کد خبر: ۴۶۴۶۹۱
زمان انتشار: ۱۹:۳۴     ۲۵ آذر ۱۳۹۸
در راستای ارائه خدمات امن بانکداری مجازی، مشتریان بانک می توانند پس از مراجعه به شعب و ثبت درخواست خود و همچنین نصب و فعال سازی نرم افزار بر روی سیستم عامل گوشی مورد نظر، نسبت به تولید رمز یکبار مصرف برای انجام عملیات مالی و غیر مالی در خدمات بانکداری مدرن بانک اقدام نمایند.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، رمز دوم یکبار مصرف که با نام رمز پویا نیز شناخته می‌شود، رمزی است که برای انجام تراکنش‌های بانکی غیر حضوری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کد پس از هر بار تولید تا ۱۲۰ ثانیه اعتبار داشته و تنها برای انجام یک تراکنش می‌توان از آن استفاده کرد.

بنا به اعلام بانک مرکزی استفاده از این رمز از تاریخ ۱ دی ماه ۱۳۹۸ برای انجام تمام تراکنش‌های خرید و یا انتقال وجه اینترنتی الزامی است.

استفاده از رمز دوم پویا امنیت حساب بانکی کاربران را افزایش می‌دهد.

در همین راستا بانک ایران زمین در راستای ارائه خدمات ایمن و امن در سامانه بانکداری مجازی، نرم افزار رمزساز ایران زمین (تولید رمز یکبار مصرف) را راه اندازی کرد.

نرم افزار رمزساز ایران زمین، یک برنامه تولید رمز جهت افزایش ضریب امنیتی عملیات مالی و غیر مالی در سامانه اینترنت بانک و نیز تراکنش های کارتی بانک ایران زمین است که قابل استفاده بر روی گوشی های همراه با سیستم عامل اندروید و IOS می‌باشد.

در راستای ارائه خدمات امن بانکداری مجازی، مشتریان این بانک می توانند پس از مراجعه به شعب و ثبت درخواست خود و همچنین نصب و فعال سازی نرم افزار بر روی سیستم عامل گوشی مورد نظر، نسبت به تولید رمز یکبار مصرف برای انجام عملیات مالی و غیر مالی در خدمات بانکداری مدرن بانک اقدام نمایند.


مزایای استفاده از رمز ساز ایران زمین:
  • * عدم نیاز به پرداخت هزینه توسط مشتریان به منظور خرید سخت افزار
  • * عدم نیاز به اینترنت در زمان تولید رمز
  • * جلوگیری از افشای رمز اول و دوم کارت و سوء استفاده های احتمالی
  • * افزایش امنیت در تراکنشهای مالی و غیر مالی

نحوه فعالسازی سرویس رمز یکبار مصرف کارت:
  1. 1- مراجعه مشتری به شعب بانک ایران زمین
  2. 2- ثبت درخواست فعال سازی سرویس رمز یکبار مصرف توسط مشتری
  3. 3- تخصیص دسترسی و فعالسازی سرویس مذکور و تحویل QRCode توسط کاربر شعبه
  4. 4-دانلود نرم افزار رمز ساز بانک ایران زمین از سایت izbank.ir با توجه به سیستم عامل گوشی همراه و نصب آن بر روی گوشی همراه توسط مشتری
  5. 5- دانلود نرم افزار رمز ساز بانک ایران زمین از سایت izbank.ir با توجه به سیستم عامل گوشی همراه و نصب آن بر روی گوشی همراه توسط مشتری
  6. 6-فعالسازی نرم افزار مذکور از طریق QRCode دریافتی از شعبه و انتخاب رمز ورود به نرم افزار رمزساز

آموزش فعالسازی رمز پویا ( یکبار مصرف ) بانک ایران زمین بصورت حضوری و غیر حضوری

نحوه فعال سازی غیر حضوری رمز پویا بانک ایران زمین


غیر حضوری با پیامک:

۱- ارسال عدد ۱۰ از شماره موبایل متصل به حساب ( ثبت شده موقع افتاح حساب ) به شماره ۳۰۰۰۶۹۰۵

۲- جهت تایید موبایل کد ملی خود را به ۳۰۰۰۶۹۰۵ پیامک کنید.


حضوری: مراجعه به شعبه‌های بانک ایران زمین

 ۱. برای دریافت و استفاده از رمز دوم یکبار مصرف کارت‌های بانک ایران‌زمین، ابتدا به یکی از شعب این بانک مراجعه کنید و درخواست خود را برای استفاده از رمز دوم یکبار مصرف ثبت کنید. کار سختی است ولی یکبار برای همیشه! برای این کار باید فرم «درخواست استفاده از خدمات رمز یکبارمصرف» را پر کنید. در این فرم، شماره مشتری، شماره کارت و اطلاعات فردی نیاز است و همراه بودن کارت ملی هم الزامی است.

۲. سپس اپلیکیشن رمزساز را از سایت izbank.ir با توجه به سیستم‌عامل گوشی همراه دانلود و آن را نصب کنید. البته می‌توانید نسخه اندروید رمزساز بانک ایران‌زمین را همین‌جا دانلود کنید و نسخه آیفون رمزساز بانک ایران‌زمین را هم از این آدرس بگیرید. هنوز این اپلیکیشن در مارکت‌های گوگل‌پلی، سیب‌اپ و بازار قرار نگرفته است.

۳. باید در منوی اپلیکیشن روی گزینه «فعال‌سازی رمز دوم کارت» کلیک کنید. (صفحه اول نسخه اندروید در سمت راست و صفحه نسخه آیفون را در سمت چپ می‌بینید)

رمزساز بانک ایران زمین رمزساز بانک ایران زمین

۴. سپس اپراتور شعبه بعد از تایید فرم و اجازه دسترسی، سرویس رمز یکبار مصرف شما را فعال می‌کند و به شما یک کد تصویری (QRCode) می‌دهد. باید کد تصویری که از بانک دریافت کردید را توسط اپلیکیشن اسکن کنید.

رمزساز بانک ایران زمین

۵. در این زمان باید به دلخواه رمز ۶ رقمی را به عنوان رمز اپلیکیشن وارد کنید. سپس کد فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف برای شماره همراه شما پیامک می‌شود.

رمزساز بانک ایران زمین

۶ .از شما خواسته می‌شود تا کد فعال‌سازی ۴ رقمی که برایتان پیامک شده را وارد کنید. درصورتی که کدتصویری یا کدفعال سازی وارد شده اشتباه باشد، پیام اشتباه درج می‌شود و مجددا باید کدتصویری را اسکن کنید.

رمزساز بانک ایران زمین

۷. بعد از طی این مراحل، رمز یکبارمصرف دوم برای شما نمایش داده می‌شود.

نکته: هنگام انجام این عملیات می‌بایست اینترنت دستگاه همراه‌تان فعال باشد و بعد از این مراحل، دیگر برای تولید رمز دوم، به اینترنت نیازی نیست و این از ویژگی‌های اپلیکیشن رمزساز بانک ایران زمین است.


روش حضوری: با استفاده از اینترنت بانک ایران زمین


۱ .
 برای دریافت و استفاده از رمز دوم یکبار مصرف کارت‌های بانک ایران‌زمین، می‌توانید ابتدا به یکی از شعب این بانک مراجعه کنید و درخواست خود را برای استفاده از رمز دوم یکبار مصرف ثبت کنید. برای این کار باید همانند مدل قبلی، فرم «درخواست استفاده از خدمات رمز یکبارمصرف» را پر کنید، اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید.

۲. در صورت فعال بودن اینترنت بانک، بعد از ورود به صفحه اصلی، بر روي لینک «فعال‌سازي رمز دوم یکبار مصرف» کلیک کنید یا به بخش تنظیمات مراجعه کنید.

رمزساز بانک ایران زمین

۳. در صورتی که روی لینک «فعال سازي رمز دوم یکبارمصرف» کلیک کنید، در صفحه فعال‌سازی اپلیکیشن رمزساز بانک ایران زمین بعد از انتخاب کارت موردنظر، باید روي گزینه «فعال سازي برنامک رمزساز» کلیک کنید.

رمزساز ایران زمین

۴.  با گوشی در منوی اپلیکیشن هم روی گزینه «فعال‌سازی رمز دوم کارت» کلیک کنید.

۵. با استفاده از نرم‌افزار رمزساز، بارکد تولید شده را اسکن کنید و سپس رمز ۶ رقمی را وارد کرده و در نهایت کد ۴ رقمی ارسال شده به شماره همراه را وارد کنید و رمز دوم یکبار مصرف کارت در نرم‌افزار فعال می‌شود.

رمزساز بانک ایران زمین

 

دانلود نرم افزار رمزساز بانک ایران زمین
  • دانلود از لینک مستقیم سایت بانک ایران زمین.
  • ارسال عدد ۲۵ به شماره ۳۰۰۰۶۹۰۵ برای دریافت لینک نسخه اندروید و آیفون


نام نرم افزار
لینک دریافت نرم افزار
حجم
نسخه
MD5
IZOTP-IOS
۶٫۳m
۱٫۲٫۲۱
adbf90862378536878fc2c9b68b77dae
IZOTP-Android
۸٫۵۵m
۳٫۰٫۷
e171df33d0434da6940c3509b6a96fde

 

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها