يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۴۰۱۸
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۱۰ آذر ۱۳۹۸
امضا کنندگان اولیه این بیانیه سابقه ماشین امضا شدن در بیانیه های فرمایشی را دارند و پیش تر نیز بیانیه های بدون منطق دیگری را نیز امضا کرده اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فرهیختگان آنلاین، شب گذشته بیانیه ای با امضای اولیه برخی هنرمندان همچون اصغر فرهادی، رخشان بنی اعتماد و ... در واکنشی به اعتراضات بنزینی منتشر شد.  این بیانیه که بنظر می رسد رونوشتی از نسخه های دیکته شده بی بی سی و ایران اینترنشنال است، هم صدا با همین رسانه ها در پی مشروعیت بخشی به پروژه کشته سازی در روزهای اخیر است. امضا کنندگان اولیه این بیانیه البته سابقه ماشین امضا شدن در بیانیه های فرمایشی را دارند و پیش تر نیز بیانیه های بدون منطق دیگری را نیز امضا کرده اند.

مهر ماه سال 93 بود که پوستری در رسانه های نزدیک به دولت منتشر شده که تاکید می کرد اصغر فرهادی، رخشان بنی‌اعتماد و 4 فیلمساز دیگر خواستار رسیدن به هرگونه توافق هسته‌ای شده اند!

نکته تعجب برانگیز شعار طرح شده بر پوستر این توافق بود که به زبان انگلیسی نوشته بود: «هیچ توافقی بدتر از عدم توافق نیست.»کمی بعد معلوم شد این بیانیه به درخواست وزارت خارجه بوده و امضا کنندگان صرفا ماشین امضا بودند! یکی از امضاکنندگان دراین باره گفت: چند روز پیش از سوی آقای ظریف وزیر امور خارجه با ما تماسی گرفته و خواسته شد که عده‌ای از هنرمندان که وجهه بین‌المللی دارند در مسیر مذاکرات هسته‌ای و برای احقاق حقوق حقه مردم ایران، دولت را یاری رسانند و به‌همین منظور پوستری از سوی وزارتخانه آماده شد که ما نیز آن را تایید کردیم!

فارغ از این موارد، بیانیه های روزهای اخیر سعی در پنهان سازی یک واقعیت تاریخی دارد و آن اینکه کسانی که با تکرارشان، خود در خلق وضع موجود و روی کار آمدن دولت ناکارآمد سهم داشته اند حالا طلبکار شده و حالا در حال تکرار ادعای های رسانه های ضدانقلاب هستند. از میرحسین موسوی که در ستاد انتخاباتی اش زنگنه، ربیعی، آخوندی، حسین فریدون، نوبخت حضور داشتند و خاتمی که در بیانیه درخواست تکرارش می گفت این دولت دولت تدبیر است تا همین هنرمندانی که بدون پشتوانه منطقی خواستار هرگونه توافقی _فارغ از اینکه محتوی توافق چیست_ شده بودند حالا در ژست طلبکار به دنبال ماهی گیری هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها