يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۹۸۰۸
زمان انتشار: ۱۳:۲۹     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینستاگرام بیش از هر شبکه اجتماعی دیگری، سلامت ذهنی افراد جوان را تهدید می‌کند.
به گزارش پایگاه 598، بنابر گزارش انجمن سلامت عمومی انگلیس، اینستاگرام مضرترین اپلیکیشن شبکه اجتماعی برای سلامت ذهن افراد جوان است و اسنپ چت هم با فاصله کمی در رده دوم قرار دارد. این انجمن، نزدیک به ۱۵۰۰ نوجوان و جوان ۱۴ تا ۲۴ ساله را مورد نظرسنجی قرار داده تا متوجه شود پلتفرم‌های شبکه اجتماعی، تا چه حد سلامت ذهن را در حوزه‌هایی مانند نگرانی، افسردگی، شناخت خود و تصویر بدن تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نتایج تحقیقات نشان داد که یوتیوب کمترین تاثیر منفی را روی نوجوانان و جوانان می‌گذارد، اما اینستاگرام، اسنپ چت، فیسبوک و توئیتر، همگی تاثیر‌های منفی خاص خود را روی سلامت ذهنی افراد داشته اند.

اینستاگرام، یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی فعلی با بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان، از نظر تاثیرات منفی خصوصاً روی زنان جوان، در صدر این فهرست قرار دارد. مت کراچر، یکی از نویسندگان گزارش می‌گوید اینستاگرام سبب می‌شود زنان جوان «خودشان را با نسخه‌ای فتوشاپی، فیلتر شده، دستکاری شده و غیرواقعی از واقعیت مقایسه کنند.»

سلامتی ذهن در خطر
برای حل این مشکل، این انجمن با پلتفرم‌های شبکه اجتماعی ارتباط برقرار کرده تا با قرار دادن نوعی هشدار روی تصاویری که به صورت دیجیتالی دستکاری شده اند، به مقابله با احساس «بی کفایتی» و «اضطراب» در میان کاربران جوان بپردازد. کراچر می‌گوید: «ما از این پلتفرم‌ها نمی‌خواهیم که فتوشاپ یا فیلترگذاری را ممنوع کنند اما هنگامی که تصاویر دچار تغییر شده اند، به مردم اطلاع داده شود تا کاربر احساس نکند تصویر مد نظر واقعی است. ما واقعاً می‌خواهیم ابزار‌ها و دانش لازم را در اختیار افراد جوان قرار دهیم تا نه تنها از پلتفرم‌های شبکه اجتماعی به شکلی مثبت استفاده کنند بلکه سلامت ذهنی شان هم بهبود یابد.»

منبع:خراسان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها