يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۴۳۴۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
با توجه به نفوذ سامانه بارشی و آماده‌باش آذربایجان‌شرقی برای مقابله با سیل گفت‌وگویی با استاندار آذربایجان‌شرقی، فرماندار ملکان، فرماندار بستان‌آباد و مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی انجام دادیم.
به گزارش پایگاه 598، با توجه به هشدارهای صادره توسط سازمان هواشناسی در خصوص و نفوذ سامانه بارشی جدید و فعال به استان و حسب وجود پوشش برف در ارتفاعات استان و احتمال افزایش دما و ذوب برفی طی روزهای آتی، مطابق نتایج مدل‌های شبیه سازی و پیش‌بینی وقوع سیلاب، انتظار می‌رود طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۰ و ۱۱ فروردین ماه، میزان جریان آب در رودخانه‌های استان به ویژه در شهرستان‌های میانه، چاراویماق، هشترود، مراغه، آذرشهر، بستان آباد، سراب، هریس و شبستر افزایش یابد.

استاندار: آماده‌باش آذربایجان‌شرقی برای مقابله با سیل/ مدیرکل هواشناسی: نفوذ سامانه بارشی به آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی: تمهیدات لازم برای مقابله با وقوع سیل در استان/ نقاط مخاطره‌آمیز شناسایی شده است

محمدرضا پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز بر لزوم آماده‌باش تمام دستگاه‌های استان تاکید کرده و گفت: خوشبختانه آمادگی کامل وجود دارد و همه  دستگاه‌ها  با تجهیزات کامل آمادگی لازم را دارند.

وی با بیان اینکه در جلسه ستاد بحران استان روی موضوعات آماده‌باشی تمام دستگاه‌ها تا زمان رفع نگرانی تاکید شده است، افزود: هر تصمیمی بایستی از سوی مدیریت بحران استان اتخاذ شود و به تبع آن باید هماهنگی‌ها و تعاملات بیش از پیش شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: البته تمام نقاط مخاطره‌آمیز که احتمال وقوع سیل در آن زیاد بوده نیز شناسایی شده است و تدابیر لازم برای آنها باید اتخاذ شود.

وی خاطرنشان کرد: کنار پل‌ها و حوزه‌های سیلابی تجهیزاتی از قبیل مکانیکی و باکس‌های انحراف کننده در نظر گرفته شده است و همچنین مسیل‌ها لایروبی شده‌اند.  

پورمحمدی متذکر شد: البته خیابان‌هایی که احتمال وقوع سیل در آن وجود دارد نیز شناسایی شده و اجازه توقف و پارک خودرو در زمان‌های بارش به آنها داده نمی‌شود.

گزارش فارس حاکی از آن است که از شهرستان‌های مختلف استان آذربایجان‌شرقی نیز خبر می‌رسد که امکانات مناسبی توسط نیروهای شهرداری جهت هدایت آب‌های سطحی شهرها و جلوگیری از نفوذ سیل به داخل شهر انجام شده است.

فرماندار ملکان: آزادسازی بستر و حریم رودخانه مردق چای از خرداد سال گذشته

خانی، فرماندار ملکان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: از خرداد ماه سال ۹۷، آزادسازی بستر و حریم‌ رودخانه مردق چای به دیزج به طرف داشبند به طول ۶ کیلومتر و همچنین از روستای تازه‌کند  شیخ‌الاسلام تا شیخ بابا انجام گرفته است.

فرماندار بستان‌آباد: از چادر زدن در حاشیه تالاب قوری گل خودداری کنید/ رهاسازی سد جوقان

موسوی، فرماندار بستان‌آباد نیز در رابطه با حضور مردم و مسافران در حاشیه تالاب بین‌المللی قوری‌گل هشدار داد و در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: با توجه به احتمال بارش در استان و شهرستان بستان آباد از همه مسافران و گردشگران خواهشمندیم تا از توقف و یا چادر زدن در محدوده قوری گل خودداری کنند.

وی با بیان اینکه سد جوقان در شهرستان بستان‌آباد سرریز شده است، افزود: روزانه ۷۰ هزار متر مکعب آب این سد رهاسازی می‌‌شود.

موسوی با اشاره به ۴ سد در سطح شهرستان بستان‌آباد، تصریح کرد: سد جوقان با ظرفیت ۳ میلیون متر مکعب است که بنابه بارش‌های اخیر شاهد سرریز این سد بودیم از این‌رو از دهم فروردین ماه عملیات رهاسازی این سد آغاز شده است.

وی افزود: بنابه نسبت آورده آبی این سد،  روزانه ۷۰ هزار متر مکعب آزادسازی می‌شود.

فرماندار بستان‌آباد متذکر شد: آب رهاسازی شده از سد جوقان از مسیر سد وحدت به دریاچه ارومیه می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی: از چادر زدن در مناطق سیل‌خیز و حریم رودخانه‌ها خودداری کنید

دولتی‌مهر، مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به نفوذ سامانه قوی و فعال به کشور اشاره کرده و گفت: از همه مسافران و هم استانی‌ها درخواست داریم تا از چادر زدن و توقف خودرو در منطقه سیل‌خیز و یا مسیر رودخانه خودداری کنند.

وی با بیان اینکه این سامانه حداقل تا سه روز آینده در استان فعال خواهد بود، تصریح کرد: افزایش ابر، وزش باد شدید، بارش باران، احتمال بارش برف در نواحی مرتفع و کولاک در نواحی برف‌گیر، یخ‌زدگی جاده‌ها را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان ادامه داد: در نواحی که مستعد تگرگ هستند نیز احتمال تگرگ وجود دارد و همچنین بارش‌ها به صورت رگباری و همراه با رعد و برق خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در نواحی که رودخانه فصلی وجود دارد و مسیل هستند نیز احتمال آبگرفتگی وجود دارد.

دولتی‌مهر کاهش دما از روز یازدهم فروردین ماه در استان را پیش‌بینی کرد و گفت: از همه مردم خواستاریم تا تحت هیچ شرایطی در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف نکنند.

فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها