أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۴۳۱۵
زمان انتشار: ۱۰:۳۲     ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: کل خسارت وارد شده توسط سیل ناشی از بارش باران و برف و وزش باد به استان در هفته گذشته 264 میلیارد تومان ارزیابی شده است.

به گزارش پایگاه 598، منصور شیشه‌فروش اظهار کرد: برق پنج روستایی که در منطقه پشت کوه فریدون‌شهر به دلیل ریزش بهمن در محاصره برف بودند، امشب با تلاش نیروهای امدادی شرکت برق وصل شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به خسارت‌های وارد شده به پل‌ها در شهرستان سمیرم عنوان کرد: لوله‌گذاری پل چهار متری روستای کهنگان که ارتباط 10 روستا را برقرار می‌کرد، در حال انجام است و تا فردا تکمیل می‌شود‌.

وی ادامه داد: پل‌های سیوک و آب‌ملخ در منطقه پادنای سمیرم دچار آب‌بردگی شده بوند که با تلاش مأموران اداره راه ارتباط برقرار شد، رانش زمین نیز در روستای علی‌آباد سیور اتفاق افتاده بود که اداره راه ارزیابی‌های خود را ارائه کرد.

شیشه‌فروش افزود: ریزش کوه در جاده خفر و رانش زمین در جاده سرباز به دشت‌بال شهرستان سمیرم گزارش شده بود که توسط عوامل راهداری ارتباط برقرار شد‌.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان تصریح کرد: در وردشت آب یک پل روستای کاکاآباد را برد که راهداری مشکل ارتباطی منطقه را حل کرد.

وی تصریح کرد: به علت کدورت آب، ناشی از سیلاب بودن رودخانه، آبرسانی به 23 روستای سمیرم در پادنا با تانکر و آب بطری شده انجام می‌شود.

شیشه‌فروش اضافه کرد: سیل در دهستان‌های تودشک، جبل و سیستان بخش کوهپایه شهرستان اصفهان باعث آسیب به بند آبخیزداری، قنوات، استخرهای کشاورزی و باغات منطقه شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان خاطرنشان کرد: در روستای جزه سیل شبکه آب‌رسانی را برد، در روستاهای تیدجان و کجان خسارت به قنوات و اماکن مسکونی وارد شده بود که تیم‌های امدادی به منطقه اعزام و کنترل سیل انجام شد و کل خسارات برای رفع مشکل براورد شده است.

خسارت 264 میلیاردی سیل به استان اصفهان

وی گفت: کل خسارت وارد شده توسط سیل ناشی از بارش باران و برف و وزش باد در هفته گذشته 264 میلیارد تومان ارزیابی شده است.

شیشه‌فروش ادامه داد: این عدد تجمیع خسارات وارد شده در بخش‌های راه، بندهای آبخیزداری، کشاورزی، اماکن تاریخی، اماکن مسکونی شهری و روستایی و مدارس است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان بیان کرد: خسارت خانه‌هایی که بیمه بودند را بیمه پرداخت می‌کند و فرم‌های مربوطه برای پرداخت خسارت خانه‌هایی که بیمه نبودند تکمیل شده تا پس از ارسال به تهران اعتباربخشی لازم توسط دولت انجام شود.

وی تاکید کرد: در فصل بهار بارش‌ها به صورت رگبار و تگرگ است که دقت بیشتری می‌طلبد، تمام نیروهای مربوطه در آمادگی کامل هستند و مسؤولان در ستاد مدیریت بحران حضور دارند و مشکلات سمیرم را پیگیری می‌کنند.

شیشه‌فروش عنوان کرد: برخی منازل فرسوده در کوشک و قلعه سمیرم قابل سکونت نیستند و تعدادی از خانواده‌ها در مدارس اسکان داده شده‌اند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر این‌که آیا راه‌کاری برای اسکان خانواده‌ها پس از تعطیلات نوروزی مدارس اندیشیده شده است، عنوان کرد: قرار شد بنیاد مسکن و اداره راه و شهرسازی با همکاری شهرداری مکان‌هایی به غیر از مدارس برای اسکان موقت و امن مردم این مناطق پیش‌بینی کنند.

وی با اشاره به اهمیت ذخیره آب در سد زاینده‌رود گفت: امروز حجم آب سد زاینده‌رود 248 میلیون مترمکعب بوده است در حالی که روز گذشته حجم آب سد 235 میلیون مترمکعب گزارش شد که این افزایش به دلیل ورود سیلاب‌های بالادست به سد است.


فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها