کد خبر: ۴۶۷۰۰۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
آژانس فضایی ایالات متحده روز جمعه یافته‌های اولیه خود را از تحقیق در مورد فضاپیمای بوئینگ استارلینر منتشر کرد که طی آن اختلال‌های این فضاپیما برای رسیدن به ایستگاه فضایی بین‌المللی مشخص شد.
به گزارش پایگاه 598، فارس به نقل از شینهوا، آژانس فضایی ایالات متحده ناسا روز جمعه یافته‌های اولیه خود را از تحقیق در مورد فضاپیمای بوئینگ استارلینر منتشر کرد که طی آن اختلال‌های این فضاپیما برای رسیدن به ایستگاه فضایی بین‌المللی مشخص شد.

فضاپیمای بوئینگ استارلینر در ۲۰ دسامبر روی موشک متحد Atlas V پرتاب شد و به دلیل قرار نگرفتن در مدار صحیح برنامه‌ریزی شده به زمین بازگشت.

پس از آن، ناسا و بوئینگ یک تیم تحقیق مشترک تشکیل دادند و به یافته‌هایی دست پیدا کردند؛ یکی از خطاهایی که منجر به عملکرد نادرست بوئینگ استارلینر شده بود، ضعف کارایی «تایمر» بوده است.

به گفته ناسا، آنها همچنین یک مشکل نرم افزاری را در مجموعه خدمات فشرده سازی ماژول فضاپیما پیدا کردند که به طور نادرست عمل می‌کرد.

یافته آخر تیم کارشناسی نشان داد یک موضوع پیوند به جلو متناوب از فضا مانع از توانایی تیم کنترل پرواز در فرماندهی و کنترل فضاپیما شده است.

تیم تحقیق علل مستقیم و اقدامات اصلاحی اولیه را برای دو ناهنجاری اول شناسایی کرده‌اند؛ موضوعات ارتباطی متناوب هنوز در دست بررسی است.

ناسا و بوئینگ به‌منظور تعیین گام بعدی برای فضاپیما در حال همکاری هستند؛ از آنجاکه نقش استارلینر برای رسیدن فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی بسیار مهم است، آزمایش‌های بیشتری صورت خواهد گرفت تا مأموریت‌های آتی که حامل فضانوردان نیز است بدون مشکل پیش رود. 

بوئینگ روز جمعه در بیانیه‌ای اظهار داشت که قصد دارد، نقص‌های استارلینر را طبق یافته‌های ناسا برطرف سازد تا این شرکت برای تکمیل کلیه کارها، زمانبندی بهتری را برآورد کند. 



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها