کد خبر: ۴۶۵۱۸۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۰۸ دی ۱۳۹۸
فرمانده نیروی دریای ارتش گفت: امروز دیگر دوره جولان آمریکایی‌ها در منطقه تمام شده و آن‌ها کم‌کم باید منطقه را ترک کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه رزمایش سه‌جانبه ایران، چین و روسیه با حضور در جمع خبرنگاران ضمن ارزیابی و تشریح مراحل انجام شده تاکنون تصریح کرد: امروز دیگر دوره جولان آمریکایی‌ها در منطقه تمام شده و آن‌ها کم‌کم باید منطقه را ترک کنند.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم امنیت منطقه نیازی به حضور این کشور‌ها نداشته و خود کشور‌های منطقه می‌توانند با کمک هم امنیت را برقرار کنند و امیدواریم در آینده کشور‌های دیگر نیز به جمع ما اضافه شوند.

فرمانده نیروی دریای ارتش همچنین اظهار داشت: مراحل مختلف تمرینات تاکتیکی در این رزمایش که برای اولین‌بار بین سه قدرت دریایی مهم جهان طرح‌ریزی شده بود اجرا شد و تا امروز تمام مراحل با موفقیت به سرانجام خود رسیده است.

امیر خانزادی افزود: معتقدیم امنیت دریایی موضوعی است که حتما نیازمند کار جمعی است و جمعی بودن آن متوجه کشور‌هایی است که ظرفیت و توان دریایی دارند.

وی تصریح کرد: جلوه جدیدی از توسعه روابط و همکاری بین سه کشور ایران، روسیه و چین در بالاترین سطح خود در حال به نمایش گذاشته شدن است، وقتی نیرو‌های نظامی رزمایشی را برگزار می‌کنند به معنای این است که در سایر ابعاد سیاسی، اقتصادی و ... اقدامات به خوبی انجام گرفته و امروز ما شاهد این رزمایش مهم و بزرگ هستیم که امنیت در منطقه را هدف دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین خیزش تمدنی قدرت‌های بزرگ آسیا را نکته‌ای حائز اهمیت برشمرد و گفت: این بار این خیزش نه در قالب حرکتی جداگانه بلکه در قالب یک ائتلاف و یک هم‌گرایی، خطوط پر‌رنگی را هم برای منطقه و هم برای جهان مشخص می‌کند.

امیر خانزادی خاطر نشان کرد: دوستان جمهوری اسلامی ایران و دوستداران منطقه از این حرکت بسیار خوشحال خواهند شد، اما آن‌هایی که به دنبال تحمیل ترتیبات امنیتی نامطلوب هستند مثل آمریکایی‌ها و ایادی آن‌ها نشانه بسیار معنی‌داری را از این رزمایش خواهند داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها