أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۵۴۰۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۳     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما هیچ وقت نگفته‌ایم راه برای مذاکره مسدود است در هر حال از نظر ما راه باز است، اما اینکه برخی کشور‌ها می‌خواهند با اسرائیل روی هم بریزند بحث دیگری است.
به گزارش پایگاه 598، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در همایش بین المللی آینده جهان اسلام در افق ۱۴۱۴ شمسی که به همت موسسه آینده پژوهی جهان اسلام و در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: کشور‌های اسلامی قرار نیست که نفت خود را در دریا بریزند؛ اما مسئله این است که قدرت‌های استکباری با تحکم با این کشور‌ها حرف می‌زنند؛ مثلا ترامپ بعد از این همه اخاذی از عربستان گفت: اگر ما از شما حمایت نکنیم، ظرف دو هفته ایران شما را از بین می‌برد.

لاریجانی با بیان اینکه تحقیر کشور‌های اسلامی عاملی برای کینه ورزی در بین جوانان شده تصریح کرد: در مسئله تحقیر بحث این است که این آمریکایی‌ها بودند که دو بار درخواست مذاکره با کشورمان را کردند مگر اوباما رئیس جمهور آمریکا نبود که این درخواست را از ما کرد و گفت: می‌خواهد در مسائل هسته‌ای مذاکره کند؟

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما با آمریکا بعد از دو سال مذاکره به توافق رسیدیم؛ اما ترامپ آدم عجیب و غریبی است و هر روز از یک توافق خارج می‌شود و همین کار را در مورد توافق هسته‌ای کرد.
 
وی با بیان اینکه ترامپ موجود آینده گری نیست و فقط می‌گوید آمریکا و فقط نوک دماغ خود را می‌بیند، اظهار کرد: این رفتار ترامپ نسبت به آمریکا بی اعتمادی به وجود می‌آورد در هر حال ایرانی‌ها همان طور که در جنگ ایستادند الان هم در مقابل تحریم‌های آمریکا می‌ایستند.

لاریجانی بیان کرد: اگر آمریکا حرف حسابی داشت می‌توانست آن را در شورای مشترک برجام بزند، ولی آن‌ها حرف حسابی ندارند به همین دلیل از برجام خارج شدند و بعد شروع به تیراندازی کردند در هر حال ما راهی جز مقاومت در برابر تحریم‌ها نداریم و معتقدیم آمریکایی‌ها با این گونه اقدامات خود را ذبح می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین از همراهی برخی کشور‌های منطقه با سیاست‌های آمریکا انتقاد کرد و افزود: ما تحرکات این کشور‌ها را فراموش نمی‌کنیم و این تحرکات را به حساب آن‌ها می‌گذاریم.

وی بیان کرد: ایران از یک سو با تحریم مواجه است و از سوی دیگر شاهد حمایت از تروریست‌ها هستیم؛ به گونه‌ای که در برخی کشور‌های همسایه تروریست‌ها را باردار می‌کنند که در شرق و غرب به ایران صدماتی بزنند.

لاریجانی از امنیت به عنوان لازمه توسعه کشور‌های اسلامی نام برد و افزود: با وجود ناامنی توسعه اتفاق نمی‌افتد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فاجعه بمب گذاری در سریلانکا، اعدام و سر زدن ۳۷ نفر در عربستان و یا تکه پاره کردن خاشقچی کار کوچکی نبود و مسلمانان نمی‌توانند این گونه مسائل را درک کنند، افزود: عربستان از جان جهان اسلام چه می‌خواهد؟ می‌گوید ایران رقیب ماست مگر ما جای کسی را تنگ کرده ایم ایران در طول این چهل سال دست دوستی به سوی آل سعود دراز کرده در هر حال برخی از حکام عربستان عاقل بودند، ولی ما نمی‌دانیم که این جوان به دنبال چیست.

وی با بیان اینکه اقدامات برخی کشور‌های منطقه برای برخی از کشور‌ها که به دنبال اخاذی هستند نان و آب می‌شود، اظهار کرد: ما هیچ وقت نگفته ایم راه برای مذاکره مسدود است در هر حال از نظر ما راه باز است، اما اینکه برخی کشور‌ها می‌خواهند با اسرائیل روی هم بریزند بحث دیگری است.

لاریجانی با بیان اینکه اقدامات آمریکایی‌ها نهضت پایدار را در جوانان به وجود آورده، تصریح کرد: آمریکا یک میلیون کشته و زخمی روی دست مردم عراق گذاشته با این وجود سوال این است که آیا عراقی‌ها این موضوع را فراموش می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا نشان داده که وزن کافی برای نگهداری معاهدات بین المللی را ندارد، گفت: اگرچه اروپایی‌ها می‌گویند یک بلوک هستند، ولی ما ندیده ایم که در معاهدات مختلف پای کار بمانند و کار را به سرانجام برسانند. مثلا در توافق هسته‌ای که آمریکا از آن خارج شد اروپایی‌ها گفتند که ما در توافق می‌مانیم، اما چیزی از آن‌ها ندیده ایم. درهر حال اروپا قدرت حل مسائل را در عرصه بین الملل ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها