أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۶۱۲۶
زمان انتشار: ۱۰:۴۸     ۲۵ دی ۱۳۹۸
بعد از هشت سال برگزار می شود؛
نماز جمعه این هفته تهران بعد از هشت سال به امامت ولی امر مسلمین، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای اقامه می‌‎شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از صبح نو؛ نماز جمعه این هفته تهران بعد از هشت سال به امامت ولی امر مسلمین، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای اقامه می‌‎شود.

آخرین خطبه‌های نمازجمعه رهبر معظم انقلاب اسلامی در تهران به بهمن سال ۱۳۹۰ باز می‌گردد؛ دو خطبه‌ای که رهبر انقلاب عمده سخنان خود را در آنها به موضوع بیداری اسلامی و مسائل تونس و مصر اختصاص دادند و خطبه عربی ایشان خطاب به مردم این کشورها در آن سال‌ها، شهرت یافت. پیش از این حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، رییس سابق شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خصوص عدم خطبه‌خوانی رهبر معظم انقلاب گفته بود: ایشان یک نفر هستند و کل جهان اسلام. از ایشان دعوت کردیم یک روز تشریف بیاورند، اما ایشان فرمودند من بیایم برای مردم زحمت ایجاد می‌شود. تیم حفاظت و انتظامات سخت می‌گیرند و در رفت ‌و آمد مردم تاثیر گذاشته می‌شود. مطلب ایشان این بود که مردم در زحمت می‌افتند. ۳۷ سال از انتصاب آیت‌الله خامنه‌ای به امامت جمعه تهران توسط امام خمینی؟ره؟ می‌گذرد. ایشان در این سال‌ها مجموعاً حدود ۲۴۰ بار در نمازهای جمعه حضور یافته‌اند. آیت‌الله طالقانی و آیت‌الله منتظری به سمت امامت جمعه تهران منصوب شده بودند و تهران شاهد برگزاری اولین نمازهای جمعه بود که به‌ناگاه، آیت‌الله طالقانی دار فانی را وداع گفت و آیت‌الله منتظری هم به‌دلیل نقل مکان به قم، از امامت جمعه تهران استعفا داده و به امام؟ره؟ نیز اعلام کرده بود که آیت‌الله خامنه‌ای را برای امامت جمعه بسیار از خود مناسب‌تر می‌داند. شرایط نماز جمعه نوپای پایتخت طوری شده بود که حتماً باید خطیبی توانمند در این جایگاه قرار می‌گرفت تا این گردهمایی عبادی‌‌-سیاسی تداوم یافته و کم‌کم در بین مردم جا بیفتد. بر همین اساس بود که امام خمینی؟ره؟ رهبر کبیر انقلاب اسلامی، طی حکمی سید علی خامنه‌ای را که آن روزها روحانی‌ای میانسال و خطیبی خوش‌بیان بود در 24 دی سال 1358 به‌عنوان سومین امام جمعه تهران منصوب کردند. آیت‌الله خامنه‌ای از 24 دی سال 58 تاکنون، مجموعاً حدود 240 مرتبه نماز جمعه‌های تهران را اقامه کرده‌اند و از این حیث، باسابقه‌ترین امام جمعه پایتخت هستند. در حال حاضر ‌غیر از رهبر معظم انقلاب که با حکم امام خمینی؟ره؟، امام جمعه اصلی تهران هستند، آیت‌الله امامی‌کاشانی، آیت‌الله موحدی‌کرمانی، آیت‌الله سیداحمد خاتمی و آیت‌الله کاظم صدیقی، حجت‌الاسلام ابوترابی و حجت‌الاسلام حاج علی اکبری نیز با حکم رهبر معظم انقلاب به‌عنوان امام جمعه موقت منصوب شده‌اند تا خطیب نمازجمعه‌های تهران باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها