أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۵۵۸۳۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
رئیس پلیس فتا کرمان از شناسایی سارق اینترنتی که به روش اسکیمر مبلغی بیش از یک میلیارد ریال سرقت کرده بود، خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، رئیس پلیس فتای کرمان از شناسایی سارق اینترنتی که به روش اسکیمر مبلغی بیش از یک میلیارد ریال سرقت کرده بود، خبر داد.

امین یادگارنژاد اظهار داشت: در پی مراجعه فردی به این پلیس با در دست داشتن مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت وجه از حساب وی به مبلغ یک میلیارد و ۵۸۲ میلیون ریال درخواست رسیدگی به شکوائیه خود مبنی بر کلاهبرداری از طریق دستگاه اسکیمر را داشت.

رئیس پلیس فتا کرمان بیان کرد: مالباخته در تحقیقات اولیه خود در خصوص نحوه کلاهبرداری صورت گرفته بیان داشت، که با توجه به فعال بودن سامانه پیامک بانکی متوجه شدم طی چهار مرحله مبلغ یک میلیارد و ۵۸۲ میلیون ریال از حسابم برداشت شده است در صورتی که کارت بانکی‌ام را در اختیار هیچکس قرار ندادم اما فقط چند روز قبل از دستگاه کارتخوان بین جاده‌ای مبلغ ۵۰۰ هزار ریال خرید کردم.

وی گفت: با توجه به شکایت صورت گرفته و طی بررسی‌های به‌عمل آمده مشاهده شد مبلغ از حساب شاکی در یکی از استان های کشور جهت خرید طلا صورت گرفته است که پس از بررسی و تحقیقات به‌عمل آمده و هماهنگی با طلافروش مشخص شد که فرد خریدار کلاهبردار بوده است و مبلغ یک میلیارد و ۵۸۲ میلیون ریال در چهار مرحله به حساب طلافروشی واریز کرده است.

یادگارنژاد افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام یک سری اقدامات فنی و تخصصی و پس از شناسایی فروشنده سیار متخلف در یکی از استان‌های همجوار، پرونده را به صورت نیابتی جهت اقدامات لازم به آن استان ارسال کردند.

رئیس پلیس فتا کرمان افزود: مجرمین اینترنتی برای برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی کاربران نیاز به یک سری اطلاعات حساب و کارت بانکی افراد دارند که یکی از راه‌های دسترسی به این اطلاعات، استفاده از یک قطعه الکترونیکی به نام اسکیمر است.

وی در خصوص دستگاه اسکیمر ادامه داد: اسکیمرها قطعات الکترونیکی هستند که قابلیت کپی کردن اطلاعات کارت‌های بانکی را دارند و در کنار دستگاه کارت‌خوان نصب می‌شوند، اگر در زمان خرید کارت خود را در چنین کارت‌خوانی بکشید، یک کپی از اطلاعات کارت شما گرفته می‌شود و در اختیار فروشنده خاطی قرار می‌گیرد و در یک فرصت مناسب اقدام به برداشت از حساب افراد کرده و یا با فعال کردن رمز دوم اقدام به خرید گسترده اینترنتی می‌کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها