يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۲۳۰۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۴     ۳۰ مهر ۱۳۹۸
پزشکان بدون مرز:
سازمان پزشکان بدون مرز روز دوشنبه اعلام کرد که از آغاز عملیات ترکیه در شمال سوریه، بیش از پنج هزار سوری وارد خاک عراق شدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، شبکه خبری روسیا الیوم، سازمان پزشکان بودن مرز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد؛ بیش از پنج هزار و ۳۰۰ نفر از مرز سوریه به خاک عراق رفتند.

 			 				 					پزشکان بدون مرز: ۵۳۰۰ سوری به عراق پناه بردند

در این بیانیه آمده است: ظرف شش روز گذشته، روزانه حدود ۵۰۰ نفر که اکثر آنها از اهالی رأس العین و قامشلی سوریه بودند، وارد خاک عراق شدند.

پیش از این سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرده بود که بخشی از فعالیت های این سازمان در شمال شرق سوریه به خاطر درگیری ها در منطقه به حال تعلیق در آمده و کارکنانش از این منطقه خارج شدند.

در همین حال، برنامه جهانی غذا از آوارگی بیش از ۷۰ هزار ساکن در مناطق تل ابیض و رأس العین سوریه خبر داده است.

ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه در عملیاتی با نام «چشمه صلح» به بخش‌های کردنشین شمال شرق سوریه حمله کرد.

رئیس جمهوری ترکیه، این اقدام نظامی را عملیات علیه گروه‌های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان‌ های مدافع خلق (ی.پ.گ) نامید.

سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای گزارش داد؛ تخمین زده می شود که حدود ۴۰۰ هزار غیر نظامی در مناطق محل درگیری حضور داشته باشند که نیاز به محافظت و کمک دارند.

تاکنون شماری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، فنلاند، نروژ، آلمان، و جمهوری چک فروش سلاح به ترکیه را به حال تعلیق در آورده اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها