أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۴۷۹۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۲۸ آذر ۱۳۹۸
نیم فصل دوم لیگ برتر با برگزاری چهار دیدار امروز آغاز می‌شود که تیم‌های صدرنشین استقلال، سپاهان و پرسپولیس در این روز به میدان خواهند رفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، نیم فصل دوم و هفته شانزدهم لیگ برتر ایران امروز (پنج شنبه) با برگزاری چهار دیدار آغاز می‌شود که تیم‌های صدرنشین مسابقات به میدان می‌روند.

پارس جنوبی – پرسپولیس/ ساعت ۱۵:۰۰

در نخستین بازی هفته، تیم بحران زده پارس جنوبی به مصاف پرسولیس می‌رود. پس از استعفای کمالوند از هدایت  پارس جنوبی، این تیم سرمربی ندارد و برابر پرسپولیس، دستیارهای کمالوند امور تیم را بر عهده خواهند داشت. پارس جنوبی در ۱۰ دیدار خود در لیگ برتر بردی نداشته و چند امتیاز تا ورود به منطقه خطر فاصله دارد.

در سوی دیگر میدان، پرسپولیس بهترین روزهای خود در فصل جاری را تجربه می‌کند و می‌تواند با کسب سه امتیاز این مسابقه، صدر جدول را برای چندین ساعت در اختیار بگیرد. تیم کالدرون چهار دیدار اخیرش در لیگ و جام حذفی را با برد پشت سر گذاشته است و بدون محروم و مصدوم به مصاف پارس جنوبی می‌رود.

بازی رفت این دو تیم در تهران با تک گل مهدی ترابی خاتمه یافت. همچنین علی عبدالله زاده از پارس جنوبی در این دیدار به علت محرومیت حضور ندارد.

تراکتور - نفت‌ مسجدسلیمان/ ساعت ۱۵:۳۰

در یکی از بازی‌های مهم این هفته، تراکتور میزبان نفت مسجد سلیمان است. تبریزی‌ها با برتری در هفته پانزدهم مقابل فولاد، به طور مقطعی از بحران خارج شدند اما کماکان بدون سرمربی هستند و برای رسیدن به صدرجدول و برآورده کردن خواسته هواداران خود نیازمند پیروزی برابر نفت مسجد سلیمان است. تراکتور فعلا با ۲۱ امتیاز و دو بازی کمتر نسبت به رقبا، در رده هشتم قرار دارد.

با این حال رقیب مسجد سلیمانی در شرایط بسیار خوبی از حیث نتیجه‌گیری سر می‌برد و یکی از دو تیم بدون باخت مسابقات است. شاگردان مهدی تارتار با وجود مشکلات مالی برابر تیم‌های مدعی لیگ شکست نخوردند و هفته قبل در دقیقه ۳+۹۰ از شکست گریختند تا بدون باخت پای به نیم فصل دوم بگذارند. با این حال آمار بازی‌های دو تیم در تبریز نشان از باخت نفت مقابل تراکتور در تبریز دارد.

نفت مسجد سلیمان در جدول رده بندی با ۲۳ امتیاز در رده ششم قرار دارد. همچنین احسان حاج‌صفی تنها بازیکن محروم تراکتور در این مسابقه است.

سپاهان - شاهین شهرداری‌بوشهر/ ساعت ۱۶:۲۵

شاگردان امیر قلعه‌نویی برای رسیدن به صدر جدول رده بندی و پشت سر گذاشتن استقلال، به مصاف تیم قعرنشین جدول رده‌بندی می‌رود.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در پنج بازی اخیر خود دو پیروزی و سه تساوی را به دست آوردند و با یک بازی کمتر نسبت به استقلال در رده دوم قرار دارند و با برتری مقابل شاهین بوشهر به طور مقعطی به صدر جدول صعود می‌کنند. آن‌ها در بازی رفت در بوشهر هم توانستند شاهین را با هدایت عبدالله ویسی با ۳ گل شکست دهند.

تیم مهمان با هدایت میشو کریستیچوویچ نتوانسته نخستین برد خود را در این فصل به دست آورد و بعد از سه تساوی، هفته قبل به استقلال بدون مربی رسید و با ۴ گل شکست خورد و در ادامه بازی‌های دشوارش باید در اصفهان با سپاهان بازی کند. کسب تساوی برابر سپاهان برای شاگردان کریستیچوویچ اتفاق خوبی است اما کار دشواری برای هر تیم مهمان در اصفهان به نظر می‌رود.

استقلال - ماشین‌سازی‌تبریز/ ساعت ۱۷:۳۰

آخرین بازی امروز در تهران و میان تیم‌های استقلال و ماشین‌سازی برگزار می‌شود. تیم بدون سرمربی استقلال که اکنون صدرنشین جدول رده‌بندی است، در خلال تلاش برای بازگرداندن استراماچونی نگاهی هم به تداوم عملکرد درخشان خود در مسابقات دارد.

آن‌ها پس از دست دادن سه امتیاز بازی با پیکان به خاطر نبود سرمربی، توانستند شاهین بوشهر را شکست دهند و طی روزهای گذشته تمرینات خود را بدون حضور سرمربی ادامه دادند. هر چند به گفته مسئولان این تیم، برنامه تمرینی و امور این تیم از راه دور توسط استراماچونی اداره می‌شود. همچنین آبی‌ها در نخستین بازی فصل در تبریز در دقیقه ۲+۹۰ مقابل رقیب خود غافلگیر شدند و با شکست به تهران برگشتند و برای جبران آن بازی تلاش خواهند کرد.

ماشین‌سازی با هدایت رسول خطیبی روزهای نسبتا خوبی را در این فصل سپری کرده و هفته گذشته بعد از ۶ هفته، شکست خورد تا وارد نیم فصل دوم شود. رسول خطیبی در بازی نیم فصل نخست توانست مهمانش را با استفاده از ضربه ایستگاهی شکست دهد و برای تکرار این نتیجه، مقابل تیم بدون مربی استقلال می‌رود.

آن‌ها توانستند پرسپولیس را تهران متوقف کنند و عزم خود را برای تکرار این روند مقابل استقلال جزم کرده‌اند. تنها محروم این تیم عادل باباپور، دستیار رسول خطیبی است.

برنامه سایر بازی‌های این هفته به این شرح است:

جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸

نساجی مازندران - گل گهرسیرجان/ ۱۵:۰۰

سایپا - ذوب آهن/ ۱۵:۱۵

شهر خودرو – پیکان/ ۱۵:۴۵

صنعت نفت آبادان – فولاد / ۱۶:۴۰



اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها