کد خبر: ۴۵۳۶۹
زمان انتشار: ۱۰:۰۲     ۲۳ اسفند ۱۳۹۰

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد این دو متجاوز به عنف که صبح امروز در ملاء عام به دار مجازات آویخته شدند در دی‌ماه سال جاری دستگیر و صبح امروز در میدان فردوسی مشهد به دار مجازات آویخته شدند.

در حاشیه این مراسم بیانیه دادسرای عمومی و انقلاب مشهد نیز قرائت شد. در این بیانیه آمده است به لطف خداوند مقرر گردید که امروز در مقابل دیدگان مردم داد مظلومان از ظالمین ستانده شود. مردم عدالت‌خواه و قانون‌مدار مشهد همانطور که طی سال‌های اخیر از زبان مسئولین شنیده‌اید دستگاه قضایی و انتظامی برخورد قاطع و جدی با متجاوزان به قانون و بر هم زنندگان نظم و امنیت جامعه دارند و این را سرلوحه کار خود قرار داده تا فضایی امن و آرام در جامعه حاکم باشد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است امروز محکومین حاضر شامل محکوم ردیف اول اکرم نورزهی (تبعه افغان) معروف به یاسین و مجتبی افشار معروف به صدام در حضور شما به دار مجازات آویخته می‌شوند.

در ادامه این بیانیه به برخی از اعمال این محکومان اشاره شده است.

محکوم ردیف اول در تاریخ 20/1/89 در ساعت 7:30 دقیقه صبح در حالی که یک چاقوی بزرگ در دست داشته با صورت بسته به یکی از منازل شکاک می‌رود و در حالی که مادر به همراه دخترش در خواب بودند ضمن اینکه تمامی طلاهای آنها رامی‌گیرد دست و پای مادر را بسته و به زور به دخترش تجاوز می‌کند.

در تاریخ 20/2/89 در ساعت 20:30 دقیقه شب در حالی که فقط خانم خانه در منزل بوده است با صورت بسته و با چاقویی در دست وارد منزل شده و ابتدا با تهدید تمامی طلاها را اخذ کرده و سپس با زور خانم را مورد تجاوز جنسی قرار داده و فرار می‌کند. همچنین در تاریخ 7/8/90 در ساعت 10 صبح وارد منزل دیگری شده و پس از اینکه اموالی برای سرقت پیدا نمی‌کند به زن خانه تجاوز کرده و وی را با دست و پای بسته رها می‌کند و چندین مورد دیگر از این قبیل را مرتکب شده است. همچنین این دو متهم با همدیگر در تاریخ 24/8/90 با در دست داشتن قمه وارد باغی شده که یک زن و مردم در آن بودند و ضمن ضرب و شتم مرد به زور به زن وی تجاوز می‌کنند. در تاریخ 6/9/90 در حالی که یک زن و مردم در داخل اتومبیل خود متوقف بودند با قمه شیشه‌های اتومبیل را شکسته و یک نفر در کنار راننده ایستاده و نفر دوم با خارج کردن زن از ماشین به وی تجاوز می‌کند و سپس نفر بعد تجاوز می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است از آنجا که این افراد شرور به اعمال جنایتکارانه خود ادامه داده‌اند بالاخره در آخرین جنایت‌شان که حدود ۲ ماه از آن نمی‌گذرد با اطلاع‌رسانی به موقع جمعی از مردم مشهد و با همکاری نیروی انتظامی به دام افتاده و پیش از ارتکاب به جنایت دستگیر شدند و سرانجام در تاریخ 27/11/90 توسط دادگاه کیفری استان خراسان رضوی متجاوزین به اعدام محکوم شده و در تاریخ 13/12/90 از سوی دیوان عدالت کشور مستقر در تهران این حکم تایید و امروز در برابر دیدگان شما به اجرا درمی‌آید.

در پایان بیانیه دادسرای عمومی و انقلاب مشهد آمده است که اجرای این حکم در این راستاست که مرهمی برای آلام ستمدیدگان باشد و عبرتی برای کسانی که قصد برهم زدن نظم و آرامش و امنیت مردم همیشه در صحنه مشهد مقدس و ایران اسلامی را دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها