يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۴۴۳۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۱۹ آذر ۱۳۹۸
قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰:
استقلال در صورتی که از دو بازی پلی آف عبور کند، باید در گروهش با الاهلی عربستان برای صدرنشینی بجنگد، اما قوی‌ترین تیم گروه پرسپولیس الدحیل قطر خواهد بود. شهرخودرو در صورت صعود از مرحله حذفی، باید با الهلال عربستان قهرمان آسیا به میدان برود. سپاهان، اما حریفان قدری از قطر، عربستان و امارات پیش رو خواهد داشت

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه 598، مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ از ظهر امروز (سه شنبه) به وقت تهران در کوالالامپور آغاز شد و تیم ها در ۸ گروه ۴ تیمی در دو منطقه غرب و شرق آسیا تقسیم بندی شدند.

به گزارش تابناک ورزشی، با توجه به سهمیه ۲+۲ فوتبال ایران، تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در این قرعه‌کشی بطور مستقیم حاضر شده اند و همه رقبای خود را به طور قطعی شناسایی کردند اما دو تیم استقلال و شهرخودرو باید از مرحله حذفی عبور کنند.

با اینحال گروهی که استقلال و شهرخوردو در صورت عبور از مرحله پلی آف در آن قرار می گیرند نیز مشخص شد. استقلال باید در گام نخست در ورزشگاه آزادی به مصاف برنده جدال الفیصلی اردن و الکویت کویت برود و سپس در صورت پیروزی، به آخرین دور پلی‌آف می‌رسد تا مقابل الریان قطر در دوحه پیکار کند که به نظر می رسد این مهمترین مانع آبی ها برای رسیدن به دور گروهی باشد.

در سوی مقابل، شهرخودروی مشهد باید در اولین گام با برنده دیدار چنای هند با الرفاع بحرین بازی کند که احتمال پیروزی نماینده ایران بالاست. پیروزی در این مسابقه، نماینده مشهد را به دور بعدی می‌فرستد.

گروه بندی منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا:

A: الوحده امارات، الشرطه عراق، برنده پلی آف(الفیصلی- الکویت و استقلال ایران با الریان قطر)، برنده پلی آف (الاهلی عربستان - لوکوموتیو ازبکستان با استقلال تاجیکستان)،

B: الهلال عربستان، شباب الاهلی امارات، پاختاکور ازبکستان و برنده پلی آف (نماینده هند- الرفاع و شهرخودرو با السیلیه قطر)
C: الدحیل قطر، التعاون عربستان، الشارجه امارات و پرسپولیس ایران

D: سپاهان ایران، السد قطر، النصر عربستان و برنده پلی آف (العین امارات- بنیادکار ازبکستان با الزوراء عراق)

با این گروه بندی به نظر می‌رسد سپاهانی‌ها حریفان سرشناس تری را پیش رو خواهند داشت هرچند در فوتبال این نام‌ها نیستند که بازی می‌کنند. به طور مثال وضعیت همگروهان پرسپولیس در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ نشان می‌دهد التعاون در رتبه چهارم لیگ عربستان سعودی ایستاده است، الدحیل قطر صدرنشین لیگ ستارگان قطر است و الشارجه نیز رتبه اول جدول لیگ امارات را در اختیار دارد که نشان دهنده قرعه نه چندان آسان قرمزهاست.

سپاهان با قرارگیری در کنار تیمهایی، چون السد، النصر و یک تیم از پلی آف که احیانا تیم معروف و متمول العین خواهد بود، به نوعی در سخت‌ترین گروه جای دارد، اما این فصل می‌توان گفت که گروه مرگ وجود ندارد. تیم‌های السد و العین با ۱۵ بار حضور در لیگ قهرمانان، بیشترین سابقه را در این مسابقات دارند.

پرسپولیس و سپاهان به عنوان دو نماینده ایران برای بازی با النصر عربستان و التعاون عربستان باید زمین بی طرف خود را مشحص کنند. نکته جالب این که در صورتی که استقلال تاجیکستان، از سد لوکوموتیو و الاهلی عربستان بگذرد و استقلال هم پلی آف خود را پشت سر بگذارد، دو تیم همنام در یک گروه جای خواهند گرفت!

گروه بندی منطقه شرق لیگ قهرمانان آسیا:

گروه E: بیجینگ چین، چیانگ رای تایلند، برنده دیدار حذفی شماره ۴ و برنده دیدار حذفی شماره یک

گروه F: اولسان کره جنوبی، شانگ‌های چین، پرت گلوری استرالیا و برنده دیدار حذفی شماره ۳

گروه G: باشگاه رده دوم ژاپن، سوون بلووینگز کره جنوبی، گوانژو چین و جوهر مالزی

گروه H: سیدنی استرالیا، یوکوهاما ژاپن، جئونبوک موتورز کره جنوبی و برنده دیدار حذفی شماره ۲

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها