أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۹۹۳۴
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سازمان غذا و داروی آمریکا:
سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از داروی رمدسیویر (Remdesivir) را برای موارد اورژانسی و حادِ ابتلا به کروناویروس جدید تایید کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا،‌ سازمان غذا و داروی آمریکا روز گذشته (جمعه) در نامه‌ای اعلام کرد که تجویز داروی آزمایشیِ رمدسیویر برای درمان بیماران بستری در بیمارستان که به نوع حاد کووید ۱۹ مبتلا هستند، تایید شده است.

 استفن هان، کمیسیونر این سازمان می‌گوید: رمدسیویر نخستین درمان داروییِ تایید شده برای کووید ۱۹ در ایالات متحده است.

هان یادآور شد: این یک پیشرفت مهم بالینی است که کاهش آماریِ چشمگیری را در مدت زمان بهبود بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نشان داده است.

این سازمان با تایید تجویز دارو برای بیمارانِ اورژانسی اعلام کرد: مزایای درمان با رمدسیویر بر عوارض جانبی آن در مبتلایان حاد کووید ۱۹ می چربد.

هرچند تایید یک دارو برای موارد اورژانسی به معنای تایید کاملِ سازمان غذا و داروی آمریکا نیست و تنها برای شرایط خاص قابل استفاده است.

به همین خاطر در حال حاضر این سازمان تجویز داروی رمدسیویر را فقط برای کودکان و بزرگسالان مشکوک به ابتلا یا با تایید آزمایشگاهیِ ابتلا به کرونا و تنها در شرایط حاد بیماری مجاز می داند که شامل افت میزان اکسیژن خون می شود و بیمار به اکسیژن درمانی، دستگاه تنفس مصنوعی یا هر کمک اضطراری دیگر برای بهبود تنفس نیاز دارد.

به گزارش سی ان ان، عوارض جانبی احتمالی این دارو شامل افزایش آنزیم‌های کبدی که می‌تواند نشانه التهاب یا آسیب سلول‌های کبد باشد و همچنین واکنش‌هایی چون افت فشارخون، تهوع، استفراغ و تعرق هستند.

رمدسیویر در اصل به عنوان درمانی برای ویروس ابولا ساخته شد. این یک داروی ضدویروسی است و به آنزیم‌هایی که ویروس برای تکثیر در درون سلول‌های ما به آن نیاز دارد، حمله می‌کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها