يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۹۰۰۷
زمان انتشار: ۱۹:۱۲     ۲۵ تير ۱۳۹۸
وزیر دفاع ژاپن گفت که کشورش هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیرو به خلیج فارس و پیوستن به ائتلاف ادعایی آمریکا با بهانه "تامین امنیت کشتیرانی در منطقه" را ندارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، بنابر گزارش خبرگزاری کیودو، تاکشی ایوایا، وزیر دفاع ژاپن امروز (سه‌شنبه) گفت که هیچ قصدی برای اعزام نیرو به خاورمیانه برای پیوستن به ائتلافی که آمریکا مدعی است برای تامین امنیت کشتیرانی در آب‌های خلیج فارس به راه می‌اندازد، ندارد.

آمریکا پس از هدف قرار گرفتن دو نفتکش در تنگه هرمز که یکی متعلق به ژاپن بود، اعلام کرد که قصد دارد "برای تضمین عبور و مرور آزاد از تنگه هرمز" یک ائتلاف جهانی راه بیندازد. واشنگتن ایران را به دست داشتن در این ماجرا متهم کرده است.

وزیر دفاع ژاپن افزود: هیچ حمله مشابه دیگری اتفاق نیفتاده است و به نظر می‌رسد که آن تهدیدات علیه ژاپن در این منطقه موقتی و گذرا بود.

وی همچنین بر اهمیت ادامه تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه تاکید کرد.

تنش‌ها میان ایران و آمریکا پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و سیاست واشنگتن برای اعمال فشار حداکثری بر تهران افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، در همین راستا، انگلیس نیز به تازگی اعلام کرده که قصد دارد دومین ناو خود را به خاورمیانه اعزام کند، ناوی که در حال حاضر در مدیترانه به‌سر می‌برد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که لندن اخیراً در ادعایی عجیب اعلام کرد که چند قایق ایرانی قصد داشته‌اند در تردد نفتکش انگلیسی در خلیج فارس اخلال ایجاد کنند.

این ادعا در حالی مطرح شد که روابط عمومی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه ادعا‌ها مبنی بر تلاش شناور‌های نیروی دریایی سپاه برای توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس را تکذیب و اعلام کرد: گشت‌های شناور‌های نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس طبق روش‌های جاری و مأموریت‌های ابلاغی برقرار و با هوشمندی، دقت و صلابت در حال انجام است و طی ۲۴ ساعت اخیر نیز هیچ مواجهه‌ای با شناور‌های بیگانه از جمله شناور‌های انگلیسی صورت نگرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها