أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۶۵۳۷۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۱۲ دی ۱۳۹۸
تعدادی از معترضان به عدم دریافت یارانه معیشتی، پس از اعتراض با آمار و ارقام عجیب و غیر واقعی از میزان درآمد و برداشت در حساب هایشان روبرو می شوند که واقعیت ندارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، همزمان با افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین، دولت تصمیم گرفت مابه ازای مبلغ افزایش قیمت بنزین را به حساب سرپرستان خانوارهای مشمول واریز کند. در راستای این تصمیم مبلغ حمایت معیشتی برای خانوارهای یک‌‌نفره 55 هزار تومان، برای خانوارهای دونفره 103 هزار تومان، خانوارهای سه‌نفره 138 هزار تومان،‌ خانوارهای چهارنفره 172 هزار تومان و خانوارهای پنج‌‌نفره و بیشتر 205 هزار تومان در نظر گرفته شد.

 اولین دوره این کمک معیشتی اوایل آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد، اما تعداد زیادی از کارگران و اقشار حقوق بگیر و کم درآمد موفق به دریافت این بسته حمایتی نشدند، و گلایه هایی داشتند.  افزایش گلایه مندی های مردم نشان دهنده خطای این طرح دولت بود و همین مسئله باعث شد که ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایتی معیشتی دولت در وزارت کار ساز و کاری برای اعتراض نسبت به عدم واریز بسته حمایتی تعریف کند تا افرادی که این بسته را دریافت نکرده اند، بتوانند به دولت اعتراض خود را اعلام کنند.

برای این منظورسرپرستان خانواری که بسته حمایت معیشتی دولت به حسابشان واریز نشده بود، می‌بایست برای ثبت درخواست رسیدگی به سایت Hemayat.mcls.gov.ir  مراجعه می کردند.

 حدود یک ماه از ثبت درخواست معترضان گذشت و اکنون بعد از گذشت یک ماه دومین دور از یارانه معیشتی شب گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

کسانی که یارانه معیشتی در دور اول را دریافت نکرده اند چنانچه اعتراض خود را ثبت کرده و مورد تایید واقع شده باشد مبلغ یارانه دو ماه را دریافت خواهند کرد. به گفته سخنگوی سازمان برنامه و بودجه کشور 419 هزار و 304 نفر به فهرست یارانه بگیران معیشتی افزوده شده است.

حسین میرزایی ،سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره گفت: افرادی که در دور اول سبد حمایت معیشتی دولت را دریافت نکردند و درخواست خود را در سامانه hemayat.mcls.gov.ir ثبت کرده‌اند، چنانچه درخواست آنها تایید شده باشد یارانه معیشتی دو دوره به صورت یکجا و در زمان تعیین شده که اعلام می‌شود برای سرپرست خانوار واریز می‌شود.

 اما اکنون آمار و ارقام عجیبی برای تعدادی از معترضان که یارانه معیشتی دریافت نکرده بودند در «نمایش شناسنامه اقتصادی خانوار» به چشم می خورد. برای مثال فردی که میزان حقوق ماهیانه وی حدود 2 میلیون تومان ذکر شده از گردش مالی بالای 700 میلیون تومان در سال خبر داده شده و به این علت از یارانه معیشتی محروم شده است. این فرد در تماس با تسنیم گفت به عمرش 700 میلیون تومان گردش مالی نداشته چه برسد این که در یک سال چنین گردشی داشته باشد.

فرد دیگری با ارسال پیام منتشر شده در سامانه مدیریت درخواست حمایت معیشتی دولت گفت در این سامانه به من گفته شده حقوق ماهیانه شما 2 میلیون و 100 هزار تومان است که رقم درستی است اما از گردش مالی 210 میلیون تومانی بنده در سال 97 خبر داده است که از اساس کذب است. وی گفت چطور کارمندی که حقوق ماهیانه وی 2 میلیون تومان است و هیچ معامله ای هم انجام نداده گردش مالی 200 میلیون تومانی در سال دارد.

در یکی از این اعتراض ها هم آمده است که مجموع احکام حقیقی حقوق ماهیانه خانوار شما مبلغ 8 میلیون و 411هزار و 205 میلیون است. اما مجموع واریز خانوار شما در سال 97 برابر با مبلغ 606 میلیون تومان بوده است. میانگین برداشت ماهانه خانوار شما در 9 ماه گذشته برابر با مبلغ 11 میلیون و 051 میلیون و 660 هزار تومان بوده است.

با این محاسبه این سوال بر می آید که با حقوق 8 میلیونی گردش مالی 11 میلیون چگونه ممکن است؟

* تهدید به اعتراض دوباره؛ یارانه نقدی را هم از دست می دهید

به گزارش تسنیم، در سامانه حمایت معیشتی امکان اعتراض دوباره به عدم دریافت یارانه معیشتی وجود دارد اما شروطی برای این امر در نظر گرفته شده است از جمله این که چنانچه پس از بررسی دوباره، فرد معترض باز هم مشمول شناخته نشود یارانه نقدی دریافتی وی هم قطع خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها