أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۴۲۰۴
زمان انتشار: ۱۱:۴۶     ۱۴ آذر ۱۳۹۸
گردشگران معمولا فصل بهار و تابستان را برای سفر به ترکیه انتخاب می‌کنند و این فصول از زمان‌های شلوغ و پر ازدحام ترکیه و استانبول است. اما با شروع مهر و فصل مدرسه، شهر به آرامش می‌رسد و روند عادی خود را پیش می‌گیرد. اگر سکون و آرامش و دیدن زندگی مردم عادی یک کشور برایتان جذابیت دارد، فصل پاییز پیشنهاد ویژه‌ای است که در کنار آرامش، رنگ و رنگ و رنگ به سفرتان می‌بخشد. در این فصل آفرهای زیادی در مورد بلیط و تور ترکیه ارزان خواهید دید. همچنین هتل‌ها خلوت و ارزان‌تر از تعطیلات عید و تابستان هستند. با کی‌سفر همراه باشید تا بگوییم کدام شهرهای ترکیه در پاییز منتظر شما هستند تا زیبایی خود را به رخ بکشند.

استانبول؛ مقصد اول

پیاده‌روی و خیابان‌گردی در پاییز استانبول بسیار دل‌انگیز است.اگر باران هم ببارد که بس رویایی‌تر می‌شود. تور استانبول ارزان پر استقبال ترین تور مسافرتی در میان تورهای شهرهای ترکیه است. خوب است که یکی از کافه‌ها یا قهوه‌خونه‌های سنتی شهر را انتخاب کنید و از پشت پنجره آن به رفت و آمد و تکاپو مردم شهر نگاه کنید. از جمله کافه‌های دلنشین استانبول کافه سیهانگیر فایک پاشا، کافه رومیست، کافه سیگدم پاستانسی، کافه پیرری لوتی و اسکله امینونو است. یا مثلا پارک گلخانه در نزدیکی کاخ توپکاپی از آن جاهایی است که می‌توانید دمی را را به آرامش بگذرانید و در ارتفاعات پارک با چشم‌اندازی زیبا قهوه ترک اصیلتان را بنوشید. پارک امیرگان نیز از بزرگترین پارک‌های ترکیه است که برای سفرهای خانوادگی تفرج‌گاه مناسبی است و در پاییز بسیار خوش آب و رنگ می‌شود.

در کنار این زیبایی‌ها و آرامش پاییزی می‌توانید از دیدنی‌های استانبول از جمله کاخ، موزه و مسجدهای قدیمی بازدید کنید. نمایشگاه‌های مختلفی هم در زمینه‌هایی مثل طلا و جواهر، نخ و پارچه و ... برگزار می‌شود که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. اگر در زمان سفرتان هوا مساعد بود می‌توانید با تور کشتی، استانبول را از زاویه‌ای دیگر ببینید. خرید در استانبول همیشه جاذبه خودش را دارد مخصوصا در پاییز که شروع فصل سرد و آمدن جدیدترین اجناس پاییزی برند است. در این فصل به علت خلوت بودن بازار، فروشنده‌ها باحوصله‌تر هستند و تخفیف‌های خوبی می‌دهند پس بهتره خرید در استانبول را از دست ندهید.

فتحیه؛ شهر فیروزه‌ای

فتحیه به داشتن سواحل شنی سفید و آب‌های فیروزه‌‌ای معروف است. این شهر آب و هوای گرمی دارد پس پاییز فصل مناسبی برای سفر با تور لحظه آخری آنتالیا به این مقصد است. فتحیه به علت کمتر آشنا بودن برای گردشگران آرامش و سکوت خاصی دارد که شما را به سوی خود می‌خواند. علاوه بر مکان‌های طبیعی و زیبا؛ تاریخ و فرهنگ این شهر نیز جاذبه‌هایی خیره‌کننده برای ما به جای گذاشته است. در سال‌های اخیر سافاری با جیپ در سواحل فتحیه بسیار محبوب شده و کوهنوردی نیز در بارنامه مهمانان این شهر جای گرفته است. همچنین به علت داشتن بادهای تند مکان خوبی برای موج‌سواری نیز می‌باشد. اگر ماشینی برای گردش در این شهر کرایه کنید می‌توانید مسیر را از گوچک شروع کنید و تا کاس برانید و در میان راه از زیبایی‌های کالکان، پاتارا، کبک، لتون، کانوس و دالیان لذت ببرید. همچنین پیاده‌روی در مسیر مشهور لاسیان و یا ساحل پاتارا بسیار پیشنهاد شده است.

آرتوین؛ سوئیس ترکیه

اگر مشتاق دیدن طبیعتی بکر و اروپایی هستید آرتوین از پیشنهادات ویژه است. این شهر در کنار دریای سیاه با مناظر و چشم‌اندازهای خیره‌کننده قرار گرفته است که البته در فصل زرد و نارنجی‌ها، این زیبایی چند برابر نیز می‌شود. این سفر ماجراجویانه را با پیاده‌روی از میان کوه‌های کاچکار شروع کنید و از روستاهای بین راه دیدن کنید. یقین داشته باشید این جدا شدن از کلیشه‌های سفر به ترکیه، بهترین تصمیم ممکن برای شما خواهد بود. کوه، آبشار و زمین‌های سبز و هموار در کنار دریایی نیلگون منتظر شماست.

کاپادوکیا؛ شهر بالن‌ها

کاپادوکیا یک شهر تاریخی همراه با مناظر طبیعی زیبا است. این شهر دره‌های عمیق، کوه و صخره‌های سنگی دارد که با قله‌های آتشفشانی مزین شده‌اند. دیدن این مناظر از بالا و سوار بر بالن‌های رنگی می‌تواند بسیار دلپذیر باشد که از پیشنهادات ویژه کی‌سفر می‌باشد. بهتر است برای سفر به کاپادوکیا در اوایل پاییز قبل از رسیدن موج هوای سرد، اقدام کنید چراکه شاید به جهت سردی هوا نتوانید از مناظر صخره‌های مرتفع سنگی و یا کوهنوردی لذت ببرید. علاوه بر این‌ها در این شهر تورهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی جهت بازدید از کلیسا‌های و شهرهای زیرزمینی برگزار می‌شود که از دست‌ دادنش پشیمانی و حسرتی عجیب خواهد داشت.

مرسین؛ تلاقی طبیعت و تاریخ

مرسین در پاییز آب و هوایی معتدل دارد که برای تفریحات آبی مناسب است. اگر چه نام این شهر کمتر به گوش ما خورده اما داشتن خط ساحلی به طول حدود ۱۰۸ کیلومتر دیدنی‌های جذابی برای شما می‌تواند داشته باشد. این شهر به حدی بکر و زیبا است که مناطق ساحلی زیادی از آن همچنان ناشناخته مانده است. مرسین علاوه بر جاذبه‌های گردشگری و تفریحی، مملو از مکان‌های تاریخی است. مثلا در مرسین می‌توانید صومعه آلاهان، قلعه میدان، غارهای بهشتی و جهنمی، سولی پومپیپولیس، آدامکایالار، کانلیدیوان، شهر تاریخی آنموریومو دروازه کلئوپاترارا ببینید.برای رفع خستگی بعد از یک گشت و گذار حسابی، پیشنهاد می‌شود خود را به یک غذای ساحلی و محلی مهمان کنید.

بوزکادا؛ تاکستان ترکیه

بوزکادا جزیره‌ای کوچک است که در دریای اژه واقع شده است. این جزیره مکاانی مناسب برای دور شدن از دنیای مدرن و ساختمان‌های بلند است. در بوزکادا قصری متعلق به قرن 15 میلادی وجود دارد که به نوعی نماد این جزیره نیز محسوب می‌شود. خوردن قهوه‌ای در کافه‌های سنتی بوزکادا بعد از قدم زدن روی تپه‌های ماسه‌ای نرم و تماشای دریا عجیب می‌چسبد. ماه سپتامبر یا همان آبان خودمان بهترین فصل برای سفر به این جزیره است؛ چراکه زمان برداشت انگورهای وحشی و تاکستان‌ها است و دیدن این فرآیند می‌تواند جالب باشد.

ماردین؛ شهر زرد

ماردین شهری تاریخی است که میان دو رود دجله و فرات واقع شده است. قدمت سکونت در این شهر به 3000 سال پیش بازمی‌گردد و شهر محبوبی برای تاریخ‌دوستان محسوب می‌شود. این شهر به خاطر خانه‌هایی ساخته شده از آهک زرد، به شهر زرد رنگ معروف است. با تابیدن آفتاب به این خانه‌های قدیمی، رنگ رزد آن می‌درخشد و فضای سحرانگیزی ایجاد می‌کند. این شهر در واقع موزه‌ای سرباز است اما دیدن موزه ماردین و شهرستان مدیات نیز خالی از لطف نیست. نقره‌کاری‌ از صنایع دستی ماردین است که می‌توانید به عنوان سوغات از آن بخرید. دیرالزعفران از صومعه‌های قدیی و اولوجامی از مساجد قدیمی این شهر است که معمولا بازدید از آن‌ها پیشنهاد می‌شود. دیدن این شهر را به جهت خلوت بودن و خنکی هوا به فصل پاییز بسپارید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها