يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۴۲۳۴
زمان انتشار: ۱۶:۵۵     ۱۴ آذر ۱۳۹۸
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: : کل داوطلبان از روز آغازین تا این ساعت ۶ هزار و ۶۶ نفر شامل ۶۶۹ زن و ۵ هزار و ۳۹۷ نفر مرد هستند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران درباره میزان ثبت نام کنندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: از صبح امروز و در پنجمین روز ثبت‌نام داوطلبان تا این لحظه هزار و ۱۶۵ نفر شامل یک هزار و ۶۲ نفر مرد و ۱۰۳ زن ثبت‌نام کردند.
 
وی افزود: کل داوطلبان از روز آغازین تا این ساعت ۶ هزار و ۶۶ نفر شامل ۶۶۹ زن و ۵ هزار و ۳۹۷ نفر مرد هستند و نسبت ۱۱ درصد زنان و ۸۹ درصد مردان ثبت‌نام‌کنندگان همچنان باقی است.
 
موسوی در ادامه با بیان اینکه از صبح فردا جمعه ۱۵ آذر ثبت‌نام انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری آغاز می‌شود، گفت: این ثبت نام تا روز ۲۱ آذر ادامه خواهد داشت.
 
وی افزود: ساعت ثبت‌نام‌های انتخابات مجلس خبرگان مانند ثبت‌نام مجلس شورای اسلامی از ۸ صبح تا ۱۸ خواهد بود.
 
سخنگوی ستاد انتخابات ادامه داد: ثبت‌نام‌های انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان در ۵ فرمانداری تهران، شیراز، قم، بجنورد و مشهد انجام می‌شود و ستاد انتخابات کشور نیز کار ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان را انجام می‌دهد.
 
موسوی با بیان اینکه مدارک مورد نیاز داوطلبان مجلس خبرگان، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی به همراه ۲ قطعه عکس ۳ در ۴ است، گفت: براساس ماده ۳ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، افرادی که برای ثبت‌نام مراجعه می‌کنند باید حائز شرایطی از جمله اشتهار به دیانت، وثوق به شایستگی اخلاقی، دارا بودن بینش سیاسی و اجتماعی و آشنایی با مسائل روز، معتقد به نظام جمهوری اسلامی ایران، عدم داشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی و همچنین اجتهاد در حدی که قدرت استنباط مسائل فقهی را داشته باشند و بتوانند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهند.
 
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: مرجع تشخیص دارا بودن شرایط داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان، شورای نگهبان است و کسانی‌که رهبر معظم انقلاب صریحا یا ضمنا اجتهاد آنان را تایید کرده باشند از نظر علمی نیاز به تشخیص فقهای شورای نگهبان ندارند.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: ضرورتی ندارد که داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان، ساکن یا متولد حوزه انتخابیه خودشان باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها