلاعات سفر با تور ارمنستان به سایت مراجعه کنید.

باقلوا، یک دسر فوق العاده در ارمنستان

باقلوا ارمنی از چه موادی تشکیل میشود؟ این دسر فوق العاده خوشمزه از یک خمیر پخته شده به همراه گردوه، دارچین، عسل، هل، کره و تخم مرغ تشکیل شده است.

•فکر میکنید باقلوای ارمنی چه طعمی دارد؟ یک طعم آجیلی دیوانه کننده، شیرین و فوق العاده خوشمزه، باقلوا در کشور ارمنستان یک دسر پرطرفدار و دوست داشتنی به حساب می آید. به خصوص ترکیب شگفت انگیز کره آب شده و عسل شما را به خوردن این دسر وسوسه  میکند.

بهترین دسر های تایلند

خائو نیو بینگ(برنج چسبانک شیرین ,پیچیده شده در برگ موز)
طرز تهیه خائو نیو بینگ معروف به خانوم بینگ :برنج چسبانک رو در سبد تایلندی به ارومی با شیر نارگیل و شکر می پزیم و بعد داخل برگ موز می پیچیم و روی آتیش کبابش می کنیم . خائو نیو بینگ زیاد شیرین نیست و میوه های داخلش مثل نارگیل طعم لذیذی بهش میده که میشه اون رو با چای صبحانه نوش جان کنین. در مورد تور تایلند بیشتر بخوانید.

لوک چاپ

لوک چاپ یکی از خوش رنگ ترین دسرهای دنیاست .لوک چاپ یه دسر لذیذ تایلندی هست که از کشور پرتغال به تایلند آورده شده است. خمیر ماش در شیر نارگیل و شکر میجوشه و بعد در قالب به شکل گیلاس مینیاتوری ,پرتقال ,برش های هندوانه ,و یا تخم مرغ ریخته میشه .انقد زیباست که دلتون نمیاد بخورین.

روتی
این نان های خمیری که شبیه پنکیک هستند , در واقع از هند سرچشمه گرفتن که در جنوب و جنوب شرقی آسیا طبخ میشه . روتی یکی از محبوب ترین دسر ها بین اهالی تایلنده . روتی به سبک تایلندی :خمیر داغ را ورز می دهیم تا قوام بیاید ,بعد در کوره قرار می دهیم . روتی میتونه ساده سرو بشه یا با موز و آناناس.

بهترین دسر های قشم

در مورد تور قشم بیشتر بخوانید.

کلمبا

این غذای خوشمزه از گندم پک شده، ماهی، سبزی (گشنیز و شوید خرد شده) تهیه می‌شود. اهالی قشم گندم‌های پرک شده را در آب جوش می‌ریزند تا قوام بیاید. ماهی‌ها را هم در آب نمک و زردچوبه می‌جوشانند تا استخوان‌هایش را جدا کنند. سپس گوشت ماهی را با سبزی مخلوط کرده و به گندم در حال جوش اضافه می‌کنند. قشمی‌ها این غذا را با روغن حیوانی تهیه می‌کنند و در زبان محلی به این روغن «جونون» (روغن خوب) می‌گویند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها