يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۰۸۳۴
زمان انتشار: ۱۴:۲۳     ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
کاهش قابل توجه رفاه اقتصادی خانوارهای ایرانی در یکسال اخیر!
بررسی روند رشد درآمد هر خانوار شهری و روستایی ایران طی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ نشان می‌دهد، در سال ۱۳۹۷ متوسط درآمد هر خانوار شهری با رشد حقیقی منفی ۹.۶ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده و برای هر خانوار روستایی این رشد منفی ۱۲.۶ درصد بوده است که نشان دهنده کاهش قابل توجه رفاه اقتصادی کشور طی یک سال است.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، یکی از شاخص‌های مناسب برای ارزیابی وضعیت مالی خانوارها، شاخص سرانه درآمد واقعی خانوارها است. طبق تعاریف، این شاخص برابر درآمد کسب شده پس از کسر مالیات بر درآمد و ثروت و پرداخت‌های تامین اجتماعی است و شامل عواید اجتماعی (مانند مزایای بیکاری) نیز می‌شود. این شاخص نشان‌دهنده درآمد قابل تصرف خانوار تعدیل شده با تورم مصرف‎کننده تقسیم بر جمعیت است.

 در این زمینه بررسی روند رشد درآمد هر خانوار شهری و روستایی ایران طی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ نشان می‌دهد، در سال ۱۳۹۷ متوسط درآمد هر خانوار شهری با رشد حقیقی منفی ۹.۶ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده و برای هر خانوار روستایی این رشد منفی ۱۲.۶ درصد بوده است که نشان دهنده کاهش قابل توجه رفاه اقتصادی کشور طی یک سال است.



* نود اقتصادی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها