کد خبر: ۴۵۰۴۷۳
زمان انتشار: ۰۹:۱۷     ۰۴ دی ۱۳۹۷
بحث «گران کردن شهر تهران» در حالی است که اولاً کلانشهر تهران به خودی خود یک شهر گران با هزینه‌های چند برابری هست و نیازی به شق‌القمر اصلاح‌طلبان در این زمینه نیست.
به گزارش پایگاه 598، «محمود میرلوحی»، عضو شورای شهر تهران و کسی که اظهار نظر تازه او مبنی بر گران کردن بلیط مترو تهران و اینکه قیمت واقعی بلیط 10 هزار تومان است؛ موجی از انتقادات را بر انگیخت؛ به تازگی طی یادداشتی در روزنامه آرمان امروز با اشاره به راه حل‌های مشکلات تهران در زمینه ترافیک و آلودگی هوا نوشته است: «می‌توانیم هزینه استفاده از خودروی شخصی را بالا ببریم تا آلودگی هوا و آلودگی صوتی هم در این هزینه‌ها در نظر گرفته شود، به نظر می‌رسد وقتش آمده به چنین جنبه‌هایی هم توجه شود.»

او می‌افزاید: یک چهارم بنزین کشور در تهران مصرف می‌شود. باید سهم هر فرد و رابطه‌ای منطقی بین فردی که خودروی شخصی استفاده می‌کند و آلودگی هوا را بررسی کنیم.

میرلوحی در بخش دیگری از اظهارات خود نیز گفته است: شاهدیم که زنان توانستند به استادیوم ورزشی بروند و برخی حساسیت‌هایی که جود داشت، کم کم در حال رفع شدن است و فکر می‌کنم زن‌ها کم کم بتوانند در سطح شهر از دوچرخه استفاده کنند و فرقی بین استفاده زنان و مردان در استفاده از دوچرخه وجود ندارد. شورای شهر در حال تلاش برای رفع موانع است و امیدوارم موانع رفع شود.

او در این یادداشت بصورت تلویحی از نظر خود درباره افزایش قیمت بلیط مترو نیز مجدداً دفاع کرده است.

*میرلوحی اولین اصلاح‌طلبی نیست که درباره گران‌سازی تهران صحبت کرده و پیش از او، «مرتضی الویری» دیگر عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران نیز بر لزوم اخذ «مالیات محلی» از مردم تهران و گران شدن بلیط مترو تأکید کرده بود.

همچنین است که بیان این اظهارات می‌تواند خائنانه تلقی شود زیرا اصلاح‌طلبان در شب‌های انتخابات و موسم ستاندن رأی از مردم در سال 94 هرگز چنین حرف‌هایی را بر زبان نیاوردند.

و جالب آنکه محمد خاتمی که برای رأی آوردن اینان «تَکرار» می‌کرد نیز این روزها نه تنها عذرخواهی نمی‌کند بلکه با سکوت لام تا کام خود گویا از گران شدن بیشتر تهران و له شدن مردم خوشنود است!

بحث «گران کردن شهر تهران» در حالی است که اولاً کلانشهر تهران به خودی خود یک شهر گران با هزینه‌های چند برابری هست و نیازی به شق‌القمر اصلاح‌طلبان در این زمینه نیست.

از طرفی اگرچه افزایش معقول قیمت‌ها مورد اعتراض هیچکس نیست اما بحث بر سر آنست که تمام این اظهارات از جانب کسانی عنوان می‌شود که ناکارآمدی آنها برای مردم و حتی برای دوستان اصلاح‌طلب خودشان هم محرز شده است.

در واقع ظاهراً قرار است آقایان به جای مدیریت صحیح و افزایش کارآمدی؛ صرفاً در مجلس رقص شرکت کنند، نام خیابان‌ها را عوض کنند و طرح‌های مختلف برای سرکیسه کردن مردم تهران را نیز بر روی میز بگذارند.

در بحث آلودگی هوای تهران و مسئله خودرو نیز محرز آنست که بایستی مدل‌های نوین قانونی و مدیریتی را به کار برد نه اینکه صرفاً به گران کردن بیشتر تهران اندیشید.

مثلاً در برخی کشورها در روزهای آلوده، قوانینی بر منع آمد و شد خودروهای تک سرنشین و حتی گاهی دو سرنشین نیز اِعمال می‌شود که تأثیرات خوبی نیز بر جای گذاشته است.

در اینجا یک مبحث دیگر نیز خودنمایی می‌کند و آن اینکه اظهارات اعضای شورای شهر برای گران‌سازی تهران آیا ربط و ارتباطی با تأکیدات برخی جامعه‌شناسان اصلاح‌طلب و فعالان این جریان مبنی بر «لشکر قابلمه بدست بودن مردم»! «ضرورت کار کردن با قشر متوسط»، «لزوم الگو گرفتن از ماکیاولی در تعامل با مردم عادی» و «آزردگی طبقه مرفه از تعامل با مردم عادی» نیز دارد یا خیر؟!

خاصّه اینکه در این اظهارات هیچ رنگ و بویی مبنی بر مردم‌مداری، تسهیل‌سازی امور به نفع مردم و خدمت به قشرهای کم‌درآمد جامعه وجود ندارد.

منبع: مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها