کد خبر: ۴۴۸۱۹۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۰۴ آبان ۱۳۹۷
محیط‌بان محمودآبادی که با 16 سال سابقه کار در منطقه درحال گشت‌زنی بود مورد حمله شکارچیان قرار گرفت.
به گزارش پایگاه 598، محیط‌بانان محیط زیست با تمام توان البته با حقوقی ناچیزی تلاش می‌کنند از طبیعت استان محافظت کنند ولی به‌دلیل نبودن قوانین محکم قضایی شاهد درگیری‌های بین متخلفان با آنان هستیم که در برخی موارد به پایان زندگی آنان ختم می‌شود.

روز گذشته محیط‌بان محمودآبادی 37 ساله با 16 سال سابقه در منطقه درحال گشت‌زنی بود وقتی خواست جلوی متخلفان را بگیرد شکارچیان به سمتش حمله کرده و راهی بیمارستان شد.

این محیط‌بان در گفت‌وگو با فارس درباره جزئیات این حادثه گفت: ساعت 6 صبح روز گذشته به همراه همکارم برای مأموریت اعزام شدیم که با شکارچیان غیرمجاز مواجه شدیم وقتی خواستیم جلوی اقدامش را بگیریم تفنگش را در جوی آب انداخت.

 

 مهدی گلی ادامه داد: ما به آنها دستبند زدیم ولی آنها با سروصدا دو تن دیگر از شکارچیان نیز به سمت ما آمدند و با چوب و چماق به ما حمله کردند.

وی افزود: این شکارچیان پس از زخمی کردن من و همکارم با دستبند متواری شدند و ما نیز راهی بیمارستان شدیم.

این محیط بان بیان کرد: براثر ضربه‌های شکارچیان از چند ناحیه دچار جراحت از ناحیه بینی و شکستگی شدم و همکارم نیز از ناحیه دست دچار صدمه دید.

این محیط‌بان اضافه کرد: پس از اینکه ورم بینی خوابید باید برای جراحی اقدام کنم البته در سال 94 نیز از ناحیه پای راست به من تیراندازی شد که حکمش آمد و در دادگاه تجدیدنظر است و هنوز حکمی اجرا نشد.

گلی با اشاره به اینکه مشکل اصلی در قوانین است که اگر از سوی ما تیراندازی صورت گیرد ما آدم‌کش می‌شویم، افزود: به‌دلیل قوانین نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران نیز در گفت‌وگو با فارس، گفت: حادثه صبح روز گذشته اتفاق افتاد که محیط‌بانان در حال گشت‌زنی در منطقه بودند و وقتی با شکارچیان مواجه شدند تفنگ خود را انداختند و از پشت با چوب و چماق به آنان حمله کردند.

 

مسلم آهنگری افزود: در این حادثه دو محیط‌بانان دچار آسیب شدند البته شکارچیان دستگیر شده و اقدامات قضایی نیز در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: به‌طور حتم درگیری‌های ما با شکارچیان متخلف ادامه دارد به این دلیل که برخی افراد زیاده‌خواه هستند و بدون مجوز اقدام به شکار می‌کنند که خود به خود وظیفه داریم با آنان برخورد کنیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: رعایت قوانین بر تمامی افراد جامعه ضروری است و برای شکار نیز قوانینی دارند که همه باید به آن احترام بگذارند وقتی مجوز ندادیم نباید بدون اجازه اقدام به آهنگری یادآور شد: در هفته جاری این دومین مورد درگیری با محیط‌بانان بوده است.

به گزارش فارس، لازم است محیط‌بانان و جنگل‌بانان مازندران که حافظ منابع طبیعی و محیط زیست هستند در این زمینه قوانین محکم قضایی باشد تا در صورت بروز حادثه مشکلی برای آنان پیش نیاید و اگر هم شاهد تخلفی بودیم به سرعت مورد بررسی قرار گیرد تا درس عبرتی برای سایر شکارچیان و متخلفان شود.


فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها