يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۴۴۲۱
زمان انتشار: ۰۹:۲۱     ۱۹ آذر ۱۳۹۸
هنوز يک ماه از تصميم سران قوا براي افزايش نرخ بنزين در سطح کشور نگذشته که مشکلات مردم آغاز شده است. يکي از اين مشکلات را مي‌توان مسائل مربوط به «کارت سوخت» عنوان کرد.
به گزارش پایگاه 598، هنوز يک ماه از تصميم سران قوا براي افزايش نرخ بنزين در سطح کشور نگذشته که مشکلات مردم آغاز شده است. يکي از اين مشکلات را مي‌توان مسائل مربوط به «کارت سوخت» عنوان کرد. برخي از مردم که طي ۶ ماه گذشته وسيله نقليه خود را دريافت کردند هنوز نتوانستند پس از ثبت‌نام، کارت سوخت خود را تهيه کنند. برخي مي‌گويند بهانه آن است که اين کارت به جهت تحريم کشور هنوز صادر نشده است و برخي ديگر مطرح مي‌کنند که هنوز نوبت دريافت کارت‌شان نرسيده است.

نمايندگان مجلس معتقدند وزارت نفت طراح اين موضوع بوده است. اما بايد توجه داشت که چرا پيش از اتخاذ چنين تصميمي به مشکلات مردم براي دريافت کارت سوخت تمرکز نشده و هم‌اکنون اين اتفاق افتاده است. با توجه به شرايط اقتصادي کشور به جهت شرايط تحريمي‌مان، بهتر بود تا پيش از هر تصميمي براي حل مشکلات مردم تأمل مي‌شد. به همين جهت «رسالت» به سراغ صاحب‌نظران در اين حوزه رفته و گفت‌وگويي با آن‌ها داشته است که در ادامه مي‌خوانيد:

* کشور توان صدور کارت سوخت را دارد
محمد خالدي سردشتي، عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي در اين باره به «رسالت» گفت: «اخيراً بسياري از بحث‌ها درباره کارت سوخت بوده من‌جمله اين‌که برخي کارت‌شان را گُم يا به طور دقيق از نحوه دريافت اين کارت اطلاعي ندارند. طبق اعلام شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران سهميه‌ها تا ۶ ماه محفوظ مي‌ماند و اين فرصت خوبي است تا افرادي که کارت سوخت ندارند به مراکز مشخص‌شده  مراجعه و کارت خود را دريافت کنند.» وي افزود: «مشکل طبقه متوسط و ضعيف جامعه با سهميه ۶۰ ليتر بنزين حل نخواهد شد. بهارستاني‌ها ممکن است در آينده به اين طرح دوباره ورود پيدا و مطرح کنند.»

اين نماينده مجلس در پاسخ به اين سؤال که برخي علت عدم صدور کارت سوخت را تحريم اعلام کردند، گفت: «درست است که کشور در شرايط تحريم اقتصادي قرار دارد اما کشور داراي فناوري‌هاي خاص بوده و قادر است تا کارت سوخت صادر کند بنابراين، اين مشکل نيز حل شدني است. »

* وزارت نفت پيش از افزايش نرخ بنزين بايد به بررسي مشکلات مي‌پرداخت
جليل جعفري، عضو کميسيون انرژي مجلس در دوره نهم نيز به «رسالت» گفت: «وزارت نفت بايد پيش از افزايش نرخ قيمت بنزين مشکلات احتمالي را مورد بررسي قرار مي‌داد و براي حل آن راهکار ارائه مي‌کرد تا مردم دچار مشکلاتي از قبيل نداشتن کارت سوخت نشوند.»

وي با تأکيد بر اين‌که مجلس نيز مي‌توانست در جلسات مشترک با وزارت نفت به اين مسائل رسيدگي کند، افزود: «البته که نمايندگان بهارستان با استيضاح وزير نفت اقدام به رسيدگي به مشکلات کرده‌اند اما بايد توجه داشت که در حال حاضر اين موضوع ديرهنگام است و آن‌ها تنها قصد دارند تا خودي نشان دهند.»

اين نماينده مجلس بابيان اين‌که وزارت نفت و مجلس در اين موضوع بي‌تقصير نيستند، گفت: «طراح بحث گراني بنزين اين وزارتخانه بوده است چراکه نمي‌توان گفت دولت و تصميم‌گيران ديگر يک‌شبه تصميم به افزايش نرخ بنزين گرفته‌اند و اين موضوع را پخته و به دولت ارائه کرده است که در ادامه شاهد اين موضوع بوديم که دولت اين تصميم را در جلسه سران قوا مطرح کرد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها