يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۸۲۱۱
زمان انتشار: ۱۷:۲۲     ۰۴ آبان ۱۳۹۷

مردم ایران با پدیده عجیب و نادری روبرو هستند که شاید در دنیا بی نظیر باشد. عده ای از بازیگران سینما ، بازیکنان و کارشناسان فوتبال و هنرمندان (که به سلبریتی معروف شده اند)، دارای ویژگی های شگفت آوری هستند که برخی از آن ها به شرح زیر می باشد:

از ناراحتی مردم خوشحال می شوند:

این جماعت از مشکلات و شکست مردم ، خوشحال می شوند و یا دوست دارند مردم دائماً با مشکل مواجه باشند و یا برایشان مشکل تراشی کنند تا بتوانند برای خود شیرینی بر موج احساسات مردم سوار شوند و به اصطلاح از آب گل آلود ماهی بگیرند؛
وقتی مردم دچار مشکلی می شوند، ادای دایه مهربانتر از مادر در می آورند و برای ناراحتی مردم اشک تمساح می ریزند که مردم ما رفتاراین ها را در جریان  زلزله کرمانشاه و کم آبی خوزستان به خوبی به یاد دارند .
عجیبب تر آن است که وقتی نیروهای انقلابی و مردمی بدون دریافت بودجه دولتی ، زیر آفتاب 50 – 60 درجه و جوشکاری در داخل لوله های آهنی و با کار سه شیفته ، زودتر از موعد آب را به مردم خرمشهر و آبادان رساندند ، همین مدعیان دروغین طرفدار مردم، به یکباره و بطور هماهنگ ، روزه سکوت می گیرند و فراموش می کنند که از حل مشکل مردم اظهار خوشحالی کنند و یا به کسانی که در شرایط سخت مشکلات مردم را حل کرده اند دست مریزاد و خسته نباشید بگویند.

از خوشحالی مردم ناراحت می شوند:
هیچ یک از این ها و هیچگاه از موفقیت و پیشرفت جوانان در هیچ زمینه ای ابراز خوشحالی نمی کنند. بالاخره فرزندان این مرزو بوم در طول این 40 سال بعد از انقلاب،  در زمینه های  هسته ای ، نانو فنآوری، ماهواره ، سلولهای بنیادی ، رادیو دارو، دفاع مقدس، دفاع منطقه ای و...پیروزی های چشمگیری داشته اند ولی هرگز سلبریتی ها نه توئیتی نوشته اند  و نه حرفی زده اند.
جالب این است که برخی از ساده لوحان این جماعت مثل زیبا کلام، ماهیت خود را افشا کرده و به صراحت اعلام می کند: من از برد تیم ملی کشورمان بهچ وجه خوشحال نمی شوم !

راجع به همه چیز اظهار نظر می کنند :
این عده ی  از خود راضی و مغرور از اقبال عمومی مردم در حالی که حتی در زمینه تخصصی خودشان هم ضعیف و بی سواد هستند ، به خود اجازه می دهند در امور غیر تخصصی از اقتصاد گرفته تا سیاست ، امور نظامی ، امنیتی ، مذهبی و  حتی مسائل راهبردی و کلان مملکت، اظهار نظر کنند. اظهار نظر فوتبالیست معروف سگ باز، راجع به حضور منطقه ای ایران ، یکی از این موارد است.

حامی تروریست ها و مجرمین هستند:
هیچ یک از سلبریتی ها، از ترور مردم کردستان و اهواز و ربوده شدن مرزبانان بوسیله تروریست ها ابراز ناراحتی و انزجار نکرده و هرگزجنایت داعش در سوریه و عراق و کشتاربی گناهان یمنی توسط رژیم سفاک سعودی را محکوم نکرده اند .ولی بارها  با تروریستهایی وخانواده آنها که دستشان به خون بی گناهان آغشته است، اعلام حمایت و ابراز همدردی می کنند  .
 اعلام حمایت هنگامه شهیدی و آناهیتا همتی از جنایتکار معدوم ( رامین حسین پناهی ) و ملاقات امیر حسین صدیق و ستاره اسکندری با دراویش مجرم، از جمله اقدامات مجرمانه اخیراین جماعت است.

 ارزشی برای مردم قائل نیستند:
این گروه بر خلاف ادعایشان، افرادی پرمدعا و خودبرتر بینی هستند که هیچ ارزشی برای مردم قائل نیستند وآنچه برایشان مهم می باشد، منافع شخصی و اربابانشان است.
یکی از کسانی که مافی الضمیر این جماعت را به خوبی برملا ساخت آقای فرخ نژاد است که به صراحت گفت: می خواهم 80 میلیون مردم ایران نباشند اگر خم به ابروی پسم بیفتد .
هرچند در مورد محل زندگی خانواده اش و میزان مستمری ماهانه آن ها نکات جالب و قابل تاملی بر زبان آورد.

 هُر هُری مذهب هستند:
این جماعت اصول ثابتی ندارند و نان به نرخ روز می خورند . یک زمان تمام قد از روحانی حمایت می کنند ولی به یک باره نهضت من پشیمانم راه می اندازند و از عملکرد و بی کفایتی دولت روحانی، اعلام برائت می کنند .

زندگی خانوادگی ناموفقی دارند:
یکی از ویژگی های دیگر سلبریتی ها، فراوانی طلاق ،ازدواج های چند باره، از هم گسیختگی خانوادگی ، زندگی مجردی ، ترجیح نگهداری سگ در منزل به جای بچه داری و... در یک کلام زندگی به سبک غربی از جمله خصوصیات بارز این هااست. با یک جستجوی ساده اینترنتی در بیوگرافی این افراد ( که از ذکر نام آن ها معذورم) می توانید به عمق فاجعه پی ببرید.

علاقه افراطی به دیده شدن دارند:
این جماعت به شکل افراطی عشق به دیده شدن و مطرح شدن دارند . انجام رفتارهای خارج از عُرف و سخنان جنجالی این ها ، بیشتر برای بوُلد شدن و رسانه ای شدن است تا  پیگیری اهداف سیاسی –اجتماعی خیر خواهانه .
 از نظر روان شناسی، میل شدید به دیده شدن و ستاره شدن (stardom) ناشی از اختلال روانی و برای جبران کمبود اعتماد به نفس و شکست های اجتماعی است.  

 به راحتی به دیگران تهمت می زنند:
این افراد عادت دارند بی واهمه و بدون هیچ سند و مدرکی به برخی از مقامات کشوری ، ائمه جمعه غیر همسو با خود وحتی مردم عادی، بدترین تهمت ها را بزنند. آخرین مورد آن، اتهام زشت مسائل جنسی از سوی مهناز افشار به دختر دانش آموزمعصوم و بیگناه سنندجی بود که آبروی آن مرحومه و خانواده شریفش را بی جهت برد.

عجیب تر از این عجایب :
هر چند رفتار و منش سلبریتی های وطنی خیلی عجیب است، ولی عجیب تر از اینها رفتار ️«مردم ایران»
و « قوه قضائیه» با این ها ست:
الف : جای شگفتی و تاسف است که عده زیادی از مردم به جای اعتماد به دلسوزان و جوانانی که جان و مالشان را فدای آنان می کنند ، به سلبریتی های بی سواد، مُذبذب و بی بصیرتی اعتماد می کنند که زندگی ناموفق و نابسامان اینها، فرهنگ و نوع نگاهشان به مردم را بار ها و بار ها دیده و شنیده اند ، ولی بازهم سر بزنگاه ها،  این جماعت را الگوی خود قرار داده و با طناب این ها به چاه می روند و در انتخاب ها دنباله رو این جماعت ساده و بی سواد می شوند.
ب: رفتار قوه قضائیه با این جماعت نیز، از جمله عجایب روزگار است. این ها چه کاری دیگر باید انجام دهند و چه جرمی باید مرتکب شوند که مستحق مجازات شناخته شوند؟
مگر تهمت زنا به کسی زدن، «قذف» محسوب نمی شود و حکمش 80 ضربه شلاق نیست؟ مگر حمایت از تروریست ها و آدم کشان جرم نیست؟ مگربالا کشیدن پول مردم به بهانه کمک به زلزله زدگان، جرم نیست؟ مگر تهمت زدن به نظام و مراجع وائمه جمعه جرم نیست؟ مگر متهم کردن نهاد های انقلابی جرم نیست ؟
اینکه چرا و با چه ملاحظاتی، قوه قضائیه با این ها برخورد نمی کند؟! سوالات بی پاسخی هستند که انسان را متحیر می سازد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها