أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۵۸۹۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۱۹ دی ۱۳۹۸
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گام نخست «انتقام سخت» را قاطعانه برداشت؛
ساعت‌1‌و‌20‌دقیقه بامداد دقیقاً همان ساعتی که آمریکایی‌ها جنایت عظیم ترور سردار سلیمانی را مرتکب شدند، پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق طی عملیاتی با رمز «یازهرا» مورد حمله قرار گرفت. درحالی سپاه پاسداران در عملیات «شهیدسلیمانی» انتقام خون او را از قاتلان جنایتکارش گرفت که هنوز پیکر فرمانده سپاه قدس تدفین نشده بود.
به گزارش پایگاه 598، پایگاه هوایی عین‌الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی در استان الانبار در غرب عراق است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۴۰۰۰‌متر است. این فرودگاه در کشور عراق قرار دارد ولی دراختیار آمریکاست و در ارتفاع ۱۸۸‌متری از سطح دریا واقع شده‌است. این پایگاه که پس از اشغال آن از سوی آمریکایی‌ها به یک شهر نظامی تبدیل شده است، بزرگ‌ترین پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی در عراق است؛ همان پایگاهی که آذرماه سال گذشته ترامپ به همراه همسرش ملانیا به صورت چراغ خاموش به آنجا رفت و با سربازان خود دیدار کرد.

«بی‌بی‌سی» در سال‌2006 درون این پایگاه آمریکایی را چنین توصیف کرد: «قسمتی از پایگاه که برای آمریکایی‌ها بود، وضعیت بهتری داشت و آسفالت‌ها سالم‌تر بود. آن‌ها تلاش کرده بودند آنجا را مثل یک منطقه حومه‌نشین آمریکا در بیاورند... برای اینکه سربازان دیوانه نشوند، آنجا رستوران، سینما و کافی‌شاپ هم هست... هیچ‌چیز حتی آب سربازان آمریکایی مستقر در عین‌الاسد هم از عراق نیست و تمام آن از آمریکا می‌آید.» گفته شده در لحظه موشک‌باران پایگاه عین‌الاسد، دو هزار نظامی آمریکایی در پایگاه حضور داشتند. که موشک‌های ایرانی «قیام» و «فاتح» از فراز دو پایگاه نظامی آمریکایی مجهز به رهگیر موشکی عبور کرده که در آماده‌باش کامل هم بوده‌اند اما با این حال نتوانستند هیچ عکس‌العملی نشان دهند. دست‌کم ۱۵‌موشک به سمت پایگاه عین‌الاسد شلیک شد و به اهداف اصابت کرد که حداقل ۸۰نظامی آمریکایی در حمله سپاه به عین‌الاسد کشته شده‌اند.

این برای اولین‌بار در تاریخ است که یک پایگاه نظامی بزرگ آمریکا از فاصله دوهزار کیلومتری با موشک توسط یک دولت مستقر و رسمی، مورد هدف قرار می‌گیرد. در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد ، شماری از نظامیان انگلیسی نیز زخمی شدند. ارتش عراق ضمن بیان اینکه در عملیات موشکی ایران علیه نیروهای آمریکایی، ۲۲‌موشک به عراق شلیک شد، اعلام کرد هیچ عراقی‌ای آسیب ندیده است. عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه عین‌الاسد در غرب عراق که مجهزترین و مهم‌ترین پایگاه تروریست‌های آمریکایی در این کشور به شمار می‌رود را باید پس از حمله ژاپنی‌ها به بندر «پرل‌هاربر» در اقیانوس آرام، سخت‌ترین و سنگین‌ترین حمله تاریخ با آمریکایی‌ها برشمرد. تا به امروز سابقه نداشته ارتش آمریکا بدون اینکه بتواند یک موشک را رهگیری و منهدم کند، این حجم از موشک به پایگاهش اصابت کند.بعد از حمله ایران هلیکوپترهای آمریکایی کشته‌شدگان و زخمی‌ها را (که بیش از 150‌نفر بودند) از پایگاه آمریکایی عین‌الاسد انتقال دادند.

اما سپاه پاسداران بعد از این حمله در بیانیه‌ای به آمریکا هشدار داد که « هر شرارت مجدد و تجاوز یا تحرک دیگر با پاسخ دردناک‌تر و کوبنده‌تری مواجه خواهد شد.» سپاه همچنین به دولت‌های متحد آمریکا که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی این کشور قرار داده‌اند اخطار داده که هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت. همچنین در این بیانیه آمده است: به هیچ‌وجه رژیم صهیونیستی را در این جنایات جدای از رژیم جنایتکار آمریکا نمی‌دانیم.» گفته شده ۱۰۴هدف از مواضع آمریکایی‌ها و متحدانش، در منطقه شناسایی شده است که اگر آمریکایی‌ها مجدداً مرتکب هرگونه خطایی شوند، این مواضع هدف حمله قرار خواهند گرفت. برخی خبرهای غیررسمی نیز حکایت از انتخاب دبی، تل‌آویو و حیفا برای ضربه بعدی ایران در صورت خطای راهبردی آمریکا در نظر گرفته شده است.

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه نیز بعد از مراسم خاکسپاری سپهبد شهید قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان، اظهار داشت: همان ساعتی که آنها آن جنایت عظیم را مرتکب شدند، ساعت یک و 20 دقیقه امروز(چهارشنبه) پایگاه آمریکا در عراق مورد حمله قرار گرفت. سخنگوی سپاه پاسداران عنوان کرد: آمریکایی‌ها دستپاچه جلسه اضطراری تشکیل دادند، اول اعلام کردند ترامپ سخنرانی می‌کند و لحظاتی بعد گفتند سخنرانی لغو شد و قطعاً پیام را دریافت کرد.

اما هدف قرار دادن دورترین پایگاه از ایران این پیام را برای آمریکایی‌ها دارد که بگوید دورترین نقطه نظامی آنها در خاک عراق در تیررس ایران است. اما انتقام ایران از حمله تروریستی آمریکا در این کشور با واکنش‌های زیادی روبه‌رررو بوده است. الیزابت وارن، سناتور آمریکایی و کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا در این زمینه گفت: چیزی که امروز رخ داد یادآوری به ما بود؛ یادآوری به اینکه ما نیازمند کاهش تنش در خاورمیانه هستیم. وی تاکید کرد: آمریکا خواهان جنگ با ایران نیست. جان کربی، سخنگوی سابق پنتاگون در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان ان» گفت ایران حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق را با استفاده از نیروهای اصلی خود و از خاک خود انجام داد تا به آمریکا نشان دهد توان آسیب زدن به نیروهای این کشور را دارد. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم گفت: آمریکا و جهان تحمل جنگی دیگر را ندارند. مارکو روبیو،سناتور جمهوری‌خواه آمریکا نیز تاکید کرد: امشب نیروهای آمریکایی وهم‌پیمانان آن‌ها زیر آتش ایران قرار داشتند. کریس مورفی،سناتور دموکرات آمریکایی در واکنش به این حمله گفت: دولت(آمریکا)باید بپذیردکه سیاست تشدید تنش به شدت شکست خورده وباید مسیر را تغییر دهد. رند پال،سناتور سرشناس جمهوری‌خواه آمریکایی هم اظهارکرد: باید از سطح تنش‌ها بکاهیم پیش از آنکه وارد جنگی شویم که پایانی برای آن نیست.

* صبح نو
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها