يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۷۳۸
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
عصر امروز:  سال ۹۰ در حالی روزهای پایانی خود را سپری می کند که همچنان به درخواست ها و مطالبات مکرر مردم ایران اسلامی مبنی بر محاکمه تضییع کنندگان حقوق ملت، از سوی قوه قضائیه پاسخ روشنی داده نشده است که مطمئنا از این میان محاکمه "سران فتنه" مهم ترین درخواست مردم است که اجرای این مهم همچنان در هاله ای از است؛ البته به جز سران فتنه اشخاص دیگری هم هستند که در ادامه به اسامی آنها اشاره خواهد.


*  ۲ سال از فتنه گذشت؛ موسوی در خانه، کروبی در استخر


به گزارش خبرنگار سیاسی عصرامروز، یکی از مهم ترین آشوب هایی که در طول عمر ۳۳ انقلاب اسلامی صورت گرفت، اغتشاشات و درگیری های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بود که با تحریک موسوی، کروبی و رهنورد آغاز شد.
 
این اغتشاشات هزینه های سنگینی برای نظام و مردم کشور به همراه داشت که پس از ماه ها جنجال و اغتشاش بالاخره با درایت رهبری و بصیرت مردم و برخی مسئولان به پایان رسید.

البته موسوی و کروبی پس ازاین همه ظلم و جنایتی که در حق مردم روا داشتند بدون هیچ رنج و ملالی به زندگی عادی خود ادامه می دهند و این روزها یا در منزل شخصی خود به سر می برند یا در استخر مجموعه آکادمی المپیک!

مطمئنا عدم رسیدگی قوه قضائیه به جرائم این افراد به معنی فراموشی جرم آنها نیست وگرنه چه کسی است که فراموش کند خون دلهایی را که مردم ایران و برخی دلسوزان نظام طی این ۲ سال خوردند و چه کسی است که خیانت های سران فتنه و هزینه هایی را که این فتنه گران بر این ملت تحمیل کردند را به فراموشی بسپارد؟ که در این خصوص شاید ۱۰۰ها و یا حتی هزاران مقاله و خبر و گزارش در رسانه های کشور منتشر شد و مطمئنا پرونده اتهامات موسوی، کروبی، رهنورد و دیگر فتنه گرانی که به سزای اعمال خود نرسیدند بسیار سنگین تر از چند گزارش و مقاله خواهد بود و این امید می رود که در آینده ای نزدیک قوه قضائیه این افراد را به سزای اعمالشان برسد.


* آقازاده فراری همچنان در سفر!


به گفته بسیاری از کارشناسان و حقوقدانان یکی از متهمان اصلی اغتشاشات پس از انتخابات که چندین بار نام وی در دادگاه های محاکمه فتنه گران به میان آمد "مهدی هاشمی" فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی است که همچنان در سفر به سر برده و مشخص نیست که چه زمانی به کشور باز خواهد گشت.

وی با آغاز مطالبات مردمي براي محاكمه عوامل اغتشاشات و ناامني‌ها در كشور پس از انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸، در شهریورماه همان سال به ناگاه از كشور خارج شد.

البته بسياري از مردم و كارشناسان مسائل سیاسی و حقوقی، رفتن مهدي هاشمي به لندن را با مسائل مطرح شده درباره وي در دادگاه ها مبني بر دست داشتن در اغتشاشات پس از انتخابات، بدون ارتباط نمي‌دانستند و خواستار بازگرداندن وي به ايران براي حضور در دادگاه بودند که این امر تا کنون محقق نشده است.

اما با برپایی دادگاه های محاکمه عوامل کودتای مخملی در کشور در شهریور ۸۸، ۲ تن از کسانی که دادگاه آنها به عنوان متهم برگزار شد، "حمزه کرمی" مدیر سایت جمهوریت و " مسعود باستانی" عضو شورای سردبیری این سایت بودند که اعترافات تکان دهنده ای را علیه مهدی هاشمی در دادگاه عنوان کردند.

مسعود باستاني از روزنامه نگاران فعال دوم خردادی در دفاع از خود در دادگاه، با اشاره به سابقه فعاليت خود با سايت جمهوريت كه مكررا وي گرداننده اصلي اين سايت را مهدي هاشمي رفسنجاني اعلام مي‌كرد گفت: سايت جمهوريت زير نظر مهدي هاشمي رفسنجاني اداره مي‌شد و من به عنوان عضو شوراي سردبيري شيفت بعدازظهر زير نظر افرادي چون كرمي و نوربخش كار مي‌كردم.

حمزه كرمي مدير سايت جمهوريت نیز در بخشی از صحبت های خود در دادگاه که خبرگزاری فارس منتشر کرد، گرداننده واقعي اين سايت را مهدي هاشمي رفسنجاني اعلام كرد و گفت: با توجه به اينكه اين جانب مدير اسمي سايت جمهوريت بودم و در واقع مدير رسمي اين سايت مهدي هاشمي بود، از دادگاه اجازه مي‌خواهم كه ابتدا مسائل مربوط به انتخابات نهم رياست جمهوري را توضيح بدهم.

وي افزود: اظهارات بنده نه به دليل فشار و نه به دليل اعمال نظر كسي است، چنانچه همين شبهه را در خصوص اظهارات جلسات اخير برخي متهمان نيز وارد كردند.

وي گفت: پرسنل سايت با چاپ شبنامه در ستادهاي ميرحسين موسوي و توزيع آنها، به تضعيف دولت و نظام مي‌پرداختند.جاسبي به بنده گفت كه بايد هر كاري انجام دهيم تا هر كسي به غير از احمدي نژاد رئيس جمهور شود.

اين متهم بازداشت شده در جريان حوادث اخير تصريح كرد: از سال ۸۲ به توصيه محمد هاشمي رفسنجاني به سازمان بهينه سازي مصرف سوخت رفتم. وقتي وارد آن سازمان شده و شروع به كار كردم در خلال كار متوجه قصد حضور آيت الله هاشمي رفسنجاني در انتخابات دور نهم شدم.

اما پس از اعترافات متهمان کودتای مخملی که  تنها به بخشی از آن اشاره شد و روشن شدن نقش پر رنگ مهدی هاشمی در اغتشاشات پس از انتخابات، با توجه به درخواست های مکرر مردمی، هر چند دیر اما بالاخره در فروردين ۸۹ درج خبري در خبرگزاری فارس در خصوص صدور حكم جلب مهدي هاشمي صحت اتهامات وارده به وي را قوت بيشتري بخشيد.

صدور حكم جلب مهدي هاشمي در جلسه مشترك آيت‌الله صادق لاريجاني رئيس قوه قضائيه و جمعي از نمايندگان از جمله اعضاي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس اعلام شد.

بر پايه اين گزارش در اين جلسه مشترك تصريح شد كه در صورت ورود مهدي هاشمي به كشور وي بر اساس اين حكم دستگير خواهد شد.

در اين جلسه درباره احتمال عدم مراجعت مهدي هاشمي به كشور و راههاي قانوني دستگيري وي نيز مطالبي عنوان شد.
امید می رود که مهدی هاشمی نیز هرچه سریعتر به سزای اعمالش برسد.


* فائزه هاشمی؛ از تخلفات گسترده تا حکمی که به دل هیچ کس ننشست


برپایه این گزارش، یکی دیگراز کسانی که نقش بسزایی در شعله ور شدن آتش فتنه داشت؛ فائزه هاشمی بود؛ وی نخستین بار دوم خرداد ۸۸ در جشنی به همین نام در جمع طرفداران میرحسین موسوی و محمد خاتمی به ایفای نقش پرداخت و سخنان دور از ادب و نزاکتی را به زبان آورد.

فائزه هاشمی رفسنجانی، برای دومین بار عصر روز سه شنبه ۲۶ خرداد ۸۸ در جمع هواداران میرحسین موسوی در مقابل مسجد بلال صدا و سیما طی سخنان تحریک آمیزی خواستار ادامه تجمعات و اعتراض هواداران آقای موسوی در خیابانها شد.

وی سومین بار با حضور فعال در اغتشاش ۳۰ خرداد به تحریک تجمع کنندگان معترض به نتیجه انتخابات پرداخت.
فائزه هاشمی سپس بارها و بارها در تجمع فتنه گران حضور یافت که از جمله می توان به حضور او در تجمع فتنه گران و تحریک تجمع کنندگان در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات، حضور در جمع آشوبگران روز عاشورا در تهران و موارد بیشمار دیگری اشاره کرد که در گزارش های قبلی به طور مفصل به آنها پرداخته شده است.

مطالبات مردمی برای محاکمه فائزه هاشمی ادامه داشت تا اینکه بالاخره دادگاه محاکمه وی در دیماه ۹۰به صورت "غیر علنی" برگزار شد و حکم فائزه هاشمی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی به ریاحی وکیل وی ابلاغ شد.

در همین خصوص مشرق نوشت: فائزه هاشمی برابر حکم دادگاه به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش ماه حبس و ۵ سال محرومیت از فعالیت های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد.

البته این حکم موجب اعتراض مردم و کارشناسان سیاسی شد؛ آنها معتقد بودند که با توجه به فعالیت گسترده فائزه هاشمی در دوران فتنه و تبلیغ علیه نظام و جرائم دیگر باید حکم سنگین تری برای وی بریده می شد.
گفتنی است اجرای قطعی این حکم هنوز مشخص نیست.


* مرتضوی؛ نخستین متهم کهریزک


به گزارش عصرامروز، یکی دیگر از کسانی که مردم خواستار محاکمه وی هستند، سعید مرتضوی دادستان سابق تهران است.

وی که در پرونده حادثه کهریزک متهم است، قرار است به دلیل «معاونت در قتل»، «نقض حقوق شهروندی» و «هتک حیثیت ناجا» تفهیم اتهام و محاکمه شود.

این در حالی است که دادستان سابق تهران و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا، در تیرماه سال جاری خبر از برائت خود در اتهامات این پرونده داده بود اما اژه‌ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه این خبر را تکذیب کرد.

پس از گذشت ۲ سال از حادثه کهریزک (که در آن زمان به عنوان بازداشتگاه نیروی انتظامی، برای نگهداری اراذل و اوباش، مورد استفاده قرار می‌گرفت) و کشته شدن سه تن و شکنجه شماری از بازداشت شدگان، سعید مرتضوی که در آن زمان دادستان تهران بود، با حکم شعبه یک دادگاه انتظامی قضات، از سمت خود عزل شد و ادامه کار وی به حالت تعلیق در آمد.

از آن زمان به بعد، وی بار‌ها در صدد رفع اتهام خود بر آمد و حتی پس از قرائت گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس از حادثه دلخراش کهریزک، سعی کرد که با انتشار یک جوابیه، از اتهامات خود تبرئه بجوید اما دستگاه قضایی دفاعیات وی را نپذیرفت و به عقیده ناظران حقوقی، صدور حکم تعلیق برای وی، این تعبیر را در پی داشت که او نخستین متهم حادثه کهریزک شناخته شده‌ است.

"جوان فکر" دولت؛ از بولتن نویسی برای انحرافیون تا قداره کشی در مقابل قانون

جوانفکر مدیر عامل خبرگزاری ایرنا و مشاور مطبوعاتی احمدی نژاد یکی دیگر از کسانی است که حاشیه سازی های عجیب و غریبش در سال 90 موجب اقامه دعوی های متعدد علیه وی شد.

کمتر از چهار ماه پیش بود که كه دادگاه كيفري استان تهران علي اكبر جوانفكر را به اتهام انتشار مطالب خلاف موازين اسلامي و انتشار مطالب و تصاوير خلاف عفت عمومي در ويژه نامه اي با عنوان «خاتون» به تحمل يك سال حبس و سه سال محروميت از هرگونه فعاليت مطبوعاتي محكوم كرد.

هنوز حكم دادگاه تجديدنظر سرپرست موسسه ايران در رابطه با ويژه نامه خاتون اعلام نشده بود كه حكم جديدي؛ اين بار از سوي دادگاه انقلاب براي وي صادر شد تا نام مشاور رسانه اي جنجالي رييس جمهور مجددا در صدر اخبار قرار گيرد.

علي اكبر جوانفكر در دادگاه بدوي به اتهام «توهين به رهبر معظم انقلاب» به يك سال حبس و پنج سال محروميت از عضويت در احزاب، گروه ها، انجمن ها و فعاليت رسانه اي و مطبوعاتي محكوم شد. این حکم در دادگاه های بعدی نیز به تایید رسید و نکته جالب آن بود که بعد از قطعی شدن حکم و هنگامی که نمایندگان دادستانی تهران باحضور در دفتر موسسه ایران برای بازداشت جوانفکر اقدام کردند برخی از کارکنان روزنامه ایران که در ساختمان این موسسه حضور داشتند اقدام به ايجاد درگيري با ماموران به منظور ممانعت از بازداشت وي کردند و بعد از آن نیز هنوز هیچ خبری دال بر آغاز دوران محکومیت وی رسانه ای نشده است.

امید می رود که با درایت و موقعیت سنجی دستگاه قضا و همکاری ارگان های اطلاعاتی و امنیتی افراد نام برده هرچه سریعتر دستگیر و محاکمه شوند.

گزارش از روح الله چهره افروز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها