يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۶۸۴۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۵     ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
تیراندازی در یکی از دانشگاه‌های آمریکا به مرگ دو نفر و جراحت یک تن دیگر منجر شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، تیر اندازی در محوطه دانشگاه تگزاس در شمال «دالاس» در آمریکا به کشته شدن 2 تن و جراحت یک نفر دیگر منجر شد.

 به نوشته خبرگزاری «رویترز» این تیراندازی در خوابگاه دانشگاه «A&M» رخ داد. مقامات این دانشگاه گفتند که مجروح این حادثه برای مداوا به بیمارستان انتقال داده شد.

به گزارش این منبع خبری، تمام کلاس‌های این دانشگاه که 1200 نفر دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند، تعطیل شده و تحقیقات درباره علت این حادثه در حال انجام است.

این حادثه یکی از جدیدترین موارد تیراندازی در دانشگاه‌ها و مدارس آمریکا محسوب می‌شود.

در جریان حمله و تیراندازی به اتوبوس حامل ۴۰ مسافر که بامداد یکشنبه به وقت محلی از لس آنجلس عازم سن فرانسیسکو بود نیز ۶ نفر مجروح شدند. (جزئیات بیشتر)

آزادی حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر شده  و تعدادی نیز در این حوادث زخمی یا کشته می‌شوند، اما لابی سلاح به اندازه‌ای در آمریکا قدرتمند است که تاکنون کنگره و دستگاه اجرایی این کشور اقدامی در زمینه محدود کردن حمل سلاح  انجام نداده است.

روز یکشنبه نیز تیراندازی دو نفر نزدیک «فیلادلفیا»، ششمین شهر پرجمعیت در ایالات متحده به مرگ هر دو تن منجر شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها