يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۸۰۵۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۰     ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
چالش جدید کرونا؛ رئیس کیست؟
حتی در همین شرایط شبه بحرانی هم، غیر از همه دنیا هستیم. آن غریبه ها همت شان را بسیج کرده اند تا بتوانند هرچه سریع تر بر این ویروس بی رحم فایق آیند اما ما این جا هنوز گرفتار این هستیم که رئیس عالی ستاد ملی کرونا چه کسی باید باشد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حتی در همین شرایط شبه بحرانی هم، غیر از همه دنیا هستیم. آن غریبه ها همت شان را بسیج کرده اند تا بتوانند هرچه سریع تر بر این ویروس بی رحم فایق آیند اما ما این جا هنوز گرفتار این هستیم که رئیس عالی ستاد ملی کرونا چه کسی باید باشد. هنوز در حال فریادیم که مردم را قانع کنیم از رفت آمدهای غیر ضروری پرهیز کنند و متاسفانه به دلیل ضعف فرهنگ عمومی، برخی همچنان در حال سفرند. در عین حال چالش ریاست ستاد کرونا از دوروز گذشته به طور جدی تری به ویژه در میان منتقدان دولت مطرح شد که چرا رئیس جمهور حضور جدی تری در مقام ریاست ستاد ملی کرونا ندارد؟ برای نمونه محسن رضایی دبیر مجمع مصلحت نظام در این باره چنین نوشت: «در شرایط کنونی که مردم عزیزمان با یک ویروس و بیماری جهانی مواجه اند حضور و ظهور مسئولان دولتی در میادین بحران می‌تواند مایه آرامش مردم و سرعت دادن به حل مشکلات شود. بنابراین میدان داری مسئولان ارشد اجرایی فراتر از یک وزارت بهداشت می تواند از آلام روحی به نفع روان سازی تدبیر امور و امیدافزایی برای عبور از این دوره بکاهد و تجربه ای بالنده را به بار بنشاند. آقای رئیس جمهور باید شخصا مانند شرایط جنگی در قرارگاه فرماندهی سلامت مستقر شود.»

تکاپوی مجلس برای به میدان آمدن روحانی
در ادامه افزایش انتقادها، آن گونه که پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفته است علی لاریجانی رئیس مجلس هم دست به کار شد تا بتواند ریاست ستاد ملی کرونا و پیگیری کلان امور را از وزیر بهداشت به معاون اول یا شخص رئیس جمهور تغییر دهد. از این رو لاریجانی در نامه ای به رهبر انقلاب خواسته اش را مطرح می کند. پزشکیان البته بعدا با اصلاح این نقل قول تصریح کرد: مقصود از نامه لاریجانی به رهبر انقلاب مصوبات شورای عالی امنیت ملی بود.

روحانی: دولت وسط میدان است
درپی جدی شدن این خواسته ها و گلایه ها، رئیس جمهور دیروز در هیئت دولت به این انتقادها پاسخ داد و البته تاکید کرد که همه ارکان دولت در وسط میدان کرونا هستند. او در بخشی هم از موضوع پیشین خود مبنی بر ایجاد روال عادی عقب نشینی و تصریح کرد که مردم از رفت و آمدهای غیر ضرور بپرهیزند. بنابرخبر ایرنا، روحانی با برشمردن وظایف تک تک اعضای دولت در ماجرای کرونا چنین گفت: بعضی ها فکر می کنند که در مبارزه با کرونا یک وزارتخانه به نام وزارت بهداشت درگیر است و گلایه می‌کنند که کل کشور و همه وزیران و مسئولان باید بیایند. در این ستاد تمام دولت درگیر هستند...این گونه تعبیر شده که رئیس جمهور و وزیر کشور مسئولیتی ندارند و وزیر بهداشت و درمان گرفتار شده است و همه بار به دوش اوست. البته وزیر بهداشت و درمان و همه همکاران آن ها بار سنگینی را بر دوش دارند. روحانی به طور مشروح از اقدامات نیروهای مسلح ، وزارتخانه ها، معاونت ها، استانداری ها و شهرداری ها یاد و بیان می کند: ما طبق مصوبه اخیر شورای عالی امنیت ملی که مربوط می شود به تاریخ هفدهم اسفند، مصوبات بسیار مهمی داشتیم و مقام معظم رهبری همه این مصوبات را تایید کردند و این یک پشتوانه بسیار قوی و خوبی برای همه ماست. رئیس جمهور گفت: قدرت بزرگی به ستاد داده شده است، برخی نمایندگان مجلس و مسئولان نامه نوشته اند که من ریاست ستاد را بر عهده بگیرم؛ دوستان بدانند که حداقل هفته ای یک جلسه ستاد با ریاست و مدیریت خود من تشکیل می‌شود، در این هفته شنبه جلسه گذاشته بودیم و هفته آینده و در ایام تعطیلات عید هم جلسه خواهیم داشت، خود من جلسات را هفته ای یک بار می گذارم و اگر مشکلی داشتم معاون اول من می گذارد و خود ستاد به ریاست آقای دکتر نمکی هر چند وقت یک بار که لازم باشد، جلسات را برگزار می کند. روحانی در صحبت هایش به انتقاد یک گوینده تلویزیون هم اشاره کرد: گوینده خبری که دل او برای رئیس جمهور تنگ می‌شود و می‌گوید که دو روز است رئیس جمهور را ندیده ام، البته این خوب است و من تشکر می‌کنم، لطف و محبت دارند؛ نه همه سرکار خود هستند و تلاش می کنند و این تلاش‌ها بدون استثنا انجام می شود.

رئیسی: جلسات باید در عالی ترین سطح برگزارشود
در همین حال به گزارش ایسنا،رئیس قوه قضاییه هم دیروز به طور سرزده به ستاد کنترل کرونای تهران رفت و در بخشی از سخنانش گفت: باید بگویم این موضوع در جلسه شورای عالی امنیت ملی مطرح شد و مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست که ستاد مبارزه با کرونا در سطح عالی‌ترین جایگاه در کشور شکل بگیرد که دستوراتش برای همه اجزای نظام اجرایی و لازم الاجرا باشد و علی القاعده باید با ریاست رئیس جمهور و در صورت نیاز هر روز برگزار شود.

مدیریت مقابله با کرونا اولویت اول همه برنامه‌های رئیس‌جمهور در طول هفته است
در عین حال عصر روز گذشته واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در تلاش برای تعدیل این فضا گفت: مدیریت مقابله با کرونا اولویت اول همه جلسات و برنامه های رئیس جمهور در طول هفته است.
محمود واعظی در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت با اشاره به تلاش و اهتمام‌ بخش‌های مختلف دولت در زمینه مقابله با آثار و پیامدهای شیوع بیماری کرونا در زمینه های گوناگون و ضرورت همدلی و همکاری همگانی در این زمینه، تاکید کرد: مردم بزرگوار ایران اطمینان داشته باشند که دولت در این مسیر با جدیت در کنار آن ها قرار دارد و از هیچ تلاشی برای کمک به آنان فروگذار نخواهد کرد. وی در پاسخ به سوالی درباره پیشنهادهای ارائه شده از سوی برخی نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان مبنی بر این که رئیس جمهور باید شخصا عهده‌دار مسئولیت ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد، گفت: در هفته جاری علاوه بر جلسات و پیگیری های متعدد رئیس جمهور در زمینه موضوعات مربوط به مبارزه با کرونا در کشور، دو جلسه ستاد مبارزه با کرونا و شورای عالی امنیت ملی که هر کدام بیش از ۳ ساعت به طول انجامید نیز به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد. همچنین روز یک شنبه باوجود تعطیلی، رئیس جمهور در تلاش برای هماهنگی اقدامات در بخش های مختلف بود. در روزهای دوشنبه و سه شنبه هم وی در کنار پیگیری گزارش استانداران و مسئولان ذی ربط از طریق تماس تلفنی یا ملاقات حضوری، برنامه ها و اقدامات را بررسی کرد و بخش عمده ای از جلسه امروز دولت نیز به این موضوع تخصیص داده شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: شخص رئیس جمهور به طور مداوم از طریق تماس تلفنی، جلسات حضوری با افراد گوناگون و از طریق ویدئو کنفرانس با اعضای ستاد و استانداران در ارتباط است و موضوعات و مسائل گوناگون را تحت مدیریت دارد و هر جا نیاز به دستور وی برای انجام امور باشد، آن را فوراً اعلام می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها