أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۱۶۴۷
زمان انتشار: ۲۰:۴۰     ۲۹ دی ۱۳۹۷
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تجربه یک ملت را سرمایه آن دانست و گفت: باید پرسید چه تفکری پیروزی‌ها را به ارمغان آورد و حضور چه تفکری کشور را دچار مشکلات کرد؟ کسانی می‌خواهند آلزایمر سیاسی را به ملت تحمیل کنند تا حافظه تاریخی آن را از بین ببرند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم گرامیداشت شهدای عملیات کربلای پنج و یادواره شهید فرمانده تیپ انصارالرضا(ع)، شهید علی اصغر حسینی محراب حضور یافت و به ایراد سخنانی پیرامون مسائل روز انقلاب اسلامی پرداخت.

جلیلی در این مراسم که در محل مسجد رضوان کوی طلاب مشهد برگزار شد، گفت: در جنگ تحمیلی آنهایی که سلاح داشتند در اختیار صدام قرار میدادند و آنهایی که سلاح نداشتند، پول به او میدادند و این را رسما عنوان میکردند. میگ روسی، توپ فرانسوی، سلاح شیمیایی آلمانی، پول سعودی و هرآنچه که رژیم بعثی نیاز داشت در اختیار او قرار دادند در حالی که حتی از فروش سیم خاردار به ما امتناع میکردند. شهدای چهل ساله انقلاب و هفده هزار شهید ترور که از مردم کوچه و بازار بودند، گواه این مظلومیت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت در ادامه افزود: امروز اردوگاه دشمن پس از چهل سال مبارزه با حرکت انقلاب اسلامی، دشمنی خود را عریان تر ابراز میکند؛ برخلاف روزهایی که مشت آهنین خود را زیر یک دستکش مخملی پوشانده بودند، امروز صریح بیان میکنند که هرآنچه در توان داشته‌ایم و داریم علیه ملت ایران به کار رفته و میبریم. این اعتراف رئیس جمهور سابق رژیم آمریکا است. حالا دشمن از پیشرفت ملت در عین مقاومت عصبانی است. او از اخراج شدنش از این کشور پس از انقلاب و اخراج شدنش از منطقه بعد از چهل سالگی انقلاب اسلامی نگران است. دشمن تمام هزینه های خود را فاکتور میکند و مقابل خود میگذارد و میبیند نتوانسته است به اهداف خود برسد.

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی کشور، تجربه یک ملت را سرمایه او دانست و تشریح کرد: یکی از سرمایه های ملی ما تجربه ماست. ما اگر موفق بودیم بخاطر چه بوده و اگر دچار مشکل شدیم بخاطر چه تفکری بوده است؟ باید پرسید چه تفکری پیروزی ها را به ارمغان آورد و حضور چه تفکری کشور را دچار مشکلات کرد؟ کسانی میخواهند آلزایمر سیاسی را به ملت تحمیل کنند تا حافظه تاریخی او را از بین ببرند. در محاسبه هم همینطور است؛ اگر ملتی در محاسبه ثروت ها و منابع خود دچار اشتباه بشود، او هم میتواند دچار مشکلات شود. عده ای در میان ملت ممکن است خدای نکرده وقتی منابعشان از بین رفت، دچار خوشحالی بشوند؛ وقتی درون تاسیساتشان بتن ریختند، خوشحال بشوند.

جلیلی تصریح داشت: چند سال پیش در همین مسجد و به همین مناسبت به این محله آمدم، یک برادری که بازاری بود نزد من آمد و اکیدا درخواست داشت که برای دفاع از حرم به جبهه سوریه اعزام شود؛ بعد تر متوجه شدیم که او در سوریه به شهادت رسیده است؛ یکی از مولفه های قدرت ملت ما این است. اینکه شهید عزیزی از محله‌ای در مشهد میگوید من باید به سوریه اعزام شوم و مقابل دشمن بایستم قدرتی است که دشمن نمیتواند در محاسبات خود آن را حساب کند.

وی در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد: وقتی ما محاسباتی جدای از جنس محاسبات دشمن داشتیم، این پیروزی ها ادامه خواهد داشت. سیستم محاسباتی جدیدی که میگوید: حسبنا الله و میگوید: و لاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا. تمام تلاش دشمن اینست که در این سیستم محاسباتی اخلال کند و آن را دچار ویروس کند. آن ویروس همان ایجاد شک و تردید در مبنایی است که هرجا مصاف اراده ها بوده، توانسته است او را شکست بدهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تلاش های ناکام دشمن در عرصه نظامی ابراز داشت: دشمن وقتی نتوانست ملت ایران را در دفاع از مرز جغرافیایی خود متوقف کند، سعی دارد در اقتصاد، مبارزه با بیکاری، مبارزه با آسیب های اجتماعی و .. نگذارد که تفکری که در عین مقاومت پیشرفت میکند نیز پا بگیرد. چرا که میداند نتیجه ای مشابه شکست در جنگ سخت برایش رخ خواهد داد. او میفهمد اگر این نگاه تکثیر بشود یعنی چه؟ میفهمد نباید بگذارد این دستگاه محاسباتی او را شکست بدهد.

جلیلی اضافه کرد: او اقدام به ترساندن میکند، اقدام به اسلام هراسی و ایران هراسی در دنیا میکند و در داخل کشور دست به انقلابی هراسی میزند که میگوید اگر انقلابیون باشند کشور دچار مشکلات میشود و جنگ رخ میدهد! چه کسی جنگ را از کشور دور کرد؟ همین تفکر انقلابی بود که با واکنش خود کاری کردند که سی سال است دشمن جرئت نمیکند به مرز های این ملت نزدیک شود. انقلاب با نگران نشدن و نترسیدن به پیروزی رسید؛ این وعده قرآن است که امام بزرگوار ما به آن عمل کرد. نویسنده آمریکایی مقاله می‌نویسد که تمام روسای جمهور آمریکا امروز با این جمله رهبر ایران موافقند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

دبیر سابق شورایعالی امنیت ملی با دعوت از جوانان به پاسخگویی به شبهات دشمن پیرامون کارنامه چهل ساله جمهوری اسلامی گفت: جوانان به دل شبهات بروند و پاسخگوی سوالات درباره کارنامه چهل ساله نظام اسلامی باشند. نباید از این مسائل عبور کرد؛ باید توضیح داد و روشنگری کرد. مبتتی و مستند بر آمار سازمان های خود آن ها نیز میتوان این را ابراز کرد. به همگان نشان بدهید که انقلاب اسلامی چه برکاتی داشته است. تمام ادعای انقلاب آن بوده که به قله ها نگاه کند، اگرچه در بسیاری از مسائل هنوز در میانه راه هستیم. این را باید نشان داد اگر جایی فساد یا اخلال بوده است بخاطر چه بوده؟ بخاطر دوری از تفکر انقلابی. اگر جایی پیشرفت و موفقیت رخ داده بخاطر حضور چه تفکری بوده است؟ تفکر انقلابی بوده یا تفکر های دیگر؟


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها